Auteur Topic: B&B's goedkoper dan hotels?  (gelezen 14809 keer)

Offline Teije

• Administrator
  • *
B&B's goedkoper dan hotels?
« Gepost op: 11 apr 2005, 21:40 »
Nee, we hebben uit eigen ervaring gemerkt dan B&B's niet altijd goedkoper zijn dan goedkope (2 of 3-sterren) hotels. In de steden vaak wel, maar in de kleinere plaatsen niet.

Petra

• Gast
Re: B&B's goedkoper dan hotels?
« Reactie #1 Gepost op: 15 jul 2006, 23:41 »
Hallo allemaal,

Zo als jullie hebben kunnen lezen bij even voorstellen ga ik dit jaar voor het eerst naar Schotland, ik heb al bed and breakfast overnachtingen geboekt, wie kan mij vertellen of je zelf badhandoeken moet mee nemen ik had met een vriendin de discussie, volgens haar hoeft het niet en ik heb het idee van wel, daarom hier de vraag aan jullie. ALs het namelijk niet hoeft scheeldt het toch weer baggage.

Groetjes Petra

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 jul 2006, 23:56 »
Hoi Petra,

Bij B&B hoef je niet zelf voor de badhandoeken (en beddegoed) te zorgen. Dat is all-in!

Ik weet niet hoe je gaat reizen, maar wij deden geen vooruitboeking, want dan moet je het adres ook nog vinden. We deden het de laatste keer heel anders: we reden door een stad of dorp en zagen dan ee B&B-bordje. Daarna keken we eerst in het B&B-adressenboek wat ze voor welke prijs aanbieden. Als het ons wel iets leek, maakten we een babbeltje met de eigenaar en werd ons vaak al de kamer getoond. Daarna beslisten we.

In de meeste gevallen kon je op de kamer zelf ook nog thee (of oplos-koffie) zetten met een elektrische waterkoker. Als je dan een hele dag buiten bent geweest, dan is dat wel heeeeel lekker :hello2: (de thee dan). Het koffie-zetten moeten ze nog in de UK leren.
Volgens ons leren ze dat nooit :dontknow:

Sjouke

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 16 jul 2006, 08:52 »
Ik heb zelfs bij alle accomodaties die ik huurde, of het nu een huisje was, of caravan geen beddengoed of badhanddoeken mee hoeven nemen.
Het is wel minimaal hoor, dus 1 handdoek voor een week, daar heb je dus niet genoeg aan!
Meestal staat het wel ergens vermeld.
Maar bij een b&b is het all in.

Petra

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 16 jul 2006, 09:49 »
Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie dat het bij bed and breakfast all inn is scheeldt toch weer een hoop bagage. Om dat ik alleen ga heb ik van te voren al wel alles gereserveerd ook voor de zekerheid, ik kreeg van een aantal vrienden al te horen dat het erg druk is in Schotland in augustus. Ik ga rondreizen dus blijf overal maar twee nachten om toch wel vanalles in de omgeving te zien.

Groetjes Petra

JohanGysen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 02 jan 2007, 11:04 »
Je kan misschien eens deze nieuwe portaalsite proberen om wat adressen te verzamelen. www.anglobedandbreakfast.com
Ziet er goed uit. Wel pas opgestart blijkbaar, want er staan nog niet veel adressen op.

Maryken en Ruben

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 06 jan 2007, 20:00 »
Wij gaan voor het eerst naar Schotland (huwelijksreis), we hebben inmiddels de boot geboekt,maar zijn nu op zoek naar betaalbare accomodaties en wat ik tot nu toe ben tegengekomen vinden wij echt belachelijk duur, je betaald zeker 25 pond per nacht per persoon (dus ook nog eens maal twee), dat is voor 14 dagen ongeveer 650 euro en dat zijn nog niet eens de duurste B&B's of zijn wij nou zo naief??

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 06 jan 2007, 20:09 »
In iedere stad of wat grotere plaats in de UK (dus niet alleen Schotland) kent men de Tourist Information Centres (TIC) waar men kan aangeven dat men een B&B zoekt. Het is dan heel normaal om ook aan te geven hoeveel dat mag kosten. Toto en ik hebben schitterende, warme gasthuizen gevonden voor 20,= GBP per kamer per nacht inclusief English Breakfast. Via zo'n TIC kun je ook boeken en dit betreft lokale aanbeveling en dat is te merken in de prijs.

Natuurlijk is London dan veel duurder dan Renholm (klein gehucht) maar het lijkt er wel op dat internet en diens aanbiedingen zich op een wereldwijd publiek richten en daarmee hogere prijzen hanteren.

Waarom niet naar de vakantiebeurs in Utrecht gaan en daar eens vragen bij de Schotland stands? Grote kans dat je naar huis gaat met een paar leuke aanbiedingen.

Er is altijd wel ergens plek maar het ligt aan jullie durf of je al dan niet van tevoren wilt boeken en vastleggen...
Voor de duidelijkheid, Toto en ik boeken alleen de overtocht, de rest gaat al jaren op de bonnefooi want dat vinden we gewoon enorm avontuurlijk.

