Schotland, tja, ik kan er niets aan doen, maar elk jaar opnieuw word ik er naartoegetrokken.
Wij gaan telkens met de ferry van Zeebrugge naar Rossyth. Om precies te zijn, enkel de laatste 3 jaar. Daarvoor zijn we 2x naar Hull gevaren, maar dat is een heel eind rijden vanaf Hull, als je naar de Highlands wil. Toen bestond de verbinding naar Rossyth nog niet, nu gelukkig wel!
De highlands, dat is dus mijn favoriete bestemming. Toch heb al heel wat van de rest gezien, ook de steden Glasgow en Edinburgh, ook in de Lowlands wat rondgereden.
Als verblijfplaatsen kozen we hotels en Bed & Breakfast, heel goeie ervaringen gehad in "Dailanna B&B" dichtbij Ford William. Heel vriendelijke mensen en een prachthuis en mooie omgeving!
De laatste keer verbleven we in een vakantiehuisje in Lochinver, dat beviel ons zo goed dat we dit jaar terug gaan voor 2 weken rust en stilte in de natuur. Een paradijs voor wandelaars en vogelliefhebbers! Dit jaar gaan we zeker proberen Sandwood Bay te bezoeken, een verlaten strand waar het schijnt te spoken... Je moet er wel een eind voor lopen, 6km ongeveer, want er loopt geen weg naartoe.
Als jullie nog vragen hebben, vuur ze maar af, ik zal met plezier vertellen over dit prachtige land! Anders kan ik nog uren doorgaan en word de post misschien te lang