Auteur Topic: Welke boten kun je nemen naar Schotland (of Engeland)  (gelezen 24564 keer)

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: Welke boten kun je nemen naar Schotland (of Engeland)
« Reactie #25 Gepost op: 25 feb 2006, 09:41 »

Voor de retour overtocht betaalden wij dit jaar bij DFDS via internet 541.70 Euro, reis geboekt op 08.11.05
Voor een motorfiets is een retourje wel 64 Euro goedkoper in vergelijk met een luxe auto.

Onze boeking per overtocht:
2 VOLWASSENEN? 2-P BINNENHUT D/T BENEDENBEDDEN
2 PLAATS(EN) SEVEN SEAS 1E ZITTING / NIET ROKEN
1 MOTORFIETS? ? ? ? ? ? ? ? ?
2 ONTBIJTBUFFET? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
2 DINERBUFFET INCL. 1 FRIS/BIER/WIJN

Wow, dat is goedkoop, wij hadden ook zeer ruim van te voren geboekt, 5 personen, auto binnenhut en ontbijt, en we waren ruim `1200 euro kwijt!

we moeten echt wachten tot de kids de deur uit zijn :wink
Dan kunnen wij ook wat vaker.
Heb net even rondgesurfd voor een lang weekendje weg, maar ik kom toch op de 800/900 euro voor ons twee?n, en dat vind ik toch wel zonde van het geld hoor, dan hebben we nog niet eens gegeten :sad1:
Hoop op een leuke aanbieding, en anders toch maar even wachten....

FJR Freak

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 25 feb 2006, 09:59 »
Wilma,

Of je moet eens bekijken bij Nedlines, deze maatschappij is een stuk goedkoper, nadeel is dat ze maar tot Harwich varen, echter kinderen tot 2 jaar gaan gratis mee, en kinderen tot 14 jaar krijgen 50% korting op de prijs p.p., plus eten en drinken is bij de prijs inbegrepen. Ook is de overtocht van Zeebrugge naar Rosyth met Superfast Ferries op zich al duurder dan de overtochten naar Hull of New Castle vanuit Belgie of Nederland.
Maar met 5 personen heb je min. 2 hutten nodig, plus 5x Basisitarief wat 252,00 is, dan kom je bij DFDS ook al gauw op minimaal 1200 Euro uit, dus maakt het eigenlijk allemaal niet zo veel uit.

Wij betaalden vorig jaar bij DFDS met de auto voor een retour overtocht 639.55 Euro, geboekt op 07.12.04

Onze boeking per overtocht:
1 PERSONENAUTO + 2 PERS
2 ONTBIJTBUFFET
2 DINERBUFFET INCL. 1 GLAS BIER/WIJN
2 VOLWASSENEN      2-P BUITENHUT D/T BENEDENBEDDEN

Dit is 99 Euro meer dan we dit dit jaar moeten betalen, maar zoals je ziet was de hut accomodatie ook iets duurder (2-P BUITENHUT) en we waren met de auto.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #27 Gepost op: 25 feb 2006, 10:07 »
Wij hebben 388 euro betaald voor een retour IJmuiden-Newcastle bij DFDS. In het weekend (we varen zaterdag heen voor 104 euro basistarief) is ook veel duurder dan op een doordeweekse dag (we varen woensdag terug voor 58 euro basistarief). Daarbij hebben we ook geen eten meegeboekt, we nemen zelf wel wat mee en misschien in Newcastle dat we gaan ontbijten/lunchen. Zien we meteen wat van de stad!

Heenreis (03-06-2006):      
2 * Basistarief   104,00 EUR
1 * 2-p Buitenhut d/t benedenbedden   100,00 EUR

Terugreis (21-06-2006):      
2 * Basistarief   58,00 EUR
1 * 2-p Buitenhut d/t benedenbedden   100,00 EUR

Brandstoftoeslag - Volwassene   26,00 EUR

FJR Freak

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 25 feb 2006, 10:24 »
100 Euro betaalden wij vorig jaar ook voor een 2-P BUITENHUT D/T BENEDENBEDDEN, dus deze hut accomodatie is niet duurder geworden, pluimpje voor DFDS.  :thumbsup: Voor een 2-P BINNENHUT D/T BENEDENBEDDEN  betalen we dit jaar 70.00 Euro.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 25 feb 2006, 11:03 »
Kijk goed uit hoe je boekt, bij onze boeking voor deze zomer is het reisbureau veeel goedkoper dan het boeken via internet. Dat geld voor alle drie de afvaarten in Nederland.

Ben even aan het bellen geweest maar ik ben bij reisburo's voor de overtocht met DFDS sowieso 20 euro duurder uit i.v.b met boekingskosten.
Bij welk reisburo heb jij dan geboekt??

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #30 Gepost op: 26 mrt 2006, 22:03 »
Ik was net de prijzen aan het checken van DFDS, en zag dat je nu ook een extra optie hebt: een hotel bijboeken (zo te zien alleen hotels in Newcastle).

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 30 jul 2006, 14:00 »
Dus de boeken met prijzen voor overtochten komen pas uit eind december/half januari, en de vroegboekkortingen duren tot eind februari/eind maart ??
Maar hoeveel procent bedraagt zo'n vroegboekkorting ??
Is het op dat moment ook al geldig dat caravan gratis mee mag (DFDS) ??
M.a.w. vroegboekkorting ?n gratis caravan (nog iets vergeten? :icon_smile:).
Heeft Superfastferries ook zo'n aanbiedingen ?? (Zeer vermoedelijk zullen we deze keer (2007) via Rosyth varen : bedoeling is het uiterste noorden en de Orkneys te doen.)?