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 06 jan 2007, 20:15 »
Als je met z'n twee?n bent is het inderdaad erg duur. Met meer mensen loont het al gauw om een vakantiehuisje te huren, maar dan zit je er vaak een hele week aan vast.
Zelfs in jeugdherbergen ben je minstens 10 pond (? 15) per persoon kwijt per nacht. In de buitenwijken van steden tref je nog wel eens B&B's die tegen elkaar op concurreren maar dan nog is 15 pond p.p. al gauw een minimum.
Op onze eerst Schotland-vakantie in 2000 waren we noodgedwongen aangewezen op hotels en B&B's en was ons budget binnen een week al helemaal op, gemiddeld 40 pond per nacht voor ons twee.

:drunken_smilie: Schotland is helaas erg duur wat accommodatie betreft als je maar met twee mensen gaat en niet kampeert...

marieke

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 06 jan 2007, 21:15 »
Ik heb in mijn zoektocht naar cottages en stacaravans wel goedkopere lokaties gevonden, die je buiten het hoogseizoen, en jullie gaan in mei, vaak ook per 2 of 3 dagen kan huren.
Vaak is het wel particulier bezit, en dus gaat het voor het grootste gedeelte wel op goed vertrouwen, en je zal in zo'n geval van te voren iets moeten vastleggen, wat natuurlijk weer een nadeel is.
Wij hebben? zelf in Ierland ook al veel op deze manier in dat soort huisjes verbleven, het is geen centerparcs, maar de gemiddelde cottage en zelfs stacaravan in Ierland en Schotland is uitgerust met meer luxe dan hier in Nederland.
Persoonlijk geven wij niet om een nieuw en strak interieur, en de huisjes hebben vaak wel leuke sfeer. Bovendien heb je daarbij vaak ook contact met de eigenaar die je weer van leuke tips kan voorzien.
Om een voorbeeld te geven, ik heb voor de zomervakantie ( dus hoogseizoen) een stacaravan gevonden bij een boerderij? in Callander (nabij the Trossachs, Stirling en Loch Lomond) voor een hele week voor 165 pond. En nog een caravan vlakbij Portree, Skye voor 200 pond. Het is wel even goed struinen op het internet, want er zijn ook heel veel veel duurdere huisjes/caravans.
Wanneer je een ruim budget hebt, zou ik kiezen voor bed en breakfast, maar als je (na een leuke bruiloft bijvoorbeeld) wat minder te besteden hebt, kan een huisje of stacaravan ook een leuke optie zijn.
Zelf zou ik op mijn huwelijksreis niet in een jeugdherberg willen verblijven, ik vermoed dat je dan veel minder privacy hebt, en minder luxe. :wave: :aye

Maryken en Ruben

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 06 jan 2007, 22:57 »
Het gaat ons ook niet om luxe,maar meer om privacy en gezelligheid en een huisje of caravan lijkt ons juist heel erg leuk, maar wat ik tot nu toe heb gezien op internet werden ze allemaal per week verhuurd, weet je sites waar we eens kunnen zoeken?of adresjes, die zijn ook welkom, tot nu toe heb ik alleen huisjes gezien die nog duurder zijn dan een B & B

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 07 jan 2007, 09:02 »
Ja,dat blijft het probleem,een huisje wordt goedkoper als je met meer huurt. Voor een stel is dat duur joh.Tenzij je net zoals Marieke iets vind.Algemeen voor 2 pers.wordt het dan toch B&B(of caravan? :sad1:)? Ligt ook aan waar,bij een toeristische streek weten ze best prijzen.Veel surfen,en als plaats A te duur is,ga je naar plaats B.Of midden op het platteland wil het ook nog wel es goedkoper zijn.Succes? :wave:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 07 jan 2007, 09:54 »
De 2 keer dat wij iets 'goedkoops' gehuurd hadden, was ook niet alles hoor, 3 kwartier rijden van de bewoonde wereld! en dat had ik er ook niet voor over.
Stacaravan heb ik ook geen moeite mee, alleen je zit dat met de was. Vooral als je slecht weer treft, dan moet je of wassen, of veel meenemen! veel wassen is geen optie, het droog nl bijna niet in zo'n caravan, en ruimte gebrek, wij waren wel met ons vijven hoor. en veel meenemen, tja met zijn tweetjes kan dat wel.
Ik vind zelf een gewoon huisje wel fijner, iets meer loop en leefruimte.
Maar ik ben inderdaad als ik al iets kan vinden buiten het hoogseizoen voor zo'n 350 pond per week.
Maar dan zit ik wel in een gebied waar wat te doen is hoor.
En volgens mij heeft Freebird wel gelijk, dat als je het bij een Tic regelt het goedkoper is, maar ik heb ook wel meegemaakt dat het allemaal al bezet was, en met zijn tweetjes is dat niet zo'n probleem, maar ga je weer met meerderen, tja dan lastig.
volgens mij zijn ook alleen die jeugdherbergen goedkoop, maar ook niet altijd (Roald) en daar zou ik ook niet willen zitten hoor, pasgetrouwd.
Het is duur.

