Auteur Topic: Vakantie 2006  (gelezen 44679 keer)

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #50 Gepost op: 11 nov 2005, 14:55 »
Poeh, je bent dus nog wel even bezig! Zal je in een gat vallen zeg, als alles rond is! ?:wink

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #51 Gepost op: 11 nov 2005, 15:02 »
Citaat
Poeh, je bent dus nog wel even bezig! Zal je in een gat vallen zeg, als alles rond is! ?:wink

Quote: Marien

Ja, ik weet nog wel dat we 2 jaar geleden alles met het OV gedaan hebben, Toen de zomerregeling uitkwam konden we de helft weer omgooien omdat er een bepaalde busdienst net even anders was dan in de winter. Maar ik heb goede hoop dat we in 1 dag van Rosyth naar Thurso komen met de trein/bus. Dus eerst maar even wachten tot januari/februari voordat ik weer rustig kan slapen ;)

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #52 Gepost op: 11 nov 2005, 15:05 »
 :) Wel avontuurlijk hoor, zo met het openbaar vervoer. Zit je meteen tussen de locals!

Offline Ina

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #53 Gepost op: 11 nov 2005, 17:01 »
Citaat
Als iemand me nu een ticket geeft dan ben ik morgen weg! ?:)

Wij moeten nu alleen nog 2 overnachtingen regelen en de overtocht.

Quote:
Marien

---

dat schiet lekker op!

to do list:
-B&B in kirkwall
-B&B in stromness (waarschijnlijk al 1 gevonden..)
-B&B op Hoy
-B&B op Rousay
-B&B in Inverness (tips voor goedkope plaatsen zijn welkom =)
-Huurauto misschien
-8-12 ferrytochten en een vlucht boeken
-ohja, een overtocht van Zeebrugge-Rosyth vv is ook wel handig :)

Quote: Sas.

Heb je undiscoveredscotland al geprobeerd?http://www.undiscoveredscotland.co.uk/areaorkn/guest.html

Offline Ina

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #54 Gepost op: 11 nov 2005, 17:11 »
Ja, ik weet nog wel dat we 2 jaar geleden alles met het OV gedaan hebben, Toen de zomerregeling uitkwam konden we de helft weer omgooien omdat er een bepaalde busdienst net even anders was dan in de winter. Maar ik heb goede hoop dat we in 1 dag van Rosyth naar Thurso komen met de trein/bus. Dus eerst maar even wachten tot januari/februari voordat ik weer rustig kan slapen
;)

Quote: Sas.
Citaat

Lijkt me krap aan om in 1 dag van Rosyth naar Thurso te komen. Je komt in Rosyth later aan dan in NewCastle, ik geloof om een uur of 11 en als je dan zoals wij door slecht weer op zee vertraging van een uur hebt is je dag al half om als je van boord stapt.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #55 Gepost op: 11 nov 2005, 17:57 »
De laatste bus die nog goede aansluiting heeft (in de wintertabel) is om 12:57 vanaf de ferry, bus naar inverkeithing, trein naar Inverness, bus naar Thurso. En anders zitten we vast in Inverness...

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Vakantie 2006
« Reactie #56 Gepost op: 11 nov 2005, 21:20 »
Citaat
rij je niet aan een stuk door?
waar zoek je precies die overnachtingen?

Quote: wilma64
Nee, dat zou een beetje lang zijn. Maar dat komt omdat we naar Harwich varen en vandaar verder naar Schotland rijden. Ruim 12 uur naar Loch Ness is wel erg lang EN het is vakantie, dus we doen relaxed en als we een mooi plekje tegenkomen, pauzeren we gewoon even wat langer.
Terug is het ongeveer 9 uur, maar omdat we de boot moeten halen, willen we ruim de tijd hebben en niet tegen tijd aan hoeven te rijden (en om dan om 6 a 7 uur te ?vertrekken.... nee)

Op de heenweg wil ik rond Carlisle overnachten (waarschijnlijk Holiday inn) en op de terugweg tussen Manchester en Birmingham. Je heb zat
goedkope snelweg hotels, maar ze moeten ook een hond accepteren, dus moeten we nog even goed zoeken.

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #57 Gepost op: 11 nov 2005, 21:56 »
o zo,

ik dacht naar newcastle, maar dan was het nog een heel eind. Ik zou het zo niet weten helaas, succes

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #58 Gepost op: 11 nov 2005, 22:19 »
http://www.friendly-places.com/categories/dog-friendly/index.asp

http://www.k9directory.co.uk/

ik weet niet of jullie deze links al hadden, marien en hans? Misschien wel handig i.v.m. de hond!

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #59 Gepost op: 11 nov 2005, 22:38 »
Nee, hadden we nog niet.:goed Hier kunnen we wel wat hotels uit halen om evt. te verblijven.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #60 Gepost op: 25 nov 2005, 18:00 »
:(

Het zit ons weer eens niet mee, wat tegenslagen en daarbij is Aarjen ontslagen... Vorig jaar ging Orkney al niet door en waarschijnlijk zitten 3 1/2 weken vakantie er dus volgend jaar ook niet in.. :not :wall

We hebben alles wat we al hadden geboekt afgezegd, want als we naar Orkney gaan willen we echt de tijd hebben om veel eilanden te zien... Dus nu is het even zoeken waar we dan wel heen gaan voor 2 weken (als we dat redden)... Echt balen :(

Offline Ina

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #61 Gepost op: 25 nov 2005, 21:44 »
Er kan nog veel gebeuren voor het zomer 2006 is!! Kop op!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #62 Gepost op: 26 nov 2005, 11:00 »
Citaat
Er kan nog veel gebeuren voor het zomer 2006 is!! Kop op!

Quote:
Ina

ja dat weet ik :)

Orkney gaat nu echt definitief niet door. Misschien als we allebei wat ouder zijn en wat langer vrij kunnen krijgen van ons werk (als Aarjen weer aan de baan komt..), dat we dan anderhalve maand over Orkney en Shetland gaan zwerven, dat zien we dan wel. Er is te veel wat we willen zien daar!
Maar we zijn nu wel aan het kijken waar we dan 2 weken naar toe willen (dat kan gelukkig wel).
Lewis, Harris, de Uists en Barra lijken me wel te doen in 2 weken. Het wordt even puzzelen, maar op vakantie gaan we ?:) (en natuurlijk in Schotland ?
:wink)

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #63 Gepost op: 27 nov 2005, 11:33 »
Jammer zeg! Maar er komt vast wel weer een tijd dat het wel door kan gaan. Maar nu zijn er eerst belangrijkere dingen toch? Keep up the positive thinking!!
:goed

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #64 Gepost op: 27 nov 2005, 12:14 »
goh, wat jammer voor je. je keek er zo naar uit. Maar je gaat gelukkig in ieder geval naar Schotland en dat is toch fijn.
succes verder hoor.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #65 Gepost op: 27 nov 2005, 19:34 »
Dankjulliewel!

Het gaat inmiddels alweer een stuk beter, en vakantie gaat door!
Niet naar Orkney, maar wel naar nummer 2 op de verlanglijst: 2 weken naar Lewis, Harris, de Uists en Barra (en stiekum via Glasgow ?:wink )

Is het trouwens een beetje te doen om in 1 dag van Oban naar Ullapool te rijden met de auto? En welke route is aan te raden?

Offline Teije

• Administrator
  • *
Vakantie 2006
« Reactie #66 Gepost op: 27 nov 2005, 20:29 »
Die route is prima in 1 dag te doen en je kunt het beste de rechtstreekse weg nemen (dus niet omrijden om 'snelwegen' te nemen, zoals routeprogramma's aanraden):
Oban - Fort William - Inverness (gewoon langs de westkant van Loch Ness) en dan naar Ullapool.

De afstand is zo'n 255 kilometer en te doen binnen 5 uur (als je nergens stopt). Een hele mooie binnendoorweg is trouwens als je bij Drumnadrochit de Glen ingaat (misschien ken je het wel, de weg maakt een bocht naar rechts en er is een afslag naar links, naar 1 van de monsterexhibitions en richting Glen Affric) en dan de A833 over een hoogvlakte naar Beauly en dan weer verder.

Kijk maar eens op map24.nl en voer dan later in dat je snelwegen wilt vermijden.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #67 Gepost op: 27 nov 2005, 21:18 »
Dankjewel!
5 uur, tijd genoeg om te stoppen onderweg
We zijn helemaal niet bekend met (snel)wegen, aangezien we 3 jaar lang met het OV hebben gereisd (en op Arran dan 1 jaar met een huurauto). We gaan nu een auto huren in Oban en dan een rondje maken via Ullapool -> eilanden -> Oban. Aarjen alweer in de stress omdat ie op het drukke (??) vasteland moet rijden, maar dat zal wel goedkomen!

Offline Ina

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #68 Gepost op: 28 nov 2005, 09:32 »
Oban-Inverness is inderdaad een drukke weg wij vinden dat samen met de weg langs Loch Lomond een weg om zoveel mogelijk te mijden.
Hebben dat 2x gedaan met de caravan in de stromende regen. (n van de slechtste herinneringen aan Schotland!).

Je kunt boven Fort William, bij Invergarry richting Skye gaan en dan voor Skye naar het noorden, prachtige rustige weg die je via Glenn Torridon naar Ullapool voert.

Niet de snelste weg maar wel de rustigste en zeker de mooiste!

Offline Ina

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #69 Gepost op: 28 nov 2005, 17:50 »
Valt er op Shetland zoveel te doen/zien? dat je daar zo graag heen wilt?
Wij hebben op de boot Belgen gesproken die 2 weken op Shetland hadden gezeten, het was ze erg tegengevallen, weinig te zien en heel erg slecht weer terwijl de rest van Schotland goed was in die periode.

Ik begrijp uit je verhalen dat de eilanden je erg aanspreken maar ik denk dat je Noord West Schotland zo boven de lijn Fort William-Inverness ook wel erg mooi zult vinden. En niet te vergeten; Skye!

Offline Teije

• Administrator
  • *
Vakantie 2006
« Reactie #70 Gepost op: 28 nov 2005, 18:16 »
Citaat
Je kunt boven Fort William, bij Invergarry richting Skye gaan en dan voor Skye naar het noorden, prachtige rustige weg die je via Glenn Torridon naar Ullapool voert.

Niet de snelste weg maar wel de rustigste en zeker de mooiste!

Quote: Ina

Klopt Ina, dat is een nog veel betere route, helemaal mee eens!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #71 Gepost op: 28 nov 2005, 18:34 »
Citaat
Valt er op Shetland zoveel te doen/zien? dat je daar zo graag heen wilt?
Wij hebben op de boot Belgen gesproken die 2 weken op Shetland hadden gezeten, het was ze erg tegengevallen, weinig te zien en heel erg slecht weer terwijl de rest van Schotland goed was in die periode.

Ik begrijp uit je verhalen dat de eilanden je erg aanspreken maar ik denk dat je Noord West Schotland zo boven de lijn Fort William-Inverness ook wel erg mooi zult vinden. En niet te vergeten; Skye!

Quote:
Ina

Bedankt voor je route-tip, die zullen we zeker onthouden (en gaan rijden!). Nu nog een ?goede wegenkaart kopen!

Ja, ik ben wel een eiland-fan! Wat me aansprak aan Orkney is dat er zoveel geschiedenis te zien is, en het afgelegen eiland-gevoel (ik vond het eiland
Gigha ook geweldig, terwijl er echt niets te beleven is). Shetland lijkt me mooier qua kustlijnen. Maar misschien heb ik het helemaal fout, ik zou het
graag met eigen ogen zien. En het weer, tja, dat moet je maar net treffen!
We hebben nog nooit een hele vakantie slecht weer gehad, meestal 1 of 2 dagen dat het echt regende, en voorderest een beetje bewolkt, soms wat motregen en zon.

Skye komt ooit zeker nog wel, samen met de kleine eilanden die er om heen liggen. En misschien worden we deze zomer na 4 jaar nog wel 'verliefd' op de Highlands!

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #72 Gepost op: 29 nov 2005, 09:10 »
[/quote]

deze weg hebben wij ook gereden, heel erg mooi hoor, maar ik vond de weg opzich tot Fort William redelijk rustig, alleen bij Glen Coe was het druk, maar het ligt er ook aan wanneer je gaat, op het laatst veel single tracs, maar heel mooi, en als je geluk hebt met het weer, met die 5 sisters is ook heel erg mooi, er zijn meerdere wegen, maar ik houd meer van de binnen wegen, dan de snelwegen hoor, heel erg leuk, om dat nu lekker uit te zoeken, bij de ANWB kan je veel goede kaarten krijgen en via de Marktplaats heb ik ook route kaarten van de omgeving gescoord.
Een eiland lijkt mij ook erg leuk om te bekijken, maar niet 2 weken denk ik. Je moet echt eilandgek zijn denk ik.
succes in ieder geval.

Merenwen

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #73 Gepost op: 04 dec 2005, 20:57 »
Ik ben ook alweer een tijdje bezig met vakantie 2006 naar Schotland. Ik heb een paar keer gevlogen en auto gehuurd, en verschillende keren met de boot geweest met auto.

Ik ben nu aan het kijken wat het voordeligst is, en wat er beschikbaar is. Maar het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel. Als je vliegt moet je een auto huren en ben je iets meer kwijt als je met de boot + auto gaat.

Wij huren altijd een cottage, en dat is eigenlijk altijd de grootste uitgave. Ik vind het toch altijd vrij prijzig, maar dat hebben we er altijd graag weer voor over!

We gaan meestal in de mei-vakantie 2 weken, ik vind dat toch de mooiste tijd om te gaan, niet te warm, niet te koud. Het belangrijkste is dat het niet druk is rond die tijd. Enige nadeel is dat mijn vakantiegeld pas in juni komt ?:p

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #74 Gepost op: 04 dec 2005, 22:06 »
En qua prijs is mei ook goed te doen.
Hebben ook wel eens gekeken van alleen een vlucht en dan een auto, maar idd met de overnachtingen erbij ben je dan eigenlijk bijna hetzelfde kwijt. Zo jammer eigenlijk, het ligt zo dichtbij, maar het is duur om er naar toe te gaan.