Auteur Topic: Naar Schotland  (gelezen 3668 keer)

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
Naar Schotland
« Gepost op: 10 mrt 2008, 15:08 »
ook voor ons de 1e keer.
direct maar met de auto
met dfds naar newcastle
lekker 18 dagen weg (helaas kost de overtocht je 2 dagen )
en aangezien we nog al van kamperen houden, wordt het een  tent-vakantie

schema ziet er als volgt uit (aantal dagen kan nog enigzins af wijken, als blijkt dat het ergens tegen- of meevalt)

2 juni vertrek ijmuiden
2 nachten in livingstone (dagje naar edinburgh)
2/3 nachten stonehaven
4 nachten melvich . redelijk lange rit naar melvich  dus wellicht een tussenstop in evanton of een leuk plaatsje in de buurt

3 nachten ullapool
3 nachten Fort william (ergens in de buurt een leuke camping vinden)
en nog 1 nacht dichterbij newcastle (peebles ofzo)

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
Naar Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 10 mrt 2008, 15:15 »
heee was nog niet uitgetikt!!    :icon_scratch:

willen niet teveel rijden, maar toch wel wat zien, vandaar de niet al te vele stops. ga ervan uit dat we zo een goede 1e impressie krijgen van schotland

en van te voren ook niet teveel plannen, als tent-gangers heb je de gelukkige omstandigheid dat je ook de boel zo in kunt pakken en em smeert naar een volgende camping als het niet echt leuk is.

we hebben erg veel gehad aan de kaart met alle campings van schotland. was een goede leidraad om een ruwe planning te maken.
heb het forum al aardig doorgeplozen, dus heb al flink wat goede tips opgepikt.

groeten

eddy en miranda

Offline Freebird

• Schotland fan
Re: Naar Schotland
« Reactie #2 Gepost op: 10 mrt 2008, 18:56 »
Nou, joh! 't ziet er inderdaad voor een eerste keer Schottiƫ heel leuk en gevarieerd uit! Ik weet zeker dat het Schottiƫ virus jullie ook te pakken gaat krijgen op je route... :aye

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 mrt 2008, 19:09 »
Hoi Eddy en Miranda,

Je zult zien dat de overtocht niet zonde van je tijd is. Zowel de overtocht met DFDS is geweldig, als de route van en naar Newcastle. Noord Engeland is namelijk, althans dat is mijn idee, prachtig.
Oh en kamperen: I love it. Ik ben zowel met tent als caravan in Scotland geweest. Wat heerlijk in een tent met al die natuurgeluiden. Vorig jaar april hoorde ik 's nachts een mannetjes uil.
Wat natuur en wilde dieren betreft raak je in Schotland (Schottiƫ ) niet uitgekeken.
Eddy is een gelukkig man dat hij een vrouw gevonden heeft die van kamperen houdt, het is mij nog niet gelukt.
Fort William vond ik de beste lokatie om dingen vanuit te ondernemen. Ik heb met heel veel plezier gekampeerd op de glen nevis camping: daar hebben ze een apart gedeelte voor tnet kampeerders: prachtig!
In ieder geval nog veel plezier met het voorbereiden van jullie reis.

Groet,

Bert

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 27 mrt 2008, 10:05 »
hallo albertus

we nemen je tip ter harte en we gaan ook maar de glen nevis camping.

:icon_thumright:

Annapo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2008, 11:19 »
Hallo Eddy en Miranda,

Alvast een fijne vakantie!
Mijn man Peter en ik gaan met dezelfde boot (2-6)naar New Castle! Voor mij ook de eerste keer Schotland, voor mijn de tweede keer.
Wij overnachten in B&B's omdat kamperen aan mijn man (helaas) niet besteed is.

Veel plezier,

Anna