Auteur Topic: Web-sites met gratis routebeschrijvingen  (gelezen 17292 keer)

Scotland-lovers

• Gast
Web-sites met gratis routebeschrijvingen
« Gepost op: 19 jul 2007, 12:30 »
Op mijn zoektocht naar downloadbare trips tbv navigatiesysteem, kwam ik de volgende site tegen die een keurige beschrijving geeft van een aantal trips in centraal Scotland.

Probleem is nog wel steeds, dat er veel sites zijn met downloadbare routes (beschrijvingen en/of reisplan-bestanden), maar daar (belachelijk) veel geld voor vragen. Je weet van te voren niet eens wat je daarvoor krijgt.

Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor wandelroutes helaas.

http://www.visitscottishheartlands.com/highlights/index.htm

liesbeth

• Gast
Re: Web-sites met gratis routebeschrijvingen
« Reactie #1 Gepost op: 19 jul 2007, 13:55 »

Maar is er ook een goede site waar je gps-tracks kunt downloaden?  :help:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 jul 2007, 20:41 »
Hallo,ik weet natuurlijk niet wat jullie al aan sites hebben,maar deze links zijn goed en gratis
www.buitensport-schotland.nl
www.sportwide.co.uk/walking
www.visitscotland.co.uk/walking

Verder weet ik dat een Tic site (ons VVV) van een streek of plaats wel wat gratis routes heeft.
Misschien een "domme"tip,maar startkabel schotland geeft een hele kolom over wandelen.Even aantikken en je weet meteen wat en of het iets is .

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 jul 2007, 00:03 »
Gerda: die website van visitscotland geeft, als je meer info wilt hebben, een link naar betaalde download van walkingworld.

De site buitensport geeft wel duidelijke info, maar niet qua routepunten (waypoints voor GPS). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het zonder GPS kan, maar het is op onze 1:25000 kaart beter in te schatten wat je kunt tegenkomen aan landschappen en uitzichten. Ook de richting en de ligging van vlakken zijn in fotografisch opzicht dan beter te 'timen'.

De site van sportwide is weer heerlijk: bedankt!

Offline Mirjam

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 jul 2007, 21:23 »
Ik lees net in onze locale krant (Press & Journal) dat een echtpaar op het eiland Skye een website heeft opgezet met wandelroutes in de Highlands. De website is nog in ontwikkeling en bevat al diverse wandelingen; tegen het eind van dit jaar hopen ze alle wandelgebieden in the Highlands te hebben beschreven. Het is de bedoeling dat de wandelingen op een GPS kunnen worden gedownload, maar ik geloof niet dat dit nu al het geval is. De informatie is gratis en het adres is www.walkhighlands.co.uk

Mirjam

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 21 jul 2007, 23:19 »
bedankt Mirjam, staat al bij mijn favorieten. altijd leuk! :piper3

liesbeth

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 jul 2007, 23:38 »
Dat wordt wel een hele mooie website! Het is dat we al een mooie cottage hebben voor oktober, maar anders.... en sommige wandelingen kun je nu al op je gps downloaden zag ik. Hele handige informatie, bedankt!

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 21 jul 2007, 23:38 »
Mirjam: wat een schitterende site. Behalve een uitvoerige beschrijving (met foto's) ook de betreffende routes te downloaden naar een GPS-programma.

Als je (zoals ik) het formaat GPX als standaard gebruik, moet je met de cursor op het GPX-symbool staan. Daarna op de rechter muisknop drukken en uit het popup-menu kiezen: "doel opslaan als" en een map aanwijzen waar het opgeslagen moet worden.

En dan zoek je het bestand op en dan heet het geen abcde.gpx maar abcde.xml.

Dit .xml-bestand kan perfect rechtstreeks door MemoryMap ingelezen worden. Als je het wilt gebruiken in Maptech, gebruik dan GPSBabel conversieprogramma en kies als input: GPS XML en als output .GDB.

Mocht je één van bovenstaande keuzes hebben uitgevoerd, dan kun je dezelfde route in dat kaartprogramma weer converteren naar een .GPX route.

En met ITNConv kun je dan weer die .GPX route omzetten in een .ITN route voor gebruik met de TomTom.

Misschien zijn er nog wel meer methoden en/of conversieprogramma's beschikbaar om een gedownloadde route te converteren naar jouw eigen systeem.

Al met al een prachtige website voor walking.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 24 jul 2007, 16:08 »
 :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft: Oh wat een aanwinst  :icon_thumleft:

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 02 dec 2007, 15:46 »
Al bladerend vond ik ook deze site:

http://www.outdoorsmagic.com/news/listTenByTpe/mps/articletype/6/P/4/v/7/sp/

Geen GPS-informatie, maar wel beschrijvingen met foto's en een eenvoudig routekaartje.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 02 dec 2007, 16:35 »
  :notworthy: Deze staat in de favorieten,mooie lijstjes  :hello2:

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 02 dec 2007, 18:04 »

ErikDK

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 23 apr 2008, 21:00 »
Nog eentje erbij : http://www.ramblers.org.uk/info/paths/pathsregion.html#SC
Klik op de gele lijn http://www.jbutler.org.uk/e2e/index.shtml om de details te bekijken.

Offline eddy en miranda

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 24 apr 2008, 12:50 »
zojuist even op www.walkhighlands.co.uk  gekeken,
hele mooie site. toch 2 mooie wandelingen gevonden voor tijdens onze vakantie in badrallach

nu nog even wat tips tegen midges opdoen   :sad1:..... op de rest van de fora 

[edit van de mod: het grote midges-topic is hier te vinden]

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 25 apr 2008, 13:46 »
Citaat
edit van de mod: het grote midges-topic is hier te vinden

:verward  midges zijn toch piepklein    :icon_scratch: :tongue3: ?

Koen