Auteur Topic: Vakantie 2006  (gelezen 44605 keer)

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #25 Gepost op: 07 nov 2005, 11:08 »
De mail naar de cottage is verstuurd hoor. Ben benieuwd of hij nog beschikbaar is. Heel erg bedankt Wilma!
Ons email contact met de eigenaresse van dat andere huisje is ook heel erg leuk. Zijn gewoon erg aardig die Schotten!

Onze tweede week is nu in ieder geval al wel geboekt.
http://www.eastsidecottages.co.uk/

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #26 Gepost op: 07 nov 2005, 11:32 »
ziet er leuk uit hoor, ook al bij mijn favorieten gezet

Offline Ina

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #27 Gepost op: 07 nov 2005, 16:37 »
Citaat
De mail naar de cottage is verstuurd hoor. Ben benieuwd of hij nog beschikbaar is. Heel erg bedankt Wilma!
Ons email contact met de eigenaresse van dat andere huisje is ook heel erg leuk. Zijn gewoon erg aardig die Schotten!

Quote:
Marien

Zo te zien zitten jullie de 2e week vlakbij Rosslyn, als je er nog niet geweest bent is Rosslyn Chapel een aanrader.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Vakantie 2006
« Reactie #28 Gepost op: 07 nov 2005, 18:19 »
Citaat

Quote:
Marien

Helaas, net een mailtje gehad dat de cottage al verhuurd is. :wall
We zoek verder....

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Vakantie 2006
« Reactie #29 Gepost op: 07 nov 2005, 18:23 »
Citaat

Zo te zien zitten jullie de 2e week vlakbij Rosslyn, als je er nog niet geweest bent is Rosslyn Chapel een aanrader.

Quote:
Ina

Klopt, afgelopen keer waren we net in De Davinci Code begonnen en kwamen pas thuis bij het bewuste hoofdstuk en toen kwamen we er achter dat we nog geen 10km van de Chapel zaten. Hadden we het eerder geweten dan waren we wel even wezen kijken. Maar ja, komende vakantie kunnen we alsnog.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #30 Gepost op: 07 nov 2005, 19:02 »
Citaat

Quote:
Marien

---

Helaas, net een mailtje gehad dat de cottage al verhuurd is. :wall
We zoek verder....

Quote:
Hans

da's balen! Succes met de verdere zoektocht!

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #31 Gepost op: 07 nov 2005, 19:05 »
Citaat

Quote:
Marien

oh wat jammer, dat had ik niet verwacht en jullie nog zo lekker vroeg.

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #32 Gepost op: 08 nov 2005, 23:11 »
Poeh, na heel wat uurtjes zoeken, eindelijk iets gevonden waar we wel een week willen zitten.Hebben meteen geboekt. Geen Fort William, maar Drumnadrochit.
Dat is vlak bij Loch Ness. http://www.wildernesscottages.co.uk/cottagePage.asp?cottageId=88
Er zijn heus wel een hoop huisjes te vinden bij Fort William, maar niet naar onze smaak. Wij willen toch wel iets speciaals. Je bent in Schotland, dus dan wil je dat ook wel een beetje in je huisje voelen. Ook omdat wij niet elke dag willen rijden en dus van ons stekje willen genieten. Zo te zien, moet dat wel lukken. Maar ja, het blijft natuurlijk altijd afwachten hoe het in het echt is.

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #33 Gepost op: 09 nov 2005, 08:42 »
ziet er echt heel goed uit hoor, zou er zo in willen, staat ook al de favorieten haha :)
hoop dat het je daar goed bevalt.

wij zijn nog druk bezig, tja Frankrijk, ik heb eigenlijk niet zo veel met Frankrijk, ben er wel een paar keer geweest hoor, maar de kinderen willen graag, en die zijn ook belangrijk. Die gaan voor het mooie weer, dus ik moet ook nog heel zuidelijk, ipv de prachtige kust bij Bretagne. Maar ik wacht de tijd wel af dat we weer naar Schotland mogen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #34 Gepost op: 09 nov 2005, 12:25 »
We zijn er nog steeds niet uit welke eilanden het moeten worden :S Het liefst wil ik 2 maanden haha, maar dat wil mijn baas niet (en mijn bankrekening ook niet :))

Wat ik me afvroeg: bij zo'n huisje, daar zit toch alleen de huur inbegrepen? Dus geen ontbijt e.d.??

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Vakantie 2006
« Reactie #35 Gepost op: 09 nov 2005, 18:18 »
Citaat
Wat ik me afvroeg: bij zo'n huisje, daar zit toch alleen de huur inbegrepen?
Dus geen ontbijt e.d.??

Quote: Sas.

Klopt, dus moet je gewoon boodschappen doen. :) Maar je hoeft dus ook niet elke avond uit eten, scheelt enorm in de kosten. En met een lekkere openhaard en een :drinky is het prima uit te houden.

Overigens moet je bij sommige huisje je stroom achteraf betalen of met een muntmeter, maar meestal is bijna alles (stroom, verwarming, beddengoed, handdoeken) inbegrepen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #36 Gepost op: 09 nov 2005, 20:07 »
Citaat
Wat ik me afvroeg: bij zo'n huisje, daar zit toch alleen de huur inbegrepen?
Dus geen ontbijt e.d.??

---

Klopt, dus moet je gewoon boodschappen doen. :) Maar je hoeft dus ook niet elke avond uit eten, scheelt enorm in de kosten. En met een lekkere openhaard en een :drinky is het prima uit te houden.

Overigens moet je bij sommige huisje je stroom achteraf betalen of met een muntmeter, maar meestal is bijna alles (stroom, verwarming, beddengoed, handdoeken) inbegrepen.
Quote: Hans

ok, bedankt voor de uitleg =) voorlopig houden we het nog even bij de B&B's en 's avonds (goedkoop) eten in de pub. Het toppunt van vakantie vind ik toch wel dat je je kamer uitkomt en je ontbijtje gewoon klaarstaat (vriendlief is zelfs niet zo attent op zondagochtend ;))

Ligt het aan mij of zijn er rond Thurso weinig B&B's?? We zijn nu aan het zoeken, Aberdeen valt af, we gaan vanaf Scrabster met de boot richting Orkney. Aangezien we geen auto hebben, moeten we iets dicht bij het station hebben, maar het is lastig te vinden :?

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #37 Gepost op: 09 nov 2005, 20:19 »
nee, er is daar idd niet veel keus!
deze link heb je waarschijnlijk al?
http://caithnesscc.co.uk/Web%20Pages/B&Bs.htm.
valt tegen.
Ik vind het zelf lekkerder om zelf te eten wanneer het mij uitkomt, maar ieder zijn eigen he?
hoop dat je wat leuks vindt

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #38 Gepost op: 09 nov 2005, 20:49 »
Ik heb er nu 3 gemaild (waaronder die ene van Wilma, die ik inderaad al gevonden had, maar evengoed bedankt!), die alledrie redelijk dicht bij het station liggen, dus ik hoop dat ik snel iets hoor! En nu op zoek naar leuke B&B's op Orkney =) We zijn er eindelijk uit welke eilanden het worden :) En nu alleen nog de twijfel of we nog een weekend Inverness erachter aan plakken...

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #39 Gepost op: 09 nov 2005, 23:26 »
Kijk je alleen naar B&B of ook naar Guest houses en Inns? Tijdens onze rondritten verbleven we voornamelijk in Inns en dat beviel op zich ook wel goed. Vond het altijd wel weer spannend, waar we dan elke keer terecht zou komen. Dat van ons was dan wel pre booked, dus wij wisten echt niet hoe het er uit zou komen te zien. 1 keer hadden we op zich een hele mooie kamer, maar als de bovenbuurman ging douchen dan kwam het bij ons langs de muur naar beneden en ook een keer dat ik lekker in bed lag en dat ik gezelschap onder mijn dekens had. 3 oorwurmen! :xface. Maar stuk voor stuk waren het heerlijke Engelse kamers!

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #40 Gepost op: 10 nov 2005, 08:25 »
Citaat
Ik heb er nu 3 gemaild (waaronder die ene van Wilma, die ik inderaad al gevonden had, maar evengoed bedankt!), die alledrie redelijk dicht bij het station liggen, dus ik hoop dat ik snel iets hoor!
En nu op zoek naar leuke B&B's op Orkney =) We zijn er eindelijk uit welke eilanden het worden :) En nu alleen nog de twijfel of we nog een weekend Inverness erachter aan plakken...

Als het even kan, moet je het doen hoor, ik vond Inverness een mooie stad,  niet zo groot als Edinburgh, maar we zijn er een paar keer geweest, en er is genoeg te zien, je bent in de buurt van de haven, daar is veel bedrijvigheid en
gezelligheid, maar ik vond de  'binnenstad' ook wel gezellig hoor.
Ik ga zeker terug.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #41 Gepost op: 10 nov 2005, 10:00 »
Citaat
Kijk je alleen naar B&B of ook naar Guest houses en Inns? Tijdens onze rondritten verbleven we voornamelijk in Inns en dat beviel op zich ook wel goed. Vond het altijd wel weer spannend, waar we dan elke keer terecht zou komen. Dat van ons was dan wel pre booked, dus wij wisten echt niet hoe het er uit zou komen te zien. 1 keer hadden we op zich een hele mooie kamer, maar als de bovenbuurman ging douchen dan kwam het bij ons langs de muur naar beneden en ook een keer dat ik lekker in bed lag en dat ik gezelschap onder mijn dekens had. 3 oorwurmen! :xface. Maar stuk voor stuk waren het heerlijke Engelse kamers!

Quote: Marien

Ik zoek eigenlijk naar alles waar we een privekamer hebben + ontbijt. Dus Guest Houses, Inns en B&B's (en af en toe een klein hotel, maar die worden snel alweer duurder). Sommige eilanden hebben maar 1 of een paar B&B of Guest House, dan moet je wel nemen wat er is. We hebