Auteur Topic: Mijn eerste kennismaking  (gelezen 3783 keer)

FJR Freak

• Gast
Mijn eerste kennismaking
« Gepost op: 16 jan 2006, 18:18 »
Ik was eigelijk eerst erg sceptisch om een vakantie in Schotland door te brengen maar een goede vriend wist mij te overtuigen om een keer met hem mee te gaan. De eerste dag in Schotland was ik al verkocht mede door een overnachting in The Spittal of Glenshee wat een ontvangst en wat een gezellige avond hebben we daar gehad, het personeel liep in kilts wat op mij aardig wat indruk maakte. Men deed er echt alles aan om het ons naar de zin te maken, een schuurtje werd half leeg geruimd om onze motorfietsen veilig en droog te kunnen stallen, koffers werden naar de kamer gebracht en we kregen de eerste pint gratis, waarom weet ik nog niet maar het smaakte prima. S'avonds kregen we een fantastisch optreden van een duo, ik denk een echtpaar, met Schotse liedjes en dans, het bier vloeide gestaag en ook kwamen mijn eerste gesprekken met een paar schotten op gang, inclusief de nodige whiskey's, al met al maakte dit het plaatje kompleet en was ik voorgoed verknocht aan Schotland. Die nacht gingen we als een doedelzak zo dronken naar bed, s'ochtens uiteraard een kater van Glenshee tot Durness (daar wilden we namelijk naar toe) maar stoer als we waren wilden we toch een echt engels ontbijt, nou dat heb ik geweten na het eerste worstje kwam er dus alles uit, ik kon nog net op tijd het restaurant uit komen, ons werd wel geadviseerd om het ontbijt maar te laten voor wat het was, we hebben hiervoor in de plaats wel een goed luchpakket mee gekregen en daar waren we later op de dag maar wat blij mee. De eerste dag in Schotland was dus nogal heftig en zal ik niet gauw meer vergeten met dank aan The Spittal of Glenshee, ook de rest van de vakantie is perfect verlopen.

Ik kan trouwens een ieder The Spittal of Glenshee zeer aanbevelen, er is ook een benzinepomp aanwezig. Spittal of Glenshee ligt aan de A93 tussen Bridge of Cally en  Braemore.

http://www.scottish-towns.co.uk/perthshire/glenshee/spittal/
http://www.spittalofglenshee.co.uk/

Onze motoren voor The Spittal of Glenshee

De portier met zijn schaapshond, een leuke en zeer sympathieke Schot.

Offline lucsa

• Schotland fan
Mijn eerste kennismaking
« Reactie #1 Gepost op: 16 jan 2006, 21:44 »
Bedankt voor de tip Frans. :)
Wij logeren 4 dagen in een B&B in Braemer.
Dus zullen daar wel enkle keren voorbij komen. Ideaal om te tanken en een avondmaal.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu

Marien

• Gast
Mijn eerste kennismaking
« Reactie #2 Gepost op: 16 jan 2006, 22:01 »
Geweldig die foto!! :goed We zijn er ooit wel eens langs gereden, maar het komt ons niet bekend voor helaas!

FJR Freak

• Gast
Mijn eerste kennismaking
« Reactie #3 Gepost op: 17 jan 2006, 06:02 »
Citaat
Bedankt
voor de tip Frans. :)
Wij logeren 4 dagen in een B&B in Braemer.
Dus
zullen daar wel enkle keren voorbij komen.
Ideaal om te tanken en een
avondmaal.

Quote: lucsa

The Spittal of Glenshee is de oudste nog operationele Inn in Groot-Brittanni althans dat claimen ze, het eerste geschreven geschiedverhaal over deze Inn dateert van 961 AD maar de Inn bestond hoogstwaarschijnlijk al een paar eeuwen daarvoor, dus al met al een historisch stukje Schotland.

En inderdaad lucsa vanuit Breamar (23km.) is het heel goed te doen om hier s'avonds wat te gaan eten, je kan er een uitstekende bar maaltijd nuttigen danwel een compleet 3 gangen diner, en er is regelmatig live entertainment. Het kan er s'avonds ook wel eens druk zijn met vooral  Engelse toeristen. Tanken kan je trouwens ook op ongeveer 500 meter ten noorden van Braemar aan de A93, daar staat een Esso benzinepomp.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Mijn eerste kennismaking
« Reactie #4 Gepost op: 17 jan 2006, 18:04 »
Hahaha, wat een heerlijke eerste dag om in Schotland door te brengen :D
(hmm, ik associeer Schotland ook vaak met katers, maar bij mij schijnt zo'n ontbijt altijd aardig goed te werken. Ik ben nu mijn reisverslagen aan het uitwerken en het lijkt wel alsof we alleen maar in kroegen en clubs hebben gezeten ;))