Auteur Topic: DFDS heeft nieuwe ferry  (gelezen 5788 keer)

FJR Freak

• Gast
DFDS heeft nieuwe ferry
« Gepost op: 13 jan 2006, 09:39 »
Vanaf 11 maart 2006 zal de luxe cruiseferry King of Scandinavia tussen IJmuiden en Newcastle gaan varen. Het grootste passagiersschip ooit op deze route!

zie voor meer info:
http://www.dfdsseaways.nl/DSW/NL/Top_Navigation/Company/Persberichten/nov05nieuwschip.htm

Merenwen

• Gast
DFDS heeft nieuwe ferry
« Reactie #1 Gepost op: 15 jan 2006, 12:54 »
Ik ga in mei en inderdaad met de "King"!!!

Maar ik heb begrepen dat het eigenlijk geen nieuwe boot is, maar gerenoveerd. Ik ben erg benieuwd! De Queen of Scandinavia gaat toch wel tekenen van slijtage vertonen (qua inrichting dan).

We zullen het wel zien ?:)

FJR Freak

• Gast
DFDS heeft nieuwe ferry
« Reactie #2 Gepost op: 15 jan 2006, 16:23 »
Citaat
Ik ga in mei en inderdaad met de "King"!!!

Maar ik heb begrepen dat het eigenlijk geen nieuwe boot is, maar gerenoveerd. Ik ben erg benieuwd! De Queen of Scandinavia gaat toch wel tekenen van slijtage vertonen (qua inrichting dan).

We zullen het wel zien  :)

Quote:
Merenwen

De King of Scandinavia (voorheen Val de Loire) is inderdaad geen nieuw schip, het is gebouwd in 1987 op de Seebeckwerft in Bremerhaven. In 1993 is het schip volledige gerenoveerd en heeft tot nu toe gevaren bij Brittany Ferries (zie foto) bij deze maatschappij gaat nu de kleinere Duke of Scandinavia van DFDS varen. Wij gaan weer met de Queen of Scandinavia over. :(

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
DFDS heeft nieuwe ferry
« Reactie #3 Gepost op: 15 jan 2006, 17:13 »
Ik ga in juni heen met de King, terug met de Queen :)
Nog nooit met de boot geweest, dus het zal me benieuwen! Ik kan me sowieso zo'n enorm schip niet echt voorstellen, spannend!

FJR Freak

• Gast
Re: DFDS heeft nieuwe ferry
« Reactie #4 Gepost op: 10 mrt 2006, 18:17 »
Dit is ze dan, de M/F King of Scandinavia de nieuwe aanwinst van DFDS (voorheen de M/F Val de Loire).

Eerste aankomst in IJmuiden op 01-03-2006

Photo's: Adrian 't Hoen (IJmuiden 1/3-2006)

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #5 Gepost op: 03 apr 2006, 14:59 »
Het is inderdaad een enorme boot.. ik heb vorige maand nog een minicruise gemaakt naar Newcastle en toen waren ze bezig om de King die aan de andere kant van de kade lag van de juiste kleuren te voorzien. Jeetje dat ging nog snel... in dat half uurtje dat ik binnen zat voor ik aan boord kon hadden ze de hele schoorsteen in 3 kleuren blauw gedaan met een hoogwerker. Je moet ook geen hoogtevrees hebben. Vorige week dat ik Granny naar de ferry bracht. (Die ging op familiebezoek in Engeland) ging ze met de King ... wat een imposant schip. De 16e deze maand ga ik zelf voor het eerst met de King... ik ben heel benieuwd....

:wave:
There is no coincidence...

Sven and Kairin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12 apr 2006, 13:36 »
Hoi Allemaal,

De King is idd de grootste ferry maar met veel hutten onder water wel pretting maar voor mensen die dit toch niet zo gaaf vinden kun je het beste boeken op de queen waar alle hutten incl economy zich boven water bevinden.

Groetjes Sven

p.s de oude restaurant steil op de queen vind ik persoonlijk ook mooier.