Auteur Topic: campings in het noorden  (gelezen 6544 keer)

bart

• Gast
campings in het noorden
« Gepost op: 16 jan 2008, 09:29 »
hallo,

Deze zomer ga ik met een campertje naar het noorden van Schotland. Nou zou ik graag de mooie/leuke campingtjes bezoeken.
Heeft iemand advies en moet ik een plek reserveren?

groetjes Bart 

Offline Ina

• Schotland fan
Re: campings in het noorden
« Reactie #1 Gepost op: 16 jan 2008, 13:10 »
hoi Bart, heb je deze link al bekeken?
 http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,1095.0.html  gaat echt over de omgeving Ullapool.

Verder weet ik ook nog dat in Scourie een leuke camping is, ik heb er geen ervaring mee maar iemand anders hier wel.
Achmelvich beach, ook heel mooi aan een baai met wit strand.
Maar we praten hier wel over het hoge noorden, ik weet niet waar je precies heen wilt?
Verder kun je met een campertje natuurlijk ook gewoon een mooi plekje zoeken en gewoon overnachten.

Bespreken? ja als je perse op een bepaalde camping wilt staan is het misschien wel handig, maar vooral in het noorden valt het wel mee. Wij hebben nog nooit een camping besproken en zijn tot nu toe altijd in het hoogseizoen op pad geweest.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 16 jan 2008, 16:05 »
De (al lang) voorbije  :crybaby2: zomer in de maand augustus in het hoge noorden geweest met auto + caravan.
De heel mooi gelegen campings waar we overnacht hebben zijn te Thurso, Talmine en Durness.
De nette (standplaatsen) / kwaliteitsvolle (sanitair) campings waren : Wick, Durness en Dornoch (Pitgrudy Caravan Park).
Nergens gereserveerd, er was altijd plaats genoeg.  Uitzondering van de camping in Talmine : dat is een kleine camping met minder dan 20 plaatsen.

Heb je ook al op de site van Gea en Wim gekeken ?
http://www.reisverhaleneuropa.nl/htmbestanden/schotland/menuschotland.shtm
Of direkt naar de campingkaart :
http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm

Begin maar al te genieten  :drunken_smilie:

Koen

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #3 Gepost op: 16 jan 2008, 18:12 »
Wat denk je van de Hebriden?
We hebben in 3 weken 3 overnachtingen op een camping gehad.
De rest wildgecampeerd!
Dus besparing van camping uitgegeven aan Callmac.
Supergenoten van de eilanden :icon_thumleft:

Egbert

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 16 jan 2008, 19:52 »
Bart,

Je komt in heel Schottië om de zoveel kilometers een bord tegen met camping-aanduidingen. Aangenomen dat jullie zelfredzaam zijn met je camper, kun je dus ook op eenvoudiger (boeren) campings staan. Scheelt kosten, je kunt er ook lekker douchen en je hebt de vrijheid om te stoppen waar je wilt, zonder geboekt te hebben.

Er is op veel plaatsen ook de mogelijkheid om "wild" te blijven overnachten maar Toto en ik hebben daar om redenen van Sociale Controle niet voor gekozen. Anderen hebben dat met succes wel gedaan.
 Nu moet ik erbij zeggen dat Toto en ik altijd in Begin Juni op vakantie gaan dus we hebben nog rust op campings; jullie zijn aan grote vakantie gebonden (begreep ik) en dan kan het wel eens gebeuren dat je een bordje "Fully Booked" tegenkomt. Maar zelfs dan loont het de moeite om te stoppen en te vragen of er mogelijk nog plek is b.v op de parking. Je hebt immers een camper...

één keer naar Schottië en je bent verkocht, Bart! Veel plezier.

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 16 jan 2008, 20:15 »
Aan T4:
Ze weten bij Caladonian Macbrayne (Calmac) wel van prijzen berekenen he?
Ik weet nog van een bewoner van Lewis die met een truck van ullapool naar Stornoway ging (hij reed alleen de trucks van Ullapool naar Stornoway): ik geloof GBP 1000 voor een truck en oplegger.
Dan worden de spruiten wel heel erg duur!!
Ik zou net als de bewoners van Lewis hier niet zo blij mee zijn. naar Mull is ook niet zo goedkoop, of komt dit doordat ik een nederlander ben?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #6 Gepost op: 16 jan 2008, 22:06 »
Ik zou net als de bewoners van Lewis hier niet zo blij mee zijn. naar Mull is ook niet zo goedkoop, of komt dit doordat ik een nederlander ben?

Ja, of nou, hou het maar op Schots, wij 'moesten' met Thistle Camp van te voren ook nog even in Fionnphort (nota bene al op Mull) de drank inslaan want dat was veeeel goedkoper dan op Iona (komen er alweer extra ferry-kosten bij natuurlijk!)

De Campingkaart van Wim en Gea is inderdaad een echte aanrader  :icon_thumleft:

Seachain An Madra

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 jan 2008, 22:30 »
Wild camperen zie  http://www.mountaineering-scotland.org.uk/leaflets/wildcamp.html
Voorwaarde als je geen camping kan vinden.Kan op de mooiste plaatsen
Het mooiste en beste.

bart

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 18 jan 2008, 11:02 »
Wat goed om zoveel tips te krijgen, dank jullie wel.  :hello2:
Als jullie nog meer aanraders hebben van daar moet je echt heen gaan, laat het me horen.

bart

ErikDK

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 07 feb 2008, 21:41 »
Mijn indruk was dat naarmate je noordelijker gaat, de campings goedkoper worden. Zelfs in het hoogseizoen was er nog voldoende plaats op Scourie Caravan and Camping Park en John O’ Groats Caravan and Camping Site. Beide campings hebben een prachtig uitzicht over de zee, overnachting in 2006 was < 12 Pnd / nacht voor een 2 pers. iglo tentje.