Auteur Topic: ervaringen over werken (in het onderwijs) in Schotland  (gelezen 12602 keer)

Dzjoke

• Gast
ervaringen over werken (in het onderwijs) in Schotland
« Gepost op: 28 okt 2005, 11:20 »
Ik ben een lerares lager onderwijs in Belgi die er van droomt om naar Schotland te trekken en daar (eventueel) ook als lerares te werken.
Daarvoor zou ik graag in contact komen met mensen die deze stap reeds voor mij hebben gezet en ervaring hebben met werken (in het onderwijs) in Schotland. Ik ben heel benieuwd naar hun verhalen. Het is immers toch een heel avontuur en ik weet graag waar ik aan begin.
Vele groetjes,

Joke

mario

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 28 okt 2005, 13:48 »
Hallo,
Zelf werk ik al een tijdje hier in schotland.welliswaar niet in het onderwijs. Wat voor info zoek je.Kan ik ergens helpen. Laat maar weten.
groetjes, Mario

Dzjoke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 okt 2005, 15:56 »
Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten in welk land je je belastingen moet betalen, of het meevalt om de taal te spreken (ik neem aan dat het Schots
toch nog wat moeilijker is dan het Engels), of het moeilijk is om een woning te vinden in Schotland, of je collega's je goed hebben aanvaard, of het niet te moeilijk is om je papierwerk in orde te krijgen.... :) Ik wil eigenlijk gewoon graag weten hoe het je is meegevallen om naar ginds te trekken en of er misschien nog tips zijn die je mij kunt meegeven i.v.m. het werken in Schotland :)
Alvast hartelijk bedankt voor je hulp!!!

Vele groetjes,
Joke

mario

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 okt 2005, 23:26 »
Hallo,