Auteur Topic: Betaalbare cottages voor 2 personen  (gelezen 26046 keer)

Offline Teije

• Administrator
  • *
Betaalbare cottages voor 2 personen
« Gepost op: 09 feb 2008, 22:56 »
Ik heb de afgelopen tijd heel wat op internet gezocht naar vakantiehuisjes, maar de meeste zijn ingericht voor 4 of meer personen en daar is de prijs dan ook naar. En wij gaan maar met z'n tweetjes zodat het bijna overal goedkoper lijkt om een hotel of B&B te boeken.
Heeft iemand nog tips voor ons (maakt niet uit waar, we weten toch nog niet precies waar we heen gaan), dus voor 2-persoons cottages?  :help:

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: Betaalbare cottages voor 2 personen
« Reactie #1 Gepost op: 10 feb 2008, 09:09 »
Dat probleem hebben wij ook, en vooral de prijzen nà half juni stijgen behoorlijk. Aan welke prijsklasse zaten jullie te denken? Ik ben ook altijd veel avonden kwijt met het zoeken na een betaalbare, maar vooral leuke accomodaties. Ik wil bijv. niet boven een winkel, of apartement. Ik heb het ook wel eens uitgerekend, en het is inderdaad bijna net zo duur als een hotel of b&b, maar het hebben van een eigen huisje, vind ik net wat plezieriger, zelf je eten klaar maken, ipv op tijd aan ontbijttafel te zitten. Iedere dag uit eten is ook erg kostbaar, en je hebt gewoon meer ruimte.
In ieder geval, ons huisje bij Aberfoyle vonden wij niet zo heel erg duur en het zag er best mooi uit. hier is de link: http://rowanstuart.googlepages.com/home
van 14/6 t/m 28/6, dat zijn jullie dagen toch? zijn de kosten per week 270 pond.
Of is het een idee om een caravan te huren? dan zijn de kosten ook vaak lager.
succes.

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 feb 2008, 10:54 »
Hoi Teije,

Daar hadden Toto en ik ook last van toen we vorig jaar wilden boeken. Aangestoken door enthousiaste verhalen op dit forum hadden we besloten dat we onze oude botten eens zouden laten rusten en een huisje zouden huren voor twee weken en de rest in B&B's zouden doorbrengen.

Uiteindelijk zijn we beland op Craig's Farm bij Plockton, dat zeer eenvoudige houten huisjes verhuurde op een soort dierentuintje, dat men van de grote lap grond had gemaakt.

Het was er zeer eenvoudig maar de huisjes hadden alles, inclusief ligbad, verwarming, tv/video (geen zenders!) prachtig uitzicht op Loch Carron. Voor twee weken waren Toto en ik er circa 400 pond kwijt.  Het ligt zeer gunstig t.o.v. Applecross, Plockton, Kyle of Lochalsh en Skye. Het gebied staat ook bekend vanwege de serie "Hamish McBeth". Toto en ik hebben er dan ook goede herinneringen aan.

Natuurlijk zullen er voordeliger en/of luxueuzere huisjes te huren zijn; mogelijk dat onze medeforummers je daarmee kunnen helpen. Toto en ik waren echter blij met onze keuze. Misschien ben jij dat ook wel als je de site ziet. http://www.ukcottage.com/a_print/print_entries_frames.php?&e=475SYT&a=0

PS: Stel je van dat dierentuintje geen Burgers Zoo voor; eigenlijk is het zelfs een beetje een zielige vertoning; we zien dieren liever in het wild...

LiesbethBos

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 feb 2008, 15:05 »
Hallo Teije,

Wij hebben een huisje (het heet 'annexe' op de site) gehuurd in Portree op Skye voor 350 pond per week. Dat is een huisje voor twee personen. www.kiltaraglen.co.uk . We zijn er nog niet geweest maar de correspondentie met de eigenaresse is erg leuk dus dat belooft wat.

Groetjes,
Liesbeth Bos

Offline marga

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 aug 2009, 11:56 »
Wij gaan dit jaar de wigwams uitproberen maar aangezien wij in Belgie al wat trekkershutten hebben gehad denk ik dat het ons wel gaat bevallen, hier de link: www.wigwamholidays.com

Iemand al eens overnacht in een wigwam??

Groetjes

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 21 aug 2009, 15:04 »
We hebben vorig jaar een cottage gehuurd in Taynuilt valkbij Oban.

http://airdscottage.com/index.htm

Is 160 tot 250 Pond per week afhankelijk van jaargetijde

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 21 aug 2009, 16:38 »
Ik ben hier al regelmatig geweest: Brigton But n Bens

Ze hebben 2 units voor 2 personen en één unit voor 1 persoon.
Ligt in Galloway Forest Park en ontzettend vriendelijke eigenaren.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 21 aug 2009, 20:26 »
Citaat
Wij gaan dit jaar de wigwams uitproberen maar aangezien wij in Belgie al wat trekkershutten hebben gehad denk ik dat het ons wel gaat bevallen, hier de link: www.wigwamholidays.com

Iemand al eens overnacht in een wigwam??

Groetjes

Ik heb de site even bekeken en moet zeggen dat dit er wel erg leuk uitziet.

Groetjes,
Eef

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 22 aug 2009, 20:48 »
Marga,

Ja, we hebben in een wigwam op de camping in Applecross geslapen, leuke ervaring, voor herhaling vatbaar. Een houten "tent" met matrassen, een lamp en een stopcontact, het was er lekker warm en droog.

Offline marga

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 24 aug 2009, 11:49 »
Allemaal bedankt voor jullie reactie :D nog een paar dagen en dan gaan we het zelf ondervinden.
Natuurlijk hopen we dat we zoveel mogelijk kunnen kamperen maar inderdaad is zo'n wigwam dan een goed alternatief! :wave:

Offline ejordans

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 29 aug 2009, 13:40 »
Hallo allemaal.
Hebben jullie al op de site cottages 4 you gekeken?
Ik ben zelf ook weer aan het orienteren  vooral naar huisjes of stacaravans.
Cottages 4 you heeft enorm veel huisjes door heel schotland en ierland.
Prijzen zijn dan ook erg verschillend.

groetjes edith

Offline Ingrid

• Schotland fan
Re:Betaalbare cottages voor 2 personen
« Reactie #11 Gepost op: 26 jul 2011, 18:44 »
Heeft er iemand nog links naar leuke huisjes of mooie stacaravans te huur voor een of twee personen? ;)
Omdat er een hoop mensen nu weer terug zijn van vakantie vraag ik dit.
Groetjes Ingrid

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 26 jul 2011, 20:07 »
Wij hebben het hier erg naar onze zin gehad. (De buren hebben vergelijkbare lodges. Op deze site staat ergens een verwijzing naar hen).

http://www.lochsidelodges.co.uk/lodges.html

Marjet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 27 jul 2011, 21:05 »
Heeft er iemand nog links naar leuke huisjes of mooie stacaravans te huur voor een of twee personen? ;)

Goede vraag. Wij zijn ook benieuwd naar het antwoord.

Sites met goede zoekfuncties zijn ook welkom trouwens. Zonder dat je bij elke verhuurder apart moet doorklikken naar availability en prices.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #14 Gepost op: 27 jul 2011, 23:48 »
Wij hebben wel 'ns via deze site iets gevonden:

http://www.scottish-country-cottages.co.uk/

Gingen vroeger met z'n tweeen ook wel 'ns een weekendje naar Press Mains in Coldingham:

http://www.watchbadgers.co.uk/ (The Bothy is lekker knus en romantisch)

:aye

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 28 jul 2011, 12:22 »

qua stacaravans maakt het niet uit of je met 2 of met 4 of 6 personen komt. De prijs is voor  de unit die je huurt en niet gebaseerd op het aantal personen.
een leuke site voor de west kust is http://www.west-scotland-tourism.com/ 

Offline Joke

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 28 jul 2011, 12:49 »
Wij hebben al 2 keer bij deze organisatie een cottage geboekt, (de laatste keer afgelopen febr/maart).

http://www.unique-cottages.co.uk/home

Dat waren weliswaar 4 persoons, maar ze hebben ook voldoende 2 persoons.

Goede ervaring mee ! :aye

Succes met je zoektocht.
"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig

Offline peter en janet

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 02 aug 2011, 12:38 »

Wij zijn hier in juni geweest http://www.morenishmews.com/location.php
Erg leuke lokatie. Ik heb eventueel nog meer adressen voor je. Wij boeken meestal via http://www.cottageguide.co.uk/
We hebben 6 verschillende huisjes gehad in 2 jaar tijd en tot nu toe allemaal met volle tevredenheid.
Als je nog meer info wilt hoor ik het graag.