{De voorbije maand heb ik een aantal "simulaties" gedaan bij beide maatschappijen : telkens kwam ik uit op +/-1.545 ? (binnenhut voor 2V+1K+Auto+Caravan+maaltijden+poes? H&T).? Als ik nu een simulatie doe bij DFDS kom ik aan prijzen gaande van 880 / 932 / 1.064 / 1.172 / 1.248 (telkens 230 bijtellen voor eten en poes)(caravan heeft volgens het aantal meters een prijs van 260?) .
Zijn dit "Last Minutes" ?? Ik heb wel geen "bevestiging" gedaan : het is dus niet echt zeker dat deze overvaarten ook effectief nog mogelijk waren.}

Koen

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 30 jul 2006, 14:10 »
Bij DFDS kun je op dinsdag en woensdag gratis de caravan meenemen, en buiten het hoogseizoen ook op maandag, en dat gaat ook samen met de vroegboekkorting.
Wij hebben vorig jaar zeebrugge/rosyth gedaan maar ik geloof niet dat die gratis caravans meenemen
.

Keen

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 30 jul 2006, 21:33 »
en ik maar denken dat via internet boeken veel goedkoper is!
Weet je ook of dit voor zeebrugge geldt?
Wil zo graag eens vanuit belgie naar Edinburgh, schijnt heel spectaculair te zijn

Wij namen 2 keer de boot van Zee-Brugge naar Hull met P&O omdat doorvaren naar Edinburgh een stuk duurder was. Het eind rijden met de auto was veel voordeliger dan de boot verder nemen. En het uitzicht als je uit Hull rijdt is ook mooi met die grote engel.
In Belgi? kan je vanaf eind januari de nieuwe catalogi van de reisbureau's krijgen en vanaf dan heb je ook een vroegboek-korting, en dat scheelt toch ook heel wat eurootjes  :icon_smile:

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 30 jul 2006, 22:43 »
Via Hull zijn we al een keer geweest : inderdaad? de "Angel of the North" is apart.? Ook Ymuiden-NewCastle hebben we al gedaan.?
Op 1 dag ben je vanuit Hull tot aan Edinburgh (met caravan), vanuit NewCastle ben je dan aan Inverness.? We (ikke toch :laughing7:) willen volgend jaar het noorden doen en de Orkneys.? Dus 1 + 1 = 2 dagen(Hull zelfs 1.5 + 1.5 = 3) extra is altijd welkom.
Maar blijkbaar moet ik echt wel die boeken halen ergens in januari.? En dan best vroegboeken :? :help: : werkgevers en vakantieplanning !?
Wel zal ik in het oog houden qua kostprijs voor de caravan : gratis (op bepaalde dagen) bij DFDS? :icon_thumleft: en vermoedelijk altijd betalend bij Superfast :protest:.?
Maar Kristel (en ik ook wel) willen wel eens noord van Edinburgh aanmeren : het zicht als je de Firth of Forth binnenvaart... :bagpipe
Internet boeking zal niet gaan : telefonisch, rechtstreeks bij firma ivm poes die meegaat.

Bedankt voor de antwoorden allen en de opzoekingen/prijzen hierboven (FJR,Sas,Wilma) :'k zal ze nog eens nodig hebben in januari (?) om te vergelijken.

Koen

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #35 Gepost op: 21 nov 2006, 14:21 »
Even een vraagje over in je eentje reizen op de DFDS boten: als je een hut boekt met een stapelbed, moet je deze dan delen met iemand anders, of heb je gewoon lekker de hele hut voor jezelf?

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 21 nov 2006, 16:05 »
Even een vraagje over in je eentje reizen op de DFDS boten: als je een hut boekt met een stapelbed, moet je deze dan delen met iemand anders, of heb je gewoon lekker de hele hut voor jezelf?

Als je online boekt heb je 'm voor jezelf ! Staat geloof ik ook bij de boekingsgegevens: '1 persoon in 1 hut', of zoiets. Weet niet hoe 't zit als je telefonisch of bij een reisbureau boekt, dan zul je 't zelf wel kunnen aangeven.

Ik heb een keer wel de hut gedeeld; dat was omdat ik dat zo geboekt had (was immers een stuk goedkoper), maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. Doet er ook niet toe, want ik heb besloten dat ik daar te oud voor ben: deze ouwe sok boekt in het vervolg een hut alleen !? :laughing7:
Leven en laten leven

William Wallace

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 21 nov 2006, 16:43 »
Over het alleen reizen bij DFDS,

Tegenwoordig kun je niet meer "op indeling" reizen. Op indeling betekent dat je in een hut ingedeeld wordt met andere solo reizigers van hetzelfde geslacht. Ik heb dat een drie jaar geleden? gedaan, en dat leverde me (behalve een lage reisprijs bij DFDS) gelijk de mooiste reistips op.? ?:hello2: Ik zat in een hut met een Duitser die al verschillende keren op de fiets naar Schotland was geweest en met een Schot die weer terug ging naar zijn eigen vertrouwde en o zo mooie Schotland :aye

Toen ik dit jaar mijn "motortochtje" ging doen van Land's End via Wales? naar John O'groats,? ben ik teruggevaren van Newcastle naar IJmuiden. Ik heb nog geinformeerd naar deze mogelijkheid, maar volgens DFDS is het niet meer mogelijk om op indeling te reizen.

Oftewel, alleen reizen kan maar je zit dan alleen in de hut :bagpipe

Groetjes,

Addy? :vlag