Auteur Topic: europese stekker  (gelezen 9781 keer)

monique

• Gast
europese stekker
« Gepost op: 18 feb 2008, 13:30 »
Hallo mensen,

Er komen steeds meer vragen naar boven borrelen, als je zo bezig bent met voorbereiden.
Hoe zit het met de stekkeraansluitingen op de paaltjes op de campings?
Past daar de europese stekker op( driepoot)? of moet je een "engelse "kopen? :icon_scratch:
Hebben jullie nog meer tips wetenswaardigeheden waar we  op moeten letten als we gaan camperen?
Monique

Offline Freebird

• Schotland fan
Re: europese stekker
« Reactie #1 Gepost op: 18 feb 2008, 14:33 »
Tot nu toe hebben we overal gewoon onze blauwe ANWB driepoot in kunnen hangen, zelfs bij farmcampsites. Neem echter een verlengsnoerke met aan de ene kant een ANWB contra-stekker en aan de andere kant een Engelse plug mee voor het geval je op het gewone stroomnet mag aansluiten. Ik ben bang dat je dat zelf in elkaar moet schroeven.
Maar ik kan de keren sinds 1981 dat ik die nodig had tellen op de vingers van 1 hand.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #2 Gepost op: 18 feb 2008, 17:10 »
Ik heb gewoon een razor adaptor gekocht in een dhz zaak, die gebruik ik dan in combinatie met een verloopje van continentaal naar blauw.
Let wel op dat je eigen installatie dan tip top in orde moet zijn want een razor adaptor heeft geen aarde.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 18 feb 2008, 17:52 »
ja hoor wij hebben ook alleen maar de gewone stekkers nodig gehad.

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 18 feb 2008, 20:44 »
Ik heb drie stekkers: CEE (schrijf ik dat goed), de NL stekker en de Engelse.
Tijdens mijn reis door Engeland/Schotland heb ik de engelse niet nodig gehad.
Meestal CEE. De engelse lijkt mij ouderwets, zelfs in de UK.
Mvg
Bert

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #5 Gepost op: 18 feb 2008, 21:40 »
Ik heb mijn razor adaptor ook maar 1x gebruikt toen ik bij vrienden een aantal dagen op de oprit stond en zij hebben geen blauwe CEE stekker in hun huis. Verder alle campings gewoon de blauwe stekker.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.