Groet,
Peter

Offline Dundee

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 03 aug 2011, 09:40 »
Ik ben net terug gekomen uit schotland en heb echt een super cottage gevonden in Forfar. Alles zat er in TV laptop met toegang tot internet, wasmachine en een prachtige tuin! Ik heb 12 dagen gebruik gemaakt van deze cottage en hoefde maar 300 pond af te rekenen :hello2: Ik ga hier volgend jaar zeker weer naar toe. Vannuit de cottage ook veel dag tripjes gemaakt naar Aberdeen Perth Dundee Edinburgh Glasgow en loch lomond.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 03 aug 2011, 10:37 »
Hartstikke leuk al die links, bedankt hoor, staat er weer een hoop info meer op dit forum. :icon_sunny: :icon_thumleft:
Groetjes Ingrid

Offline ejordans

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 02 sep 2011, 17:13 »
Hallo schotlandgangers

Volgend jaar willen wij weer naar schotland, is er dit jaar niet van gekomen.
Dan zeker 3 weken ,ik heb zo gedacht eerste week in de buurt van ullappool
2e week op skye en de laatste week waarschijnlijk in huisje bij lake menteith
Dat was goed bevallen en een mooie omgeving
Wie weet een aantal leuke cottages te huur of mensen die er geweest zijn met goede ervaringen
Zowel bij ullapool  en sky
We gaan in juni
Ben benieuwd

groetjes edith jordans

Offline peter en janet

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 11 sep 2011, 13:51 »
Hoi,

Wij zijn hier in juni geweest: http://www.achiltibuieholidays.co.uk/badenscallie_chalet.html
Aan de kust van loch broom en zicht op de summer isles.
Eenvoudig huisje, maar van alles voorzien. Heerlijk rustig gelegen. Ongeveer 45 minuten rijden vanaf Ullapool. De laatste 15 mile over een single track road. Je waant je dan echt in "the middle of nowhere".

Peter

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 13 sep 2011, 10:12 »
kennissen van mij zijn net dit jaar begonnen met een huisje verhuur naast hun eigen huis is een 2 persoons huisje in Portree met een mooi uitzicht over de baai van portree.

Ik zal eens kijken of ze een website hebben.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 17 sep 2011, 15:33 »
Ik doe ook even een duit in dit "cottage zakje". :icon_thumleft:
Vorig weekend in een last minute opwelling een chaletje gehuurd in Carrbridge,  http://www.fairwindschalets.co.uk
Van binnen in maart 2011 gerenoveerd en het zag er prima uit. We hadden "Redwood", 4 persoons met 2 slaapkamers, zelfs een wasmachine, de bedden waren opgemaakt en voor ieder een handdoek. Prijs incl electriciteit. Buiten een "droogkast" voor natte (wandel) kleding. Een vijver ( en geen muggen) met een groep nieuwsgierige eenden, konijnen en eekhoorntjes. 6 huisjes heel erg rustig achter  het Fairwinds hotel gelegen, 5 minuten lopen van het dorp met een pub( prima eten) en kleine Sparwinkel.

Offline Kiek

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 01 jan 2012, 12:25 »
Een heerlijke cottage een beetje in de heuvels vlakbij Loch Melfort, als je in de tuin voor het huisje staat kijk je over het meer heen, lekker rustig en vanuit deze plek kan je heel veel mooie steden en dorpjes bezoeken, het ligt heel centraal.
Vlakbij Oban dus boodschappen doen is makkelijk.
Wij hebben hier onze huwelijksreis doorgebracht, bij aankomst stond er een bos bloemen en een kaart om ons te feliciteren met ons huwelijk en een fles champagne in de koelkast.
Het huisje is eenvoudig,maar schoon en van alle gemakken voorzien.
Echt een aanrader!
http://www.lovetoescape.com/rrps/holiday_property/ardenstur_holiday_cottages_loch_melfort_near_oban_argyll-12787.html
Wij boeken tegenwoordig via House of Britain, bevalt prima, zij regelen alles inclusief de boot en je betaald enkel 22 euro aan administratiekosten extra.