Auteur Topic: Dat is pittig ! .... maar nu niet meer !!!!  (gelezen 34857 keer)

Offline macstonemountain

• Schotland fan
Dat is pittig ! .... maar nu niet meer !!!!
« Gepost op: 18 nov 2007, 09:21 »
Heb is even gekeken wat ons nu de overtocht gaat kosten met auto & tenttrailler.

DFDS:
Totale reissom (zie boekingsoverzicht)  1.112 euro
Voor 4 PassagierPassagiers in 1 huthutten 204
Voertuigen 704

Superfast ferries:
Totale reissom 1.235 euro

En dat nog zonder ontbijt !!
Nou dat word aanbiedingen in de gaten houden.

Daar word je niet vrolijk van. :angry2:
Vind het eigenlijk ook niet normaal wat een geld .... toch maar is naar Noorwegen dan ?!

Albert

Offline skye

• Schotland fan
Re: Dat is pittig !
« Reactie #1 Gepost op: 18 nov 2007, 15:10 »
van Calais naar Dover kan je ook met de boot hoor. P&O en Seafrance( of zoiets) varen daar. Hoek van Holland Harwich nog een mogelijkhied vor je of is die ook zo duur.

ennuh, Noorwegen is ook erg mooi. Ben daar ok wel een paar keer geweest, maar voornamleijk als kind. Vorig jaar nog wel een paar dagen naar Oslo, erg leuke stad is dat.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 18 nov 2007, 22:48 »
wij betalen voor een retourtje calais dover 130 euro!

liesbeth

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 nov 2007, 00:50 »
Bedrag voor voertuigen is wel erg hoog. Hoe kan dat? Wat is een tenttrailer trouwens? We zijn met ons busje geweest laatst, ik dacht heen en weer voor 200 euro

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 19 nov 2007, 08:32 »
Wat is een tenttrailer trouwens?

Dat is een veredelde moderne naam voor een vouwwagen !  :-[
(er zijn wel meer verschillen hoor, het ziet er opgezet meer uit dan een tent dan als een vierkante vouwwagen)
En dat de prijzen voor auto kosten zo duur zijn komt door :
Auto is 2.15 mtr. hoog en 5.25 mtr. lang
Dan de tentarailer die is met dissel 4.25 mtr. lang
Bij elkaar 9.50 mtr. !!!

wij betalen voor een retourtje calais dover 130 euro!

Vertel ? .... met de fiets of zo !  ;)

Albert

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 nov 2007, 13:09 »
nee hoor, gewoon auto 2 personen!  :tongue3:
Op tijd boeken

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 19 nov 2007, 19:24 »
Egbert bedankt, inderdaad dat scheelt echt een hoop centen.
Maar dan zit je in Dover en dan moeten we 1100 km rijden om op de camping in Achmelvich te komen.
En dat is wel erg ver met twee van dan 5 & 3 jaar oud achter in, wij hebben ook geen DVD player in de hoofdsteunen om de kids tevreden te houden, en die komen er ook zeker niet !!
Ons plan is, zo snel mogelijk ( met 1 tussen overnachting) naar Achmelvich, daar blijven we 1 week dan een week in de buurt van Kyle of Lochalsh en zo weer naar beneden.
Tja, als we dan in Dover starten kost dat ook weer 4 reisdagen, en we hebben maar 18 dagen  :)
Dus het word toch de aanbiedingen DFDS of Superfast ferries met als alternatief P&O vanuit Hull in de gaten houden.

Nou we zullen zien ... maar het wordt echt geen Noorwegen hoor  ;D  alleen al omdat Liesbeth niet zo van die lange afstanden houd.

Albert

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 19 nov 2007, 23:46 »
Even gekeken waar Achmelvich ergens ligt... Poeh  :bonk : dat is een eind rijden !
Ik weet niet echt of je al ooit tot daar bent gereden, maar ik geef je een mogelijke vergelijking.
Dit jaar, met een kleine caravan achter de auto, vanaf Rosyth tot aan Dornoch kunnen rijden.  In Rosyth van de boot afgereden rond 11.30 uur en aangekomen op de (2e) camping rond 18.00 uur.
Wel zo'n 2 uur "verloren" door 'foute' stops te maken om te eten en supermarkt te zoeken : telkens véél te véél rondgereden en afgeweken van de hoofdweg.
Maximum snelheid zo'n 90 à 95 km/hr.

M.a.w. : via Hull lijkt me geen optie = 1 dag tot Edinburgh.
Via NewCastle : tot aan Inverness ?

