Auteur Topic: over alles en nogwat  (gelezen 19232 keer)

CELTIC

• Gast
over alles en nogwat
« Gepost op: 28 nov 2007, 15:44 »
Hoi
Ikke dus voor de eerste x in de lucht met zo n ding :o...ok..maar!
...op de site van ryanair staat wel wat info maar ik kan er moeilijk aan uit.
vb staat er dat je koffer max 15kilo mag wegen.Als je in groep reist is er dan een wet die verbied dat je de bagage beetje samen mag stoppen zodat alles verdeeld is?en de handbagage...die afmetingen ..60/40/20cm...nemen ze dat echt zo serieus of zien ze door de vingers?ik heb een klein rugzakje als handbagage voorzien waar ik mijn videocamera en fototoestel graag in kwijt wil...kan dat?
CELTIC

Offline Ina

• Schotland fan
Re: over alles en nogwat
« Reactie #1 Gepost op: 28 nov 2007, 16:15 »
Hoi
Ikke dus voor de eerste x in de lucht met zo n ding :o...ok..maar!
...op de site van ryanair staat wel wat info maar ik kan er moeilijk aan uit.
vb staat er dat je koffer max 15kilo mag wegen.Als je in groep reist is er dan een wet die verbied dat je de bagage beetje samen mag stoppen zodat alles verdeeld is?en de handbagage...die afmetingen ..60/40/20cm...nemen ze dat echt zo serieus of zien ze door de vingers?ik heb een klein rugzakje als handbagage voorzien waar ik mijn videocamera en fototoestel graag in kwijt wil...kan dat?
CELTIC
Ik heb net met Ryan air gevlogen, je mag inderdaad niet meer dan 15 kilo per persoon meenemen.
Hoe streng ze daarin zijn hangt een beetje van het vliegveld en de juf achter de balie af. Ik heb mensen voor mij in de rij ladingen kleren over elkaar zien aantrekken omdat de koffer te zwaar was!
Het gaat echt per koffer, dus niet voor iedereen samen.
Je handbagage moet passen in een bak die ze bij de balie hebben staan, als ie daar in past mag het, maar dat checken ze niet en dat nemen ze niet zo serieus als je koffer is mijn ervaring.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 nov 2007, 17:16 »
Mijn ervaring(prestwick airport) is dat ze de bagage en de handbagage bij elkaar telden  :o
Ja zo kwam ik dus wel aan overwicht.Koste me 20 pond :sad2:
Het is op Schiphol soepeler,daar kwam ik met dezelfde bagage zonder overwicht weg.Pas dus op,het is kostbaar
(vandaar dat de mensen alles over elkaar gingen aantrekken )LOL :wave:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 nov 2007, 17:38 »
Mijn ervaring(prestwick airport) is dat ze de bagage en de handbagage bij elkaar telden  :o

Nou ja zeg, volgens mij was dat niet volgens de regeltjes! :evil5: Wij zijn vanaf Bremen vertrokken en mijn koffer was 16 kilo, deed ze niet moeilijk over, zo zie je maar het is maar net wie je treft!

CELTIC

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 nov 2007, 18:17 »
Oke bedankt...dus dat zal afwachten worden..
Nu iets anders :klopt het dat je bij Ryanair zelf je zitplaatsen mag kiezen?
Mij is vertelt dat als je vliegangst hebt dat je beter achteraan in het vliegtuig plaatsneemt!(daar is de druk minder groot,de stewardessen zitten vlak bij je en de wc is ook achterin...
CELTIC :icon_pale:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 28 nov 2007, 18:22 »
Mij is vertelt dat als je vliegangst hebt dat je beter achteraan in het vliegtuig plaatsneemt!(daar is de druk minder groot,de stewardessen zitten vlak bij je en de wc is ook achterin...
Er zit in ieder geval voorin een wc, achter ook geloof ik maar dat weet ik niet zeker.
Je mag inderdaad zelf je plaats uitzoeken, dat betekent dat je vroeg in de rij moet staan bij het boarden anders heb je niet veel keus meer wat plaatsen betreft.
Waar nou de "beste"plaats is in een vliegtuig weet ik niet.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 28 nov 2007, 19:39 »
Nou  Celtic  :klap :klap ik vind dat je er dapper tegen-aan gaat  :icon_thumleft:

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #7 Gepost op: 28 nov 2007, 19:43 »
Ja zo kwam ik dus wel aan overwicht.Koste me 20 pond :sad2:
Het is op Schiphol soepeler,daar kwam ik met dezelfde bagage zonder overwicht weg.Pas dus op,het is kostbaar
(vandaar dat de mensen alles over elkaar gingen aantrekken )LOL :wave:
Vreemd, wij zijn 5 keer met Ryan-air gevlogen, waarvan 3x Charlerois-Prestwick en koffer werd gewogen.
Handbagage werd niet meegerekend, dus dat tasje woog wel 20 kilo :laughing7:

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #8 Gepost op: 28 nov 2007, 19:45 »
Natuurkundig kun je geen drukverschil hebben in de zelfde ruimte.
De beste plek lijkt mij ter hoogte van de achterzijde van de vleugels.

