Auteur Topic: Durven jullie  (gelezen 17615 keer)

Offline bregtje

• Schotland fan
Re:Durven jullie
« Reactie #25 Gepost op: 28 jan 2010, 13:50 »
Te beleefd is ook niet altijd goed :dontknow:
Na in een gesprek met een Schotse dame een paar keer sorry te hebben gezegd, kreeg ik te horen: Do not say sorry all the time, its so English :bonk :bonk

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 04 feb 2010, 15:19 »
Citaat
Het eiland eigg bezoeken.
:dontknow: waarom is dat een blunder ?  :dontknow:

Koen

Offline Yo

• Cryptorator
« Reactie #27 Gepost op: 04 feb 2010, 16:44 »
Het was de eerste keer dat ik naar Schotland ging, de eerste avond na de maaltijd.
De hele dag in gezelschap van nederlanders geweest, dus mijn Engels was nog niet "opgewarmd".
Omdat  er wat mensen over het eten hadden zitten klagen en de voor mij speciaal klaargemaakate vegetarische maaltijd werkelijk heerljk was, wilde ik de kok een compliment geven. Er liep alleen nog een, buitenlandse, serveerster rond.
Ze sprak wel Engels, dus vertelde ik haar dat het eten erg lekker was and  "the compliments to the cock (!!!!)" :hypocriet
Ze keek me nogal vreemd aan....... Dus herhaalde ik het maar  :BangHead:
Toen ik weer weg liep drong het tot me door wat ik gezegd had :bonk

Het was 's avonds in de pub een leuk verhaal, met veel gelach!
Een Engelse(geen Schot) zei me dat als de kok een man was, dan heeft hij het compliment vast als geweldig ervaren. :tongue3:
Dat maakt het toch weer een beetje goed, maar ik denk niet dat ik er nog eens naar toe ga....

Yo

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 05 feb 2010, 21:14 »
Jeetje Yo.............

zo iets zou ik nou nooit zeggen  :hypocriet

wij (nou ja eigenlijk manlief en Marco van Joke) hadden ook een vet ernstige blunder bij Scone Palace

zal hem een dezer dagen vertellen, heb nu eigenlijk bezoek... :wave:
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 08 feb 2010, 09:47 »
 :aye :aye :aye :aye :aye    :laughing8: :laughing8: :laughing8:

Ik lig weer in een deuk !!!!!

Joke :wave:
"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

Loek037

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 22 feb 2010, 18:33 »
:dontknow: waarom is dat een blunder ?  :dontknow:

Koen
Ik vond het een erg onvriendelijk eiland. Volgens mij is de helft van de inwoners alcoholist. Veel van die mensen die je aanstaren als of je een enge ziekte hebt.  Was blij dat ik er na vier dagen weer weg kon. Rum is veel leuker.

Offline Bernice

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 22 feb 2010, 19:21 »
Rum is veel leuker.

Als je nou ergens veel alcoholisten tegen zou kunnen komen... (flauw inkoppertje..  :tongue3:)

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 22 feb 2010, 19:34 »
Als je nou ergens veel alcoholisten tegen zou kunnen komen... (flauw inkoppertje..  :tongue3:)
Maar wel leuk........ :laughing7:

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #33 Gepost op: 24 feb 2010, 06:57 »

Maar wel flauw......... :laughing7:

zal hem een dezer dagen vertellen, heb nu eigenlijk bezoek... :wave:

Bezoek al weg?    :laughing7:

Offline Yo

• Cryptorator
« Reactie #34 Gepost op: 26 mrt 2010, 19:04 »
Gisteravond aangekomen in Glasgow en nu al een blunder!
Nog slaperig ga ik mijn kamer uit vanmorgen om naar de ontbijtzaal te gaan. Ik controleer nog de deur en sla rechts af. Aan het eind van de gang zit een deur die toegang geeft tot de trappen. Ik trek de deur open en sta "oog in oog" met een half naakte man!!!
De man bleek zich te verkleden in een soort kast. Ik had linksaf gemoeten!!!!
In een reflex had ik die deur weer snel dicht, "so sorry" zeggend, om hem vervolgens weer open te doen om te vragen waar ik heen moet!!!!!!! :bonk

