Auteur Topic: campings in schotland  (gelezen 2969 keer)

liesbeth

• Gast
campings in schotland
« Gepost op: 25 okt 2007, 12:09 »
Net terug van een weekje schotland, worden er alweer plannen gesmeed voor een volgende keer, wanneer dat ook moge zijn. Zou weleens weer met de tent willen, ware het niet dat de campings die wij daar gezien hebben nou niet bepaald idyllische plekjes waren, meestal nogal mistroostige velden met veel caravans en campers.  :-[Je kunt natuurlijk wel wild kamperen in Schotland, hebben we vroeger ook wel gedaan, maar het is wat relaxter wanneer je wat sanitaire voorzieningen bij de hand hebt.
Als we kamperen zoeken we meestal een mooi gelegen natuurlijk terrein, liefst aan een riviertje of zo, en als het even kan met een gelegenheid om een vuurtje te maken. Wel veel wensen merk ik nu ook, maar wie weet is er onder jullie iemand die De Ideale Camping heeft getroffen in Schotland! Ben benieuwd...

Offline Haras

• Schotland fan
Re: campings in schotland
« Reactie #1 Gepost op: 25 okt 2007, 12:18 »
De campings van de Forestry Commission zijn soms alleen voor tenten toegankelijk dus dan heb je geen last van caravans en campers. Ze liggen ook vaak in mooie natuurgebieden.
Verder zou je kunnen kijken bij de site van Gea en Wim: www.reisverhaleneuropa.nl voor campings met beoordelingen van bezoekers.
Leuk he die voorpret?

:wave:

liesbeth

• Gast
Re: campings in schotland
« Reactie #2 Gepost op: 26 okt 2007, 10:35 »
Nou Haras, da's een goede tip, dat zijn campings die meer in de buurt komen van wat ik bedoel. Al surfend trof ik nog het volgende adres: www.lazyduck.co.uk, wat ik jullie niet wil onthouden. Hier wil ik nog weleens naartoe! Ja, leuk om al weer te spelen met het idee er weer heen te gaan, ook al zou het er misschien niet van komen. Het vakantie-zwaartepunt ligt nu eenmaal toch vaak in de zomer, en om de een of andere reden denk ik dat het in schotland dan erg druk is met bussen vol toeristen, en ook dat het er 's zomers bijna altijd regent (dat was dertig jaar geleden tenminste wel zo!). Maar you'll never know!
Het uitwisselen van tips vind ik toch wel een van de leukste functies van het forum, hoe interessant alle raad-foto's ook zijn!