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 28 nov 2007, 20:27 »
Citaat
Waar nou de "beste"plaats is in een vliegtuig...

Hangt natuurlijk ook van het soort vliegtuig af, aantal rijen e.d.
Meestal is rij 7 of 8 in die van Easyjet en Ryanair 1 van de betere. Vlak voor de vleugel (minder last van motorgeluid, minder kans dat je er wat van ziet als er iets mis gaat met de motoren, meer zicht naar buiten mocht je dat willen en niet al te ver van de wc's aan de voorkant, ook wordt je eerder bediend als je wat wilt hebben).
Of je dan bij het raampje of juist in het middenpad wilt zitten is natuurlijk weer een andere vraag.

Bij Ryanair weten we het zo niet meer (1x mee gevlogen) maar bij Easyjet krijgen de vroege inboekers (bij de eerste balie) een laag ticketnummer en die mogen als eerste het vliegtuig binnen, kunnen dus ook als eerste een stoel uitzoeken. Hoe laat je dan bij de gate bent maakt helemaal niet uit. Dus beter iets eerder op het vliegveld om in te checken en daarna rustig lummelen/ontspannen.
Succes!

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #10 Gepost op: 28 nov 2007, 20:30 »
Citaat
Beste vliegtuigzitplaats

Bij Ryanair weten we het zo niet meer (1x mee gevlogen) maar bij Easyjet krijgen de vroege inboekers (bij de eerste balie) een laag ticketnummer en die mogen als eerste het vliegtuig binnen, kunnen dus ook als eerste een stoel uitzoeken. Hoe laat je dan bij de gate bent maakt helemaal niet uit. Dus beter iets eerder op het vliegveld om in te checken en daarna rustig lummelen/ontspannen.
Succes!

Bij Ryanair ook meegemaakt

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 28 nov 2007, 20:38 »
Natuurkundig kun je geen drukverschil hebben in de zelfde ruimte.
De beste plek lijkt mij ter hoogte van de achterzijde van de vleugels.
Ben ik gevoelsmatig gaan zitten!

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 28 nov 2007, 20:44 »
Iemand reeds ervaring met Aer Lingus?
Wij gaan volgende week een weekendje naar Dublin met die maatschappij.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 28 nov 2007, 20:47 »

Succes!

Wij hadden 14 dagen geleden zowel op de heen als terug reis met Ryanair gewoon wie het eerst in de rij staat mag het eerst het vliegtuig in. Je krijgt geen stoelnummer toegewezen.
Alleen als je Priority boekt mag je in een speciale rij staan en die gaan als eerste het vliegtuig in.

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #14 Gepost op: 28 nov 2007, 20:59 »
Toe maar :icon_sunny:
Autootje huren of blijven jullie in de stad?

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 28 nov 2007, 21:09 »

En als jullie dan geweest zijn gaan wij daarna zoals je weet van het Ierlandforum. Dus kan jij het ons vertellen.  :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #16 Gepost op: 28 nov 2007, 21:19 »

Ja, geen problemen mee gehad. Toffe piloot die het vliegtuig bijna zijwaarts liet landen door hevige wind  :sad2: Maar geen wereldschokkende verschillen tussen de KLM en Aer Lingus ofzo..
Veel plezier in Dublin alvast!  :drinky

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 28 nov 2007, 21:41 »
Toe maar :icon_sunny:
Autootje huren of blijven jullie in de stad?