Trouwens, in de ontbijtkamer kwam een meisje in pyjamabroek en trui binnen, gevolgd door  moeder in ochtendjas en hoge laarzen! Ze waren waarschijnlijk ook nog niet helemaal wakker. :hypocriet

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 26 mrt 2010, 23:42 »
Nog slaperig ga ik mijn kamer uit vanmorgen om naar de ontbijtzaal te gaan. Ik controleer nog de deur en sla rechts af. Aan het eind van de gang zit een deur die toegang geeft tot de trappen. Ik trek de deur open en sta "oog in oog" met een half naakte man!!!
De man bleek zich te verkleden in een soort kast. Ik had linksaf gemoeten!!!!
In een reflex had ik die deur weer snel dicht, "so sorry" zeggend, om hem vervolgens weer open te doen om te vragen waar ik heen moet!!!!!!! :bonk

Weet je zeker dat hij daar alleen was en kon hij je vraag beantwoorden?
  :laughing7:

Trouwens, in de ontbijtkamer kwam een meisje in pyjamabroek en trui binnen, gevolgd door  moeder in ochtendjas en hoge laarzen! Ze waren waarschijnlijk ook nog niet helemaal wakker. :hypocriet

Dochter wist gewoon nog niet welke broek ze aan zou doen.
Moeder was bang dat dochter de laarzen in zou pikken dat trok ze uit voorzorg maar aan.

Was er tegen jullie niet gezegd "doe alsof je thuis bent"

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 31 mrt 2010, 10:55 »

Bezoek al weg?    :laughing7:

Oooo guttugut...das waar ook...

ik moet weer ernstig nadenken maar hier komt ie:

Locatie: Scone Palace voor het Runrig event  :bagpipe  :flag  eind augustus vorig jaar.
Schuldigen: Marco en Eelke

Tijdens het voorprogramma hadden we wel eens zin in iets lekkers, Marco en Eelke gingen het halen en Joke en ik bleven zitten.
Al heel snel kwamen ze terug van de hamburgertent - met de vette hap. :tongue3:
Even later kwam de grap:
Ze waren bij de stand aangekomen en een aardige mevrouw riep: “nextttttttttt” de mannen keken, niemand te zien, en plaatsten hun bestelling. Met de bestelling in de handen draaiden ze zich later om, om weg te lopen. Toen zagen ze op enkele meters een rij staan van wel 20 meter! :hypocriet :dontknow: :verward :help: :sad1:

Met het schaamrood op de kaken kwamen ze ons de vette hap brengen. O wat voelden ze zich schuuuldig…we hebben het er nog steeds over. Over die vriendelijke Schotten die zich waarschijnlijk over die Hollanders verbaasden…hier in NL hadden ze dit niet hoeven flikken…en trouwens, bij ons staat de rij platgedrukt tegen de counter… :bonk

:wave:

And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2010, 16:54 »
Citaat
Ik vond het een erg onvriendelijk eiland (Eigg). Volgens mij is de helft van de inwoners alcoholist. Veel van die mensen die je aanstaren als of je een enge ziekte hebt.

Oeps.

Citaat
.... De man bleek zich te verkleden in een soort kast.
....
Trouwens, in de ontbijtkamer kwam een meisje in pyjamabroek en trui binnen, gevolgd door  moeder in ochtendjas en hoge laarzen! ...

Fawlty Towers ergens in Glasgow ?

Koen

Offline Yo

• Cryptorator
« Reactie #38 Gepost op: 19 okt 2010, 19:28 »
Oeps.

Fawlty Towers ergens in Glasgow ?

Koen

Het was een wat goedkoper hotel... Een Pakistaanse familie runde het hotel.
Ik ben er niet achter gekomen wie die man was  en wat die daar deed......
heb hem ook niet meer gezien.
Heel goed mogelijk dat het een zwerver was  die daar warm in die kast zat... :laughing8:

Ik kwam er  trouwens ook op tijd achter dat het raam in  de badkamer erg doorzichtig was vanaf de  straat kant!!!!! :confused2:

Ik ga daar niet meer heen!
 :wave:

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 08 jun 2011, 14:17 »

Zet je er over heen en zet je blunder hier neer.
Schrijf het van je af.
Door het met de anderen van het forum te delen,
is het vast minder erg  :laughing8: