Auteur Topic: Morvich Caravan Club Site ( Kintail )  (gelezen 5803 keer)

Offline macstonemountain

• Schotland fan
Morvich Caravan Club Site ( Kintail )
« Gepost op: 02 dec 2007, 09:11 »
Wie heeft er wel is op Morvich Caravan Club Site gestaan ?
En kan mij daar wat over vertellen en heeft misschien wat foto's ?!

Lijkt mij een mooi centraal uitgangs punt om bv Skye, rondje Applecross, Glen Elg en ook om die mooie weg naar Loch Quoich te bezoeken die ik op Teije's zijn site heb gezien en nadat ik die nog is op Undiscovered Scotland heb opgezocht wil ik daar zeker heen.
Onze eerste week is Acmelvich en ben nog bezig met de tweede week maar kan niet echt een leuke camping vinden in die omgeving.

Heb al is op Balmacra gestaan maar voor een week ... nee lijkt me niks, maar ook de site van Morvich Caravan Club Site spreek me niet zo aan, veel asfalt en caravans, dus als daar iemand is geweest die wat meer info heeft graag !!
Zo is er ook een camping bij Ardelve maar daar kan ik niks over vinden, dus andere camping tip's in die omgeving zijn ook van harte welkom  ;)

Albert 

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
Re: Morvich Caravan Club Site ( Kintail )
« Reactie #1 Gepost op: 02 dec 2007, 12:38 »
Ik heb het even nagekeken in het handboek van de Caravan Club

Hier 2 foto's

Zoals alle CC sites erg goed en mooi maar als je met een tent gaat sta je misschien verkeerd omdat de plaatsen meestal strak zijn aangegeven.
De onddergrond is hard dus stalen pennen meenemen voor luifels en tenten

Heb je al een met Google gezocht ik kwam een paar beoordelingen tegen, zonder meer allemaal goed.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 02 dec 2007, 13:31 »
Bedankt Leo, inderdaad komt er goed uit, maar zoals ik al schreef al dat asfalt en grind ... zal ze is mailen of ze ook een lekkerzacht groen grasveldje hebben.
Wel een super mooie ligging !

Albert

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 02 dec 2007, 14:27 »
Je gaat met vouwtent, als ik het me goed herinner ?
Dus 2 campings op 2 weken is ruim voldoende (in- en uitpakken) ?
En je wil ook een "rondje" Skye doen ?
Een camping met een lekker zachte en groene ondergrond en met zelf uit te kiezen plek, is de volgende : Loch Greshornish Caravan & Campsite, Edinbane, Isle of Skye.  In 2003 zeer tevreden over, goede uitbaters en mogelijkheid om (verse) eetwaren te kopen.  Redelijk centraal gelegen om Skye rond te hossen.
Minder goed gelegen om Applecross rond te rijden.

Koen

http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/lijsten/krt3/edinbane.shtm

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #4 Gepost op: 02 dec 2007, 15:10 »
Voor een mooi grasveldje en leuke camping is misschien Applecros wel wat, is alleen wat verder rijden maar je hebt een groot grasveld waar je kan gaan staan waar je wil.
en niet te vergeten de tearoom waar ze heerlijke broodjes enzo hebben.

http://www.applecross.uk.com/campsite/index.htm

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 02 dec 2007, 15:22 »
Inderdaad vouwtent maar wel met vaste kuipzeil en dat lijkt me niet leker op dat grind.
Wij gaan 3 weken dus er blijven nog wat dagen over ...  ;)

Ken de camping bij Edinbane ligt echt heel mooi daar .... maar als we naar Skye gaan zullen we in het zuiden blijven (Cuillin Hils / Glen Brittle) we zijn al 4 keer op het eiland geweest dus is het geen prioriteit.

Ja Applecross is ook een optie, maar ben na wat google speurwerk steeds meer overtuigd van uitgangs punt Morvich, als ze een groen veldje hebben  ;)

Albert

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #6 Gepost op: 02 dec 2007, 15:36 »
Ach je kan altijd de camping rechtstreeks bellen:

(01599)511354 en met de beheerder even praten dat zijn meestal zeer aardige en behulpzame mensen.
Want als je echt een grasplekje wil is het misschien wel verstandig dat van te voren te reserveren.
Ook mensen met campers houden van een grasplekje en net zoals ik kiezen daar dan ook voor.

Leo

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 02 dec 2007, 16:06 »
wij hebben daar ook gestaan een paar jaar geleden, en voor zo ver ik me kan herinneren hebben ze wel een goed grasveld (wij waren met een jklein tentje toen ) Sanitair was ook goed geloof ik. We hebben er maar een nachtje gestaan. Greshornsh hebben we deze zomer gestaan, erg goed bevallen, inderdaad erg aardige mevrouw daar.