Auteur Topic: Met Ryanair naar Glasgow?  (gelezen 19131 keer)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Met Ryanair naar Glasgow?
« Gepost op: 04 jan 2006, 12:01 »
Binnenkort niet meer, als Vliegveld Niederrhein/Weeze zijn vergunning kwijt raakt.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Vliegveld Niederrhein raakt vergunning kwijt
Toekomst prijsvechter onzeker
door Arnold Burlage en Bart Mos

MNSTER, woensdag 4-1-2006
De toekomst van de beruchte prijsvechtersluchthaven Niederrhein, vlak over de grens bij Nijmegen, is uiterst onzeker geworden. De rechtbank in Mnster heeft gisteren de vergunning van het vliegveld vernietigd na klachten van de Limburgse gemeente Bergen over geluidsoverlast. De Nederlandse eigenaar overweegt nu een schadeclaim tegen de Duitse overheid.
De vernietiging van de vergunning betekent niet dat Niederrhein nu direct gesloten wordt. De regioregering in Dsseldorf, die de vergunning verleende, zal zeer waarschijnlijk tegen het vonnis in beroep gaan. Hangende dat beroep mag er nog gewoon gevlogen worden. Vanaf Niederrhein vliegen diverse prijsvechters, met het Ierse Ryanair en het Duitse Hapag Fly als belangrijkste gebruikers.
Het is daarmee een belangrijke concurrent van de luchthaven Eindhoven.
Niederrhein, ook wel Weeze genoemd, was tot halverwege de jaren negentig een Brits militair vliegveld. Het gebied werd in 2001 gekocht door een kleurrijke groep Nederlandse investeerders, waaronder Erik de Vlieger, Herman Buurman, havenbaron Hans van de Lande en de in 2004 geliquideerde vastgoedtycoon Willem Endstra. Het vliegveld kreeg in 2004 een grote klap toen de jonge Nederlandse prijsvechter V-Bird, waarin ook Endstra zou hebben geparticipeerd, failliet ging.
Inmiddels zou het vliegveld voor vrijwel 100% in handen zijn van miljonair Herman Buurman, die er samen met de Duitse overheid vele tientallen miljoenen euros in investeerde. Buurman overweegt nu een schadeclaim tegen de regioregering: "We kochten van hen destijds een vliegveld mt vergunning, dus als dat nou ineens anders blijkt te liggen, zal iemand daarvoor aansprakelijk worden gesteld."
De Nederlandse luchthaveneigenaren ontvingen afgelopen jaren van de Duitse overheid enkele tientallen miljoenen aan subsidie en leningen. Niet
duidelijk is of deze bedragen terugbetaald moeten worden als de vergunning definitief ingetrokken blijft.

Bron: De
Telegraaf

chyntha

• Gast
Re: Met Ryanair naar Glasgow?
« Reactie #1 Gepost op: 09 feb 2006, 12:22 »
ik heb van mijn vriend gehoord dat deze maatschappij het van easy jet heeft overgenomen. Je kunt nu ook vrij goedkoop met transavia naar prestwick vliegen. en daarna ben je binnen een uurtje in hartje centrum glasgow. Easyjet vliegt nog wel op edinburgh maar since de laatste keer heb ik niet zo veel vertrouwen meer in deze maatschappij

FJR Freak

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09 feb 2006, 12:33 »
ik heb van mijn vriend gehoord dat deze maatschappij het van easy jet heeft overgenomen. Je kunt nu ook vrij goedkoop met transavia naar prestwick vliegen. en daarna ben je binnen een uurtje in hartje centrum glasgow. Easyjet vliegt nog wel op edinburgh maar since de laatste keer heb ik niet zo veel vertrouwen meer in deze maatschappij

Dag Chyntha,

Welkom op dit forum, maar vertel eens,  wat is er dan voor gevallen met Easyjet ? overboeking, geen vliegtuig.

Marien

• Gast
Re: Met Ryanair naar
« Reactie #3 Gepost op: 09 feb 2006, 23:26 »
Ben ik ook benieuwd naar, omdat het bij ons goed is bevallen toen. Dit jaar gaat mijn broer er mee.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Met Ryanair naar Glasgow? Straks vanaf Eindhoven!
« Reactie #4 Gepost op: 08 aug 2006, 21:30 »
Eindhoven-Glasgow
Op 31 oktober start Ryanair met vijf wekelijkse vluchten tussen Glasgow (Prestwick) en Eindhoven. Glasgow is daarmee
de achtste Ryanair bestemming vanaf Eindhoven.
Bron: http://www.vliegadvies.nl/

(Ik heb zelfs al vluchten van 1 Eurocent gezien (excl. Tax.; Retourtje incl tax wordt dan 45 euro)

Offline Murgen

• Porkpie, eentje per vakantie :)
  • Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 26 jul 2007, 09:49 »
Helaas heeft Ryanair deze aankondiging teruggetrokken. Weet iemand de reden?
May the best ye've ever seen
Be the worst ye'll ever see
May a moose ne'er leave yer girnal
Wi' a tear drap in his e'e
May ye aye keep hale an' he'rty
Till ye're auld eneuch tae dee
May ye aye be jist as happy
As we wish ye aye tae be

Helen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 apr 2008, 00:42 »
Prijstip! :evil5:
Heb net eens gekeken bij Ryanair op de site: begin september heen en weer van vliegveld Niederhein naar Prestwick voor 50 euries incl belasting!! (1-10 sept) :confused2: Reken hier nog wel je evntl bagage en de creditcard kosten bij. (pm 22 euro, ik moet toegeven: online boeken is niet altijd even makkelijk bij Ryanair met die verstopte kosten)

Offline Mirjam

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 20 apr 2008, 17:25 »
Vanaf begin juli gaat Ryanair ook vanaf Niederrhein naar Edinburgh vliegen. Voorzover ik kan zien twee keer per week (woensdag en zondag). Ik ben onlangs twee keer naar NL gevlogen met Ryanair en heb uitstekende ervaring. Het scheelde dat ik met alleen handbagage kon reizen (klein koffertje - 10 kg), waardoor ik geen extra kosten had voor bagage en inchecken.

Mirjam

Helen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 apr 2008, 18:48 »
He...dat had ik overzien dat Ryanair ook naar Edinburgh gaat vliegen vanaf Weeze.

Het enige negatieve wat wij meegemaakt hebben bij Ryanair, was eigenlijk onze eigen schuld: we hadden in een dolle bui, geheel spontaan, voor 6 personen retourvluchten geboekt naar Sevilla in Spanje. Voor een prikkie.
Nu hadden we er helemaal geen rekening mee gehouden dat iemands roepnaam niet direct de geboortenaam is en bij het inchecken moet de naam op de checklist van Ryanair overeenkomen met de naam in het paspoort.
We hadden bij het online boeken alle roepnamen ingevuld ipv de geboortenamen. Geen moment over nagedacht :-\
Omdat Monique in haar paspoort Maria Petronella als voornaam had, moesten we voor haar 50 euro per vlucht (100 euries dus) nabetalen ivm een naamswijzing... :bonk
Toen was het prikkie nog steeds wel een prikkie...maar wel minder.
De dame aan de balie antwoordde mij later wel dat dit bij Nederlanders erg vaak voorkomt....dusssss....zie deze ervaring als tip bij het boeken.

Voor de rest ben ik vol lof over het personeel van Ryanair!

Marien

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2008, 09:17 »
Heel erg bedankt voor de tip! Wij hebben hier nu zeker op gelet, tijdens de boeking die we gisteren gedaan hebben.
Zijn heel benieuwd hoe ons dit gaat bevallen. We lopen al zo lang met het plan om een keer met hen te vliegen en nu gaat het dan als het goed is ook echt gebeuren!

Wij vertrekken overigens vanaf Weeze en landen in Edinburgh.

Offline Jazz

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 06 jul 2008, 04:15 »
Heeft iemand enig idee hoe ik het beste van Weeze Airport naar Utrecht kan reizen met het openbaar vervoer?  :dontknow:

Ik vlieg binnenkort met Ryanair van Glasgow Prestwick naar Dusseldorf Weeze. Ik had voor daarna de ICE trein geboekt vanuit Dusseldorf.. Maar kwam er te laat achter dat Weeze no where near Dusseldorf is (80km verderop!). Waarom ze die belachelijke namen aanhouden (Prestwick is ook geen Glasgow!) is me een raadsel en zorgt bij veel mensen voor verwarring :-X

Maar goed.. Heeft iemand dus ervaring of tips mbt reizen per OV vanaf Weeze? Ik begrijp dat er wel wat bussen vertrekken vanaf Weeze Flughafen. Met de trein zag ik alleen 2 mogelijkheden:
1) Eerst naar dusseldorf en daar de ICE trein naar Utrecht (op deze manier haal ik mijn geboekte ICE trein niet)
2) Via Weeze, andere Duitse plaatsen en Nijmegen, wat dus veel overstappen en een reistijd van zo'n 4 uur betekend.
Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!

Helen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 06 jul 2008, 10:19 »
Hoi!
Er rijden bussen vanuit NL naar Airport Weeze.
Kijk maar onder:

http://www.airport-weeze.de/2-3_an_und_abreise_bus_und_bahn.php

Met de trein van NL naar Weeze is bijna niet te doen: moet je inderdaad via Venlo naar Duitsland en dan overstappen.
Je kunt met het openbaar vervoer (bus en trein) tot aan Well (lb) komen en de laatste 10 km met een taxi.
Ik zou zelf met de trein tot aan Arnhem of Nijmegen rijden en de transferbus boeken: rijdt een aantal keren per dag en kost niet eens zoveel (15 euries).
Vanaf Weeze kun je met deze busdienst ook weer naar Nijmegen of Arnhem.

Greetz,
Helen

Offline Mirjam

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 06 jul 2008, 12:47 »
Ik heb al een aantal keren uitstekende ervaring met Taxi Hottgenroth (www.taxi-hottgenroth.de) vanuit vliegveld Weeze (ook wel Niederrhein genoemd om de verwarring nog groter te maken!) naar Nijmegen v.v.

Mirjam

Greygoatee

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 07 jul 2008, 16:56 »

Ik zou zelf met de trein tot aan Arnhem of Nijmegen rijden en de transferbus boeken: rijdt een aantal keren per dag en kost niet eens zoveel (15 euries).
Vanaf Weeze kun je met deze busdienst ook weer naar Nijmegen of Arnhem.

Hallo Helen
Ik meende te lezen dat de halte van de shuttlebus bij het Gelredome is:
Weet je ook of ik ook makkelijk en snel van het NS- station naar de bushalte kom, of maakt hij daar een stop?
Ik zou eventueel de trein: Leeuwarden / Zwolle / Arnhem of Nijmegen willen nemen.

Helen

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 07 jul 2008, 17:35 »
Er is een goede busverbinding vanuit de binnenstad van Arnhem (dus ook station) naar het Gelredome want daar is ook het Transferium (parkeerplaats) van Arnhem.
Er rijden meerdere bussen per uur en volgens mij is dat de bus Rijkerswoerd. (Dat weet ik niet helemaal zeker)
Dat lijkt me de makkelijkste verbinding. Vanaf het Gelredome is het ongeveer 50 minuten met de auto naar Weeze.

Succes! Helen