Auteur Topic: Eten en drinken  (gelezen 7475 keer)

Suuske

• Gast
Eten en drinken
« Gepost op: 11 apr 2008, 01:19 »
Hallo,

Mijn naam is Susanne ik ben een studente in Amsterdam, deze zomer ga ik samen met mijn beste vriendin naar Edinbrugh!!
Na lang zoeken hebben we de perfect vlucht en hostel gevonden (vrij vertaald: de goedkoopste) :icon_sunny:
Maar nou is mijn vraag wat betaal je daar voor je eten en drinken in de supermarkt waar moeten we rekening mee houden?

alvast bedankt!!

Susanne

Offline Freebird

• Schotland fan
Re: Eten en drinken
« Reactie #1 Gepost op: 11 apr 2008, 07:36 »
De Euro staat erg sterk t.o.v. de Britse pond. Dit brengt met zich mee dat de prijzen daar wat aangenamer worden. Als je goedkoop en toch gezellig uit wilt eten kun je het beste in pubs terecht. Daar kun je het net zo duur maken als je wilt vanaf een pond of 6 per persoon (Fish & Chips, scampi & chips). Drink je dure whisky's of een lekkere pint (Carling vind ik wel lekker wegdrinken, licht een fris biertje) wordt het duurder. Lunchen kun je in diverse broodjeszaken en Edinbugh kent er nogal wat, geloof me.

De meer exclusive restuarants vragen dus meer van je portemonee. Qua supermarkten kennen ze daar ook Lidl en Aldi die -qua prijsstelling- overeenkoomen met NL.

Maar nogmaals, doordat de Euro zo sterk staat t.o.v. de pond krijg je nu ongeveer 20% meer pond voor je Euro. 2007 was 1 pond nog circa € 1,47. Nu is die ongeveer € 1,30 en mogelijk al weer iets minder. (Is nog vroeg, heb nog niet gekeken...)

Als arme studenten ben je dusa rijker dan je gedacht had!

Veel plezier!

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #2 Gepost op: 11 apr 2008, 07:42 »
Dat ligt er aan wat je wilt uitgeven. Hou in eerste instantie minimaal je Nederlandse budget aan.  :aye :aye Sommige dingen zijn duurder. Ga je b.v verpakte sandwidches kopen,een enorme keus, dan ben je meer kwijt. Gewoon goed rondkijken. Er is genoeg keus. Voor warme maaltijden kun je een publunch doen. Een goed bord met heerlijk eten voor een paar pond. :scotsman2 :scotsman2
Margolia

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 11 apr 2008, 08:57 »
1 Pond staat nu op € 1,2483  :tongue3: Ik weet van diverse Britse kennissen dat ze dit jaar niet naar Europa komen voor hun vakantie. Er is er zelfs 1 bij die 50 pond aanbetaling heeft laten zitten bij het cancellen van haar ferry naar Frankrijk. UK is niet blij met de sterke Euro.

Wij wel!  :drinky

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #4 Gepost op: 11 apr 2008, 10:22 »
Klopt, wij waren vorige week in Schotland  :schface :schface en hoorden dezelfde verhalen. Voor ons was het natuurlijk zeer gunstig. :aye :aye
Margolia

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 11 apr 2008, 13:07 »
Elke supermarkt in Edinburgh verkoopt "take-away" food. Aan Princessstreet zit een grote Marks&Spencer met een aparte zaak waar je verpakte sandwiches, wraps salades, smoothies, pizzapunten enz. kunt kopen. En errug lekker. Als het zonnetje schijnt kun je de straat oversteken en op een bankje in het park je lunch of eten verorberen. Dat is voor het betere "Edinburgh-gevoel". Verder heb je uiteraard ook de MacDonalds (erg smerig in Edinburgh) en diverse goeie Italiaanse restaurantjes. Keuze genoeg en voor elk wat wils.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 apr 2008, 13:58 »
ik weet niet of je de beschikking hebt over een oventje of magnetron maar M&S hebben ook zalige kant en klare curry schotels  :aye

Suuske

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 12 apr 2008, 00:35 »
Hallo Allemaal,

Dank jullie wel voor jullie positieve reacties!!

We gaan dan zeker deze zomer naar Schotland!!

groetjes Susanne