Auteur Topic: invoer belasting in schotland  (gelezen 6388 keer)

jeroen

• Gast
invoer belasting in schotland
« Gepost op: 11 feb 2006, 18:57 »
Geacht forum,

Binnenkort zullen mijn vrouw en ik naar Aberdeen verhuizen ivm mijn werk. De vraag is of iemand van het forum weet wat de invoerbelastingen zijn wanneer in Nederland een auto belasting vrij wordt aangeschaft en deze als verhuiswaar mee neemt en invoerd naar Schotland ?

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Nijhof

Offline Teije

• Administrator
  • *
Re: invoer belasting in schotland
« Reactie #1 Gepost op: 11 feb 2006, 19:34 »
Hoi Jeroen,

allereerst welkom op het forum en we hopen dat je af en toe ons goede tips kunt geven als je in Aberdeen woont (you lucky bastard...)!
Op http://www.dvla.gov.uk/vehicles/exptimpt.htm staat algemene info over de procedure en een telefoonnummer voor meer info over belastingen: HM Customs & Excise Advice Service op 0845 0109000.

Op een wat gedateerde website vonden we de volgende informatie:
Visitors entering the UK for longer than 12 months may import a vehicle for personal use duty free, provided the vehicle has been owned and used abroad for not less than 6 months before arrival in the UK. If the vehicle is sold, exchanged or otherwise disposed of within two years following arrival in the UK, full duty is due. Where customs duty is payable, the rate is 10% of the value for private cars. In addition Valued Added Tax, currently at the rate of 17.5%, is due. Motor vehicles imported as personal effects, originating in other member states of the EU and from EFTA countries, are free of duty in certain circumstances. For a car to be released at the point of entry, any duty or tax must be paid immediately. For the importation of a motor vehicle, owners must provide proof of ownership (log book), valid driving license and acceptable Green Card or other insurance coverage.

Op http://www.which.co.uk/whichextra/content/main/factsheets/car_import0103.pdf een aardig artikel voor UK-ers die een auto willen invoeren en wat er zoal bij komt kijken, maar nog steeds geen duidelijke uitspraken over invoerrechten. We zoeken nog even verder.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 12 feb 2006, 09:21 »
Jeroen, welkom op dit forum, we zijn dus zeeeeeeeeeer jaloers ;) Als ik mijn vrienden en familie mocht meenemen deed ik het direkt!
Maar misschien heb je hier iets aan?
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/in_en_uitvoeren/een_aanhanger_uitvoeren.htm
Ik zou zowieso contact opnemen met rdw, die weten doorgaans wel over hoe en wat.
zal proberen om via mijn werk nog wat info te zoeken.
succes verder.

jeroen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 feb 2006, 18:50 »
Beste allemaal,

Hartelijk dank voor de informatie die mij is toegekomen. We zijn nu een beter op de hoogte wat ons allemaal te wachten staat en welke voordelen we kunnen behalen.

We houden jullie op de hoogte.

Groetjes,

Jeroen