marieke

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 07 jan 2007, 10:39 »
Ik heb voor jullie een en ander bij elkaar gesurfd, maar zal dat naar jullie prive emailadres sturen, anders word het hier een lang verhaal.
Het kan wel voor minder, maar het is ontzettend goed zoeken, en de adressen die ik heb gevonden zijn volgens mij redelijk centraal.
wat betreft de was dat blijft lastig, maar dat heb je in een B&B natuurlijk ook. In de meeste huisjes heb je behalve een wasmachine ook een droger, maar in de caravans alleen een wasmachine(niet overal, overigens) Maar dan zou je een keertje in een stad naar een wasserette kunnen, die zullen er toch wel zijn, niet? :aye

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 07 jan 2007, 11:58 »
http://www.scotland2000.com/accom/ en http://www.arisaig.co.uk/the_islands.htm maar ook http://www.invercoe.co.uk/frameset.htm geeft je in ieder geval wat leesplezier. De invercoe site heeft best wel voordelige accomodaties; het is me aangeraden door een kudde Schotten die er elk jaar met kerst en Oud en Nieuw naar toe gaat. Ik wilde het eigenlijk exclusief houden, dus post ik het maar op deze site... weet ik in ieder geval dat het gewaardeerd word. Veel kijk en leesplezier!

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 07 jan 2007, 14:50 »
? :nono: freebird,hiero delen we toch alles?? :laughing7: Leuke site man? :icon_thumleft:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 07 jan 2007, 15:06 »
Tuurlijk Gerda, maar willen we "onze" plekjes in Schoti? voor onszelf houden zullen we toch dat strandje aan de kust bij Arisaig een beetje exclusief moeten houden. Anders staan we straks met z'n 1,6 miljoen op dat strandje te genieten van uitzicht op Skye...

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 07 jan 2007, 19:32 »
volgens mij zijn ook alleen die jeugdherbergen goedkoop, maar ook niet altijd (Roald) en daar zou ik ook niet willen zitten hoor, pasgetrouwd.

Je doelt op de jeugdherberg in Edinburgh. Nou, die blijkt dus nieuw (pas geopend) te zijn, het komt eigenlijk over als een hotel waar je met meerderen een kamer deelt. Alles is pas geverfd en ingericht, er hangen grote breedbeeld-tv's in de hal en bij de liften, en je kunt er dineren, lunchen en ontbijten. Alle kamers zijn en-suite wat niet altijd even praktisch is: als een kamergenoot tanden poetst moet je wachten, in tegenstelling tot een jeugdherberg met gezamenlijke badkamers waar altijd wel een wasbak vrij is.

Op zich hoeft dit soort luxe van mij niet (want dan ging ik wel naar een hotel); wat ik w?l prettig vond was dat de stapelbedden van hout waren - die van metaal kraken zo !?:icon_smile: En er is een grote bagage-ruimte. Wat ik meestal voor een jeugdherberg betaal is iets van ?13 (kan laagseizoenprijs zijn). Het laagste was ?11.75 in een zeer basic hostel: 2 kamers met elk 3 stapelbedden, keuken die meteen kamer was en waar het dus eigenlijk niet mogelijk?was anderen niet te leren kennen :laughing7: . De wc's waren buiten, in een apart gebouwtje en er waren geen douches ! (Inverey, westelijk van Braemar). Overigens zijn er wel jeugdherbergen met 2-persoonskamers maar dat zullen er vast niet veel zijn, en die kamers zullen een stapelbed bevatten en geen 2p-bed, vrees ik. Zie www.syha.org.uk

Mijn ervaring met het regelen van overnachting via TIC's is positief: je kunt aangeven wat je wilt, qua faciliteiten, ligging of kosten, en zij zoeken dan op of er iets is dat daar aan voldoet en of het nog vrij is. Sommige rekenen ?1 voor bemiddelingskosten, anderen ?2 of zelfs ?3, maar ik ben ook eens bij eentje geweest die helemaal niets rekende, onder het motto 'we zijn al lang blij dat u naar deze regio komt'?:icon_smile:
Leven en laten leven

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 07 jan 2007, 19:32 »
was ook niet alles hoor, 3 kwartier rijden van de bewoonde wereld! en dat had ik er ook niet voor over.

Gaaf toch ! :icon_thumleft:
Leven en laten leven

marieke

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 07 jan 2007, 20:27 »
Maryken en Ruben, mijn bericht naar jullie is niet naar jullie email-adres gegaan, maar naar het kopje persoonlijke berichten, vermoed ik, zie bovenaan de pagina in je profielinfo.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 07 jan 2007, 22:41 »
Gaaf toch ! :icon_thumleft:

nou, niet altijd hoor.
toen onze auto even vervelend deed, vond ik het niet fijn  :nooo
en toen ik de boter vergeten was met boodschappen doen, haaha
tja, kip braden en in het vet daarvan iets braden hahaha. back to basic.
Het klinkt heel leuk, maar in praktijk vind ik het wel iets minder hoor, en zeker als het een week zo is. voor een dagje red  ik mij wel.
En voor onze grote kinderen was het ook niet zo.
die spelen niet meer fijn op het strand.
Maar het was wel een leuke vakantie hoor.