Blijven in de stad
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 28 nov 2007, 21:42 »
Ja, geen problemen mee gehad. Toffe piloot die het vliegtuig bijna zijwaarts liet landen door hevige wind  :sad2: Maar geen wereldschokkende verschillen tussen de KLM en Aer Lingus ofzo..
Veel plezier in Dublin alvast!  :drinky

Angstzweet breekt me nu al uit.
Liever zelf op de motor dan in zo'n buis. :tongue3:
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

CELTIC

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 29 nov 2007, 10:09 »
BOEHOEHOE!!!!
"minder kans dat je niet merkt als er iets mis gaat met de motoren"...aiaiaai !! Ik zie het helemaal zitten :verward
Vliegtuig schuin laten landen....Ik zie t nog meer zitten!! :bonk
CELTIC(die gelukkig van haar dokter pillen tegen angst heeft voorgeschreven gekregen) ;D

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 29 nov 2007, 20:01 »
Hoi Celtic,

Neem een stevige schoenendoos en maak deze helemaal zwart! Vul het met chocolade voor onderweg (Vrouw + Chocolade = totally happy and ignorance is bliss) en áls er wat gebeurd... ik zeg nadrukkelijk áls... dan is het eerste waar ze naar op zoek gaan die zwarte doos, dus houd 'em goed vast!  ;)

frama

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 29 nov 2007, 23:02 »
Okay, hier een reaktie van een net gestoptje stewardess. Ik heb bijna 9 jaar gevlogen met letterlijk duizende vlieguren op mijn naam staan. En ik kan je zeggen: CELTIC, maak je geen zorgen. Vliegen is nog steeds de veiligste manier van reizen.
Als je wil weten wat de veiligste plek in het vliegtuig is moet je helemaal achterin gaan zitten. Bij craches zie je vaak dat het staartstuk dan nog in  tact is. Daarom zit daar ook de zwarte doos in het vliegtuig (die overigens niet zwart is maar oranjerood (dan kunnen ze m beter vinden in het puin)) Er zit een nadeel aan achter in het vliegtuig zitten, je voelt er iedere beweging die het vliegtuig maakt en het zit een stuk onrustiger. Dat is dus ook de reden waarom de bussinessclass voor in het vliegtuig zit (behalve bij Easy Jet of Ryan Air omdat ze dat daar niet kennen). Hou er rekening mee dat vooral als het bijvoorbeeld regent of andere weersomstandigheden de piloot het vliegtuig met een harde klap op de grond zet. Dit is dan geen slechte landing maar dat doet de pitoot expres omdat op die manier de banden van het landinggestel direct het meeste grip hebben op de landingsbaan.
Verder zie je vaak dat het vliegtuig allerlei rare bewegingen kan maken. De vleugels gaan heen en weer en in extreme omstandigheden kun je zelfs de romp zien bewegen. Maak je dan vooral geen zorgen, dit is geheel normaal. Als het vliegtuig die bewegelijkheid niet zou hebben, dan zouden bijvoorbeeld de vleugels kunnen breken.
Als je echt twijfelt of iets 'wel normaal' is, kijk dan goed naar het gedrag van de stewardessen. Zij zijn bekend met alle bewegingen en geluiden van het vliegtuig. Pas als zij nerveus worden weet je dat het menens is.
Verder raad ik je ter dege aan goed naar de veiligheids instructies te kijken. Deze worden niet voor niks gegeven en zijn echt wel belangrijk. En als je vragen hebt, vraag het gewoon aan de stewardess, daar zijn ze voor. Dat is helemaal niet raar of zo.
V.w.b. handbagage. Als je tas een pietsie groter is, maakt het niet zo heel veel uit. Maar probeer je wel aan de richtlijnen te houden. Die zijn er niet voor niets. Vaak zie je dat mensen toch te veel mee nemen en dan raken de bagagebakken overvol en topzwaar. Dan bestaat het risico dat bij hevige turbulentie de bakken open kunnen springen en alle bagage boven op je kunt krijgen. Het is gevaarlijker dan veel passagiers denken.
Verder even rekening houden met de security regeltjes. Geen vloeistoffen (dus denk eraan je toilettas in je koffer te stoppen en niet in je handbagage mee te nemen) me de cabine in. Verder mag je geen scherpe voorwerpen in je tas hebben.
Nou dit was het wel zo'n beetje. Als je nog vragen hebt moet je het maar even laten weten. Succes

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 29 nov 2007, 23:05 »
Leuk, wat inside informatie!

CELTIC

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 30 nov 2007, 09:39 »
Hartelijk bedankt voor de goeie tips...scotland...here i come!!!! :kilt2
CELTIC :icon_sunny:

CELTIC

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 30 nov 2007, 13:21 »
O  JA.....Freebird...ik vind je humor in één woord...FANTASTISCH(lag bijna onder mijn stoel echt waar) :icon_thumleft:
CELTIC