Koen

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 20 nov 2007, 08:08 »
Ik weet niet echt of je al ooit tot daar bent gereden ...
In Rosyth van de boot afgereden ....
Koen

Wij hebben al 2 keer op Shore Caravan Site in Acmelvich gestaan, de eerste keer met super mooi weer en de tweede keer echt bagger dus moeten we nu weer super weer hebben  ;D het is daar zo mooi "de mooiste camping van Scotland" maar daar bedoelen we niet mee goed sanitaire enzo ... geen ANWB camping  ;)
En in één keer er naar toe rijden lukt ook niet we wilden eigenlijk ergens bij Aviemore overnachten hangt er van af welke boot.

Via NewCastle : tot aan Inverness ? dat zal dan Aviemore worden, en inderdaad Hull dat word ook te ver.

Maar vertel, ben jij met de boot van Zeebrugge naar Rosyth gevaren ?? Hoe beviel dat ??

Albert

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #10 Gepost op: 21 nov 2007, 21:20 »
Ik kwam voor ons bussie op een verschil van ongeveer 450,-- euries, daar kan ik bijna een week van op vakantie.
Toch maar eens overwegen of het omrijden niet een alternatief is.
Bij de baas verdien ik ze niet die 450,-- euries voor 2 dagen daar moet ik iets langer voor werken.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #11 Gepost op: 21 nov 2007, 21:33 »
Voor het geld dat je bespaart kun je ook een B&B pakken, voor de eerste nacht.

€nette

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 22 nov 2007, 12:18 »
De prijzen van de overtocht zijn inderdaad hoog. Afgelopen jaar zijn we 2 x naar Schotland geweest, één keer de volle pond betalen en één keer via een aanbieding. Komend jaar wordt een ander verhaal. Manlief heeft een carrière switch gemaakt en is nu in opleiding, zonder inkomen. Van mijn salarisje gaan we geen Schotland redden in 2008, vanwege de overtochtprijzen. Het wordt nu een jaartje Scandinavië : ook niks mis mee. We zijn in 2003 ook in Noorwegen geweest en we vonden het een prachtig land. We zijn via de bruggen gegaan en dat scheelt in kroontjes toch echt wel een hoop geld. Ik kan me voorstellen dat de overtochtprijzen mensen afschrikt, zeker als je i.v.m schoolgaande kinderen in het hoogseizoen moet reizen. Ik stort me straks eens even op de site van Teije en Lies ..............en nu eens geen Schotland lezen, maar Scandinavië   :) Ach zo lang we nog met vakantie kunnen gaan, zal je mij niet horen klagen. Het belangrijkste is toch dat je geniet met elkaar!

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 22 nov 2007, 14:14 »
Heb is even gekeken wat ons nu de overtocht gaat kosten met auto & tenttrailler.

DFDS:
Totale reissom (zie boekingsoverzicht)  1.112 euro
Voor 4 PassagierPassagiers in 1 huthutten 204
Voertuigen 704

Superfast ferries:
Totale reissom 1.235 euro

En dat nog zonder ontbijt !!
Nou dat word aanbiedingen in de gaten houden.

Daar word je niet vrolijk van. :angry2:
Vind het eigenlijk ook niet normaal wat een geld .... toch maar is naar Noorwegen dan ?!

Albert

Weet je dat je op dinsdag en woensdag je caravan/vouwwagen gratis mee mag nemen bij DFDS?

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 22 nov 2007, 14:44 »
Weet je dat je op dinsdag en woensdag je caravan/vouwwagen gratis mee mag nemen bij DFDS?

Nee dat wist ik niet !  :icon_thumleft:
Daar ga ik is achteraan, bedankt !!!!!
Hoef toch niet perse in het weekend weg.  :icon_sunny:

Albert

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 22 nov 2007, 15:05 »
Sorry   :sad1: heb je blij gemaakt met een dooie mus! Geldt niet voor vouwwagens!
Ik geloof dat Superfast Ferry (zeebrugge - rosyth ) een zelfde soort aanbieding hebben maar kan er zo even niets over vinden en weet ook niet of dat wel voor vouwwagens geldt.

Raar trouwens, een caravan neemt meer plaats in qua hoogte!

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 22 nov 2007, 23:53 »
Als een caravan gratis meemag, is m'n camperT4 toch weer duurder uit.

Nee, dan Denemarken: we hebben de bus daar een weekje uitgeprobeerd. Zit je langs de westkust met een kompas te wijzen waar Schotland ligt....wie is er nu gek?

En daarom heten we Scotland Lovers en gaan we gewoon weer met P&O naar Hull. In Mei en Oktober 2008.

't kost wat, maar dan heb je ook wat

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #17 Gepost op: 23 nov 2007, 00:56 »
Ja maar ik geef die 400,-- euries liever uit aan een bootticket naar de eilanden, dan heb je tenminste waar voor je geld.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 23 nov 2007, 12:08 »
Citaat
Ik geloof dat Superfast Ferry (zeebrugge - rosyth ) een zelfde soort aanbieding hebben maar kan er zo even niets over vinden en weet ook niet of dat wel voor vouwwagens geldt.

In 2007 had Superfast zo geen aktie (ook de jaren ervoor niet).
Zij hebben alleen de vroegboekkortingen en de aanbiedingen voor korte verblijven in Schotland.
Een doordenkertje (ofwel : neem je rekenmachine er even bij  ;) ) : als ik me niet vergis, is de actie "gratis caravan" nog niet geldig in de periode  "vroegboeken". 
Dus : beide valt niet te combineren.
Bij "caravan gratis"  zijn de plaatsen beperkt en je moet wachten tot die aanbieding. 
Met het risico dat het aanbod van cabines en afvaar / terugkeer datums niet voldoen voor jou.

Koen

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 23 nov 2007, 22:18 »
Bij "caravan gratis"  zijn de plaatsen beperkt en je moet wachten tot die aanbieding. 
Met het risico dat het aanbod van cabines en afvaar / terugkeer datums niet voldoen voor jou.

Koen

Wij hebben vorig jaar in maart geboekt en konden zonder problemen de data uitzoeken die we wilden in juli/aug. scheelde een hoop geld dat we niet voor de caravan hoefden te betalen, maar misschien was die actie een te groot succes zodat ze nu beperkingen stellen?

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 24 nov 2007, 14:45 »
Citaat
Wij hebben vorig jaar in maart geboekt en konden zonder problemen de data uitzoeken die we wilden in juli/aug.
Eigenlijk ga ik voort op mijn ervaring met DFDS uit 2003 : héél laat geboekt (juni ongeveer) : dan is (uiteraard) de keuze veel beperkter.  Alle 'gratis caravans' waren op  :icon_scratch: .
Des te beter dat blijkbaar vroegboeking én caravan gratis mee, wèl te combineren valt.

Ik denk dat het een eeuwige discussie blijft : hoog in Schotland aankomen en hoge prijs voor de overtocht OF onderaan in GB aankomen tegen een lage prijs voor de overtocht en nog een heleboel kilometers af te leggen.
Ook de afweging ivm het beperkt aantal vakantiedagen is mee te nemen in je keuze.

Koen

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 25 nov 2007, 21:13 »
Inderdaad kan nog niets vinden over gratis caravans wel over 10 % vroegboek korting.
Ben het ook met de stelling van Koen eens, dan te bedenken als ik via Dover ga dan ben ik 2 extra overnachtingen en 2 volle tanks met diesel kwijt ( ja die van mij rijd 1 op 8.5  :'( ) dat is bij elkaar toch zo'n 270 ,- euro die ik dan bespaar.  ;)
Wij hebben alleen nog maar met DFDS gevaren en ben zeer benieuwd naar Superfast ferries, alleen omdat je dan al om 11:00 uur de M90 kan oprijden hup naar het noorden, kan die A68 na al die tijd wel dromen.

Leo ik weet dat ik zelf ben begonnen met deze topic, maar wij hebben geen zin om zo veel km te rijden om in het beloofde land te komen, en kan het gelukkig nu nog wel opbrengen ook al vind ik het echt schikbarend veel geld voor alleen zo'n overtochtje !

Albert

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 25 nov 2007, 21:15 »
Inderdaad kan nog niets vinden over gratis caravans wel over 10 % vroegboek korting.
Bedoel je bij DFDS?
http://www.dfds.nl/DSW/NL/Travel/Transport/Caravangratismee.htm

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 25 nov 2007, 21:19 »
Bedoel je bij DFDS?
http://www.dfds.nl/DSW/NL/Travel/Transport/Caravangratismee.htm

Ja sorry deze had ik wel gezien, maar telt dan niet voor mij he ... echt belachelijk !! en bij Superfast staat er niks over.

Albert

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 25 nov 2007, 21:22 »
Ja sorry deze had ik wel gezien, maar telt dan niet voor mij he ... echt belachelijk !! en bij Superfast staat er niks over.

Albert
Ik zou Superfast toch eens in de gaten houden, staat me iets van bij dat ze toch ook zo'n soort actie hebben gehad. Wij zijn er 1x mee over gegaan, de aankomst is spectaculair.