Auteur Topic: Een speciale plek in Schotland, geillustreerd met foto!  (gelezen 71187 keer)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Een speciale plek in Schotland, geillustreerd met foto!
« Reactie #50 Gepost op: 20 nov 2009, 18:54 »
Is zit nu op een 19" scherm (geen breedbeeld) met de browser over het hele scherm open en dan passen de foto's van Sas er nog prima op. Alleen denk ik dat een 17" scherm dan net te klein is.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 20 nov 2009, 19:33 »
Foto's kan ik gewoon bekijken hier op een 19" widescreen.
Browser past de foto's automatisch aan.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #52 Gepost op: 20 nov 2009, 19:43 »
 :dontknow: Misschien ben ik ook iets te enthousiast met een 22 inch beeldscherm  :laughing7:

Hierbij in een formaatje kleiner (komt deze wel goed door, Mull?)

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #53 Gepost op: 20 nov 2009, 20:30 »
:dontknow: Misschien ben ik ook iets te enthousiast met een 22 inch beeldscherm  :laughing7:

Hierbij in een formaatje kleiner (komt deze wel goed door, Mull?)

Ja deze is precies goed! :icon_thumleft: Maar ik vroeg me gewoon af of ik nou de enige ben die dat heeft, thats all, omdat we de laatste tijd ook alsmaar die rare foutmeldingen hebben :evil5: :evil5: :dontknow:?

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 20 nov 2009, 20:33 »
Foto's kan ik gewoon bekijken hier op een 19" widescreen.
Browser past de foto's automatisch aan.
Dat wil ik nu dus ook, en dat heeft ie altijd gedaan, is er dan iets mis met mijn browser....of zoiets? Heb ik weer aan dingen gezeten waar ik beter met mijn fikken af kan blijven of hebben meer mensen er last van? :icon_scratch: :icon_scratch:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 20 nov 2009, 21:25 »
Dat wil ik nu dus ook, en dat heeft ie altijd gedaan, is er dan iets mis met mijn browser....of zoiets? Heb ik weer aan dingen gezeten waar ik beter met mijn fikken af kan blijven of hebben meer mensen er last van? :icon_scratch: :icon_scratch:

geen last van
Mooi Sas!

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 20 nov 2009, 22:12 »
oke, ik zit nu op mijn laptoppie met 19" widescreen, en nu heb ik er idd ook geen last meer van :hello2: :hello2:

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #57 Gepost op: 20 nov 2009, 22:18 »

ALs je internet explorer gebruikt moet je eens kijken onder Tools" (gereedschappen?) en klikken op "opties" en dan naar het laatste TAB blad "geavanceerd" gaan.
Daar zit in het groepje "multimedia" een optie genaamd " foto's automtisch aanpassen inschakelen"

Ik hoop dat de vertaling klopt ik zit hier met een Engels talige browser

In Firefox moet je in de adres regel intypen:
about:config.
Je krijgt dan een waarschuwing dat je voorzichtig moet zijn met het aanpassen van instelingen en je klikt op "ok

Hier moet je op zoek naar de volgende regel:

browser.enable_automatic_image_resizing

Deze moet je controleren dat deze op "true" staat
Deze staat volgens mij standaard zo ingesteld weant ik heb deze zelf nooit hoeven aan te passen.

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 20 nov 2009, 22:30 »
ALs je internet explorer gebruikt moet je eens kijken onder Tools" (gereedschappen?) en klikken op "opties" en dan naar het laatste TAB blad "geavanceerd" gaan.
Daar zit in het groepje "multimedia" een optie genaamd " foto's automtisch aanpassen inschakelen"

Ik hoop dat de vertaling klopt ik zit hier met een Engels talige browser

In Firefox moet je in de adres regel intypen:
about:config.
Je krijgt dan een waarschuwing dat je voorzichtig moet zijn met het aanpassen van instelingen en je klikt op "ok

Hier moet je op zoek naar de volgende regel:

browser.enable_automatic_image_resizing

Deze moet je controleren dat deze op "true" staat
Deze staat volgens mij standaard zo ingesteld weant ik heb deze zelf nooit hoeven aan te passen.

Kijk....dat gaat ik gelijk ff doen.....dank je wel :hello2: :hello2: ik laat wel weten of dat gelukt is! :icon_thumleft:

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 20 nov 2009, 22:41 »
Kijk....dat gaat ik gelijk ff doen.....dank je wel :hello2: :hello2: ik laat wel weten of dat gelukt is! :icon_thumleft:
:hello2: :hello2: en het werkt nog ook!! :hello2: :hello2: voor velen een weet....voor mij nu ook :hello2: :hello2:

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #60 Gepost op: 20 nov 2009, 23:03 »
:hello2: :hello2: en het werkt nog ook!! :hello2: :hello2: voor velen een weet....voor mij nu ook :hello2: :hello2:

Lekker dat het opgelost is  :)

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #61 Gepost op: 20 nov 2009, 23:08 »
Lekker dat het opgelost is  :)

dat vind ik nou ook :icon_sunny: :notworthy:

Offline Pascal & Tanja

• Schotland fan
« Reactie #62 Gepost op: 30 nov 2009, 14:35 »
Hoi iedereen, over 2 weekjes hebben we een nieuwe pc, dus dan kunnen we eindelijk de foto's van onze vakantie van afgelopen zomer is gaan uitzoeken en paar mooie in dit lijstje erbij zetten, even geduld aub, maar ze komen eraan,

groeten pim en tan

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #63 Gepost op: 30 nov 2009, 15:21 »
Hoi iedereen, over 2 weekjes hebben we een nieuwe pc, dus dan kunnen we eindelijk de foto's van onze vakantie van afgelopen zomer is gaan uitzoeken en paar mooie in dit lijstje erbij zetten, even geduld aub, maar ze komen eraan,

groeten pim en tan
wij wachten het geduldig af!  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :hypocriet :aye

Offline SnEm

• Schotland fan
Re:Een speciale plek in Schotland, geillustreerd met foto!
« Reactie #64 Gepost op: 06 jan 2010, 20:07 »
Hier word ik stil van, kom ik tot rust!
Yesnaby, Orkney

I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #65 Gepost op: 06 jan 2010, 20:39 »
Hier word ik stil van, kom ik tot rust!
Yesnaby, Orkney

Ik hoop begin februari de Orkneys ook te zien.
We gaan er voor 4 nachten heen.
Even tot rust komen

Offline bregtje

• Schotland fan
« Reactie #66 Gepost op: 07 jan 2010, 08:03 »
Ben er de eerste drie weken van februari weer op Hoy bij de vuurtoren :hello2:
Hoop op gales en wie weet het Noorderlicht!
Prachtige foto trouwens! :aye :aye

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #67 Gepost op: 07 jan 2010, 08:57 »
@ Dirk: Geniet ervan, Orkney is echt ideaal om tot rust te komen en als je info nodig hebt, aarzel ni! Er valt heel veel te zien, dus niet onderschatten, en het eten is er echt heeeeeel lekker!

@ Bregtje: Ja Hoy, prachtig eiland, ik herhaal me waarschijnlijk, maar het zicht vanuit Warebeth Cemetery (Stromness) over Hoy is echt adembenemend!
En gewoon cruisen door het eiland is al een hele ervaring op zich...

Ik ga in mei terug!!!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

McEnti

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 17 jan 2010, 23:19 »
mijn mooiste plekjes

weet ik zo niet te kiezen ( heb daarvoor te weinig gezien nog ) ( kom hier in dit topic te veel mooi s tegen he )

maar mijn Loch Lomond nog niet gevonden dus

voor de andere mooie plekjes moet ik terug

Liefs McEnti

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #69 Gepost op: 18 jan 2010, 15:13 »
mijn mooiste plekjes

weet ik zo niet te kiezen ( heb daarvoor te weinig gezien nog ) ( kom hier in dit topic te veel mooi s tegen he )

maar mijn Loch Lomond nog niet gevonden dus

voor de andere mooie plekjes moet ik terug

Liefs McEnti

Ik zou deze foto best in kleur willen zien, ik vind zwart-wit mooi, maar natuurfoto's vind ik in kleur toch beter.......denk ik  :dontknow:

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #70 Gepost op: 31 jan 2010, 19:58 »
Deze foto ligt momenteel in groot formaat (70cm lang) bij de lijstmakerij om van een mooie lijst + passe-partout voorzien te worden  :hello2:
Uit de hand geschoten vanaf The Old Man of Storr en van 3 foto's 1 gemaakt. Eigenlijk een lucky shot en niet met voorbedachte rade gedaan. Pas nu, ruim een half jaar later heb ik de foto's te voorschijn gehaald om eens mee te experimenteren en het resultaat was verbluffend!
Ik vind dit zo typisch Schotland en het was zo'n prachtig plekje om even uit te rusten... Links zie je nog de regenbui die over het land getrokken is even daar voor..

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #71 Gepost op: 31 jan 2010, 20:06 »
hele mooie foto Sonnie. Een hele mooie lijst en mooi plekje waard :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #72 Gepost op: 31 jan 2010, 20:11 »
hij is zeker mooi zeg... die kleuren :drunken_smilie: :drunken_smilie: welk programma gebruik je daar voor? Als ik vragen mag? :dontknow: :dontknow:

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #73 Gepost op: 31 jan 2010, 20:16 »
hij is zeker mooi zeg... die kleuren :drunken_smilie: :drunken_smilie: welk programma gebruik je daar voor? Als ik vragen mag? :dontknow: :dontknow:
Ik bewerk mijn foto's in Photoshop elements en heb voor deze foto ook nog een filter van een programmatje van Nik gebruikt. Dat is een hele dure professionele plugg-in voor Photoshop wat ik gekregen heb van een prof  ;) Maar het meeste doe ik dus gewoon met de standaard Elements functies. Ook het stitchen van de 3 foto's.

Oh en bedankt voor de complimentjes. In het echt is ie nog veel mooier.. jammer dat dat op beeld niet goed over komt..
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Mull

• Schotland fan
« Reactie #74 Gepost op: 31 jan 2010, 20:21 »
Ik bewerk mijn foto's in Photoshop elements en heb voor deze foto ook nog een filter van een programmatje van Nik gebruikt. Dat is een hele dure professionele plugg-in voor Photoshop wat ik gekregen heb van een prof  ;) Maar het meeste doe ik dus gewoon met de standaard Elements functies. Ook het stitchen van de 3 foto's.

Oh en bedankt voor de complimentjes. In het echt is ie nog veel mooier.. jammer dat dat op beeld niet goed over komt..
Ik gebruik ook elements maar ik kreeg bij sommige erg grote kleurverschillen helaas, toen heb ik PTGui maar aangeschaft, die doet het wel goed, en ja..... das jammer dat je panorama's hier niet helemaal goed overkomen, maar ik geloof gelijk dat ie in het echt nog veel mooier is :icon_thumleft: :icon_thumleft: