Auteur Topic: Wie weet er een leuke B&B in Glasgow?  (gelezen 5630 keer)

MacLies

• Gast
Wie weet er een leuke B&B in Glasgow?
« Gepost op: 28 aug 2007, 11:24 »
In  november willen m'n man ik er even lekker tussenuit (zonder de kinderen). We hebben al heel veel van Schotland gezien, maar Glasgow nog niet, dus daar gaan we ongeveer 5 dagen naar toe. Wie weet er een leuke B&B in het centrum? En wie heeft er ervaring met het bezoeken van een voetbal- of rugbywedstrijd?

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Wie weet er een leuke B&B in Glasgow?
« Reactie #1 Gepost op: 28 aug 2007, 11:58 »
Sas is onze Glasgow expert en zij zal je heel veel kunnen vertellen. Wij zijn er maar 1 dag geweest maar ik vind het een geweldige stad.

MacLies

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 aug 2007, 13:24 »
Ina, bedankt voor je reactie. Wie is Sas en hoe trek ik haar aandacht? Ik ben nog maar net actief op een forum en heb hier niet veel ervaring mee.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 aug 2007, 15:00 »
Sas zal vandaag of morgen wel reageren hoor, maar je kunt haar evt. een PB sturen door op haar naam te klikken.
Heb je de zoekfunctie al gebruikt, als je Glasgow intypt krijg je alle berichten waar Glasgow al in genoemd wordt.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 28 aug 2007, 16:59 »
Ben ik al  :laughing7:

Het Belgrave Hotel kan ik van harte aanbevelen, in West End en dus niet in het centrum. Vers ontbijt 's ochtends, mooie ruime kamer (alleen de douche was wat krap als je 1.80 en 2.00 meter lang bent), aardig personeel, en niet zo'n megahotel. Gratis parkeren op een prive-parkeerplaats achter het hotel als je de auto meeneemt. Je zit zo in het centrum, lopende (15 minuten lopen) of met de metro (dichtsbijzijnde station is Kelvinbridge, op een minuut lopen), ook wandel je bijna zo Kelvingrove Park in, vlakbij zijn ook de Botanic Gardens, en kun je lekker wandelen langs de Kelvin rivier. En de Universiteit is ook een bezoekje waard, er zijn verschillende musea in gevestigd waar je gratis in kan. Maar West End zelf is ook erg leuk, zowel 's avonds al overdag, kitscherige winkeltjes, rare restaurantjes enzo. En de sfeer op straat, zo anders dan in het centrum, veel relaxter en rustiger. Na 4 vakanties in een hotel in het centrum te hebben geslapen, wil ik echt niet meer anders dan overnachten in West End. Voor volgende maand is het Belgrave Hotel dus alweer geboekt.
Als je 's avonds trouwens het centrum nog in gaat, de metro's niet meer rijden en je geen zin of puf hebt om terug te lopen: een taxi vanaf ruwweg Central Station kostte me 5 pond op een zaterdagavond, 3 tot 4 pond op een doordeweekse dag. Er rijden ook (nacht)bussen, maar de taxi is een stuk makkelijker en niet eens zo veel duurder dus.

Iets ten noorden zit het stadion van Partick Thistle (niet de grootste, wel de leukste voetbalclub van Glasgow ;)), misschien kun je daar een wedstrijd bezoeken zonder dure kaartjes en seizoenskaarten??

paul larsson

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 aug 2007, 17:44 »
Ik heb altijd gedacht dat celtic de leukste club glasgow was  :aye ( ik kon het niet laten om te reageren ) ha ha ha  :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #6 Gepost op: 28 aug 2007, 18:24 »
Ik heb altijd gedacht dat celtic de leukste club glasgow was  :aye ( ik kon het niet laten om te reageren ) ha ha ha  :laughing7:

Mwai, dat is gewoon een saaie club  :tongue3:
Wie doet het ze na, promoveren van second devision naar first division naar premier league, en daarna weer degraderen van premier league naar first division naar second division :laughing7: