Auteur Topic: Eten en drinken  (gelezen 7475 keer)

Suuske

• Gast
Eten en drinken
« Gepost op: 11 apr 2008, 01:19 »
Hallo,

Mijn naam is Susanne ik ben een studente in Amsterdam, deze zomer ga ik samen met mijn beste vriendin naar Edinbrugh!!
Na lang zoeken hebben we de perfect vlucht en hostel gevonden (vrij vertaald: de goedkoopste) :icon_sunny:
Maar nou is mijn vraag wat betaal je daar voor je eten en drinken in de supermarkt waar moeten we rekening mee houden?

alvast bedankt!!

Susanne

Offline Freebird

• Schotland fan
Re: Eten en drinken
« Reactie #1 Gepost op: 11 apr 2008, 07:36 »
De Euro staat erg sterk t.o.v. de Britse pond. Dit brengt met zich mee dat de prijzen daar wat aangenamer worden. Als je goedkoop en toch gezellig uit wilt eten kun je het beste in pubs terecht. Daar kun je het net zo duur maken als je wilt vanaf een pond of 6 per persoon (Fish & Chips, scampi & chips). Drink je dure whisky's of een lekkere pint (Carling vind ik wel lekker wegdrinken, licht een fris biertje) wordt het duurder. Lunchen kun je in diverse broodjeszaken en Edinbugh kent er nogal wat, geloof me.

De meer exclusive restuarants vragen dus meer van je portemonee. Qua supermarkten kennen ze daar ook Lidl en Aldi die -qua prijsstelling- overeenkoomen met NL.

Maar nogmaals, doordat de Euro zo sterk staat t.o.v. de pond krijg je nu ongeveer 20% meer pond voor je Euro. 2007 was 1 pond nog circa € 1,47. Nu is die ongeveer € 1,30 en mogelijk al weer iets minder. (Is nog vroeg, heb nog niet gekeken...)

Als arme studenten ben je dusa rijker dan je gedacht had!

Veel plezier!

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #2 Gepost op: 11 apr 2008, 07:42 »