Auteur Topic: elk jaar naar ...  (gelezen 7051 keer)

Nancy

• Gast
elk jaar naar ...
« Gepost op: 12 feb 2006, 20:06 »
Schotland, tja, ik kan er niets aan doen, maar elk jaar opnieuw word ik er naartoegetrokken.
Wij gaan telkens met de ferry van Zeebrugge naar Rossyth. Om precies te zijn, enkel de laatste 3 jaar. Daarvoor zijn we 2x naar Hull gevaren, maar dat is een heel eind rijden vanaf Hull, als je naar de Highlands wil. Toen bestond de verbinding naar Rossyth nog niet, nu gelukkig wel!
De highlands, dat is dus mijn favoriete bestemming. Toch heb al heel wat van de rest gezien, ook de steden Glasgow en Edinburgh, ook in de Lowlands wat rondgereden.
Als verblijfplaatsen kozen we hotels en Bed & Breakfast, heel goeie ervaringen gehad in "Dailanna B&B" dichtbij Ford William. Heel vriendelijke mensen en een prachthuis en mooie omgeving!
De laatste keer verbleven we in een vakantiehuisje in Lochinver, dat beviel ons zo goed dat we dit jaar terug gaan voor 2 weken rust en stilte in de natuur. Een paradijs voor wandelaars en vogelliefhebbers! Dit jaar gaan we zeker proberen Sandwood Bay te bezoeken, een verlaten strand waar het schijnt te spoken... Je moet er wel een eind voor lopen, 6km ongeveer, want er loopt geen weg naartoe.
Als jullie nog vragen hebben, vuur ze maar af, ik zal met plezier vertellen over dit prachtige land! Anders kan ik nog uren doorgaan en word de post misschien te lang ;D

FJR Freak

• Gast
Re: elk jaar naar ...
« Reactie #1 Gepost op: 13 feb 2006, 09:37 »
Dit jaar gaan we zeker proberen Sandwood Bay te bezoeken, een verlaten strand waar het schijnt te spoken... Je moet er wel een eind voor lopen, 6km ongeveer, want er loopt geen weg naartoe.
Als jullie nog vragen hebben, vuur ze maar af, ik zal met plezier vertellen over dit prachtige land! Anders kan ik nog uren doorgaan en word de post misschien te land ;D

Hoi Nancy,

Ik ben eens gaan zoeken op internet naar Sandwood Bay en wat ik er tot nu toe over gelezen en gezien heb is dit reden genoeg om een bezoek aan Sandwood Bay hoog op het lijstje van "Moeten we zeker nog doen" te zetten. Volgens sommige is het "the most beautiful bay in the world", bedankt voor de tip.

Zou ook best graag het (internet) adres van het vakantiehuisje in Lochinver weten, en staat dit huisje op een park of is het priv? eigendom. Wij maken de laatste jaren ook bijna altijd gebruik van vakantiehuisjes. Voor volgend jaar willen wij een vakantie aan de noord-westkust gaan plannen dus elk goed verblijf adres daar is welkom.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 feb 2006, 21:36 »
Sandwood Bay staat voor dit jaar op ons lijstje, maar de stranden op Skye en bij Gairloch lijken er veel op.

Marien

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 feb 2006, 22:50 »
Helaas komen we er dit jaar niet in de buurt! Maar jee, 6 kilometer lopen zeg!  :o Okee, voor wat moois moet je soms wat over hebben!

Nancy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 feb 2006, 12:07 »
Hoi Nancy,

Zou best graag het (internet) adres van het vakantiehuisje in Lochinver weten, en staat dit huisje op een park of is het priv? eigendom. Wij maken de laatste jaren ook bijna altijd gebruik van vakantiehuisjes. Voor volgend jaar willen wij een vakantie aan de noord-westkust gaan plannen dus elk goed verblijf adres daar is welkom.?

Dit is ??n van de sites; 't is geen priv? eigendom maar 'tis er wel rustig. Althans die keer dat wij geweest zijn, dat was begin mei. In de zomervakantie zal het wel drukker zijn denk ik. Het is zeker een goede uitvalbasis om de westkust te verkennen. En een uitstapje naar Handa-Island is zeker aan te bevelen als je van vogels houdt, er zit een colonie zeekoeten van bij de 200 000 stuks! Ook papegaaiduikers broeden er.

http://www.milford.co.uk/scotland/accom/r-l-2087.html

FJR Freak

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 feb 2006, 12:34 »
Bedankt Nancy, ik heb het adres genoteerd, een voordeel van dit park is dat je er ook een Short break [minimum 3 nachten] kan reserveren, en de accommodatie is zo te zien prima in orde en ook de lokatie is prachtig, in de lodges is roken niet toegestaan ook dat is een pluspuntje.

Nu heb ik op Discovery Channel ooit eens documentaire over Handa-Island gezien en dat was knap Imponerent, Ik heb dus maar eens  wat informatie op internet over Handa Island opgezocht, en al zou je niet van vogels houden, wat ik me eigelijk niet kan voorstellen, dan is de natuur op dit eiland zo overweldigend, dat je alleen daarvoor dit uitstapje zou willen maken, zoals ik las is er een wandelpad van 6 Km. over vrij ruw terrein, dus lijkt mij goede wandelschoentjes en warme (regen) kleding een must. Ook deze lokatie is aan het lijstje "Moeten we zeker nog doen" toegevoegd, gaat goed zo.

Nancy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 feb 2006, 11:48 »
Bedankt Nancy, ik heb het adres genoteerd, een voordeel van dit park is dat je er ook een Short break [minimum 3 nachten] kan reserveren, en de accommodatie is zo te zien prima in orde en ook de lokatie is prachtig, in de lodges is roken niet toegestaan ook dat is een pluspuntje.

Nu heb ik op Discovery Channel ooit eens documentaire over Handa-Island gezien en dat was knap Imponerent, Ik heb dus maar eens? wat informatie op internet over Handa Island opgezocht, en al zou je niet van vogels houden, wat ik me eigelijk niet kan voorstellen, dan is de natuur op dit eiland zo overweldigend, dat je alleen daarvoor dit uitstapje zou willen maken, zoals ik las is er een wandelpad van 6 Km. over vrij ruw terrein, dus lijkt mij goede wandelschoentjes en warme (regen) kleding een must. Ook deze lokatie is aan het lijstje "Moeten we zeker nog doen" toegevoegd, gaat goed zo.

Ik ga nu voor de 2de keer naar Handa, bij mijn vorige bezoek hadden we het geluk om fantastisch mooi weer te hebben, de zon scheen de hele dag! En eerlijk gezegd, het terrein valt best mee, als het droog is tenminste. Mijn ma (sportieve dame van 70 jaar!) was erbij, dus dat zegt wel iets over het wandelpad en de begaanbaarheid.

Nancy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 15 feb 2006, 11:50 »
Helaas komen we er dit jaar niet in de buurt! Maar jee, 6 kilometer lopen zeg!? :o Okee, voor wat moois moet je soms wat over hebben!

6 kilometer valt wel mee... maar je moet ook nog 6 km terug, tenzij je er wil overnachten 8)

FJR Freak

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 feb 2006, 12:03 »
Ik ga nu voor de 2de keer naar Handa, bij mijn vorige bezoek hadden we het geluk om fantastisch mooi weer te hebben, de zon scheen de hele dag! En eerlijk gezegd, het terrein valt best mee, als het droog is tenminste. Mijn ma (sportieve dame van 70 jaar!) was erbij, dus dat zegt wel iets over het wandelpad en de begaanbaarheid.

Klopt het dat je met het bootje vanuit Tarbet op het strand van Handa wordt afgezet en moet uitstappen via dat kleine rampje ?,  lijkt me wel leuk trouwens. En inderdaad als iemand van 70 deze tocht kan maken dan mag het voor de meesten geen probleem zijn, en 12 Km. loopt van eigens weg met zulke mooie natuur.

Nancy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 15 feb 2006, 13:38 »
Klopt het dat je met het bootje vanuit Tarbet op het strand van Handa wordt afgezet en moet uitstappen via dat kleine rampje ? (zie foto), lijkt me wel leuk trouwens. En inderdaad als iemand van 70 deze tocht kan maken dan mag het voor de meesten geen probleem zijn, en 12 Km. loopt van eigens weg met zulke mooie natuur.

Ja, je wordt gebracht in een kleine boot, en ze zijn heel behulpzaam bij het uitstappen. Bij het? terugvaren was het moeilijker uitstappen, het was vloed denk ik en we moesten over meters zandzakken naar de oever lopen, nogal onstabiel en smal, je moest opletten om niet met fotomateriaal en al in het water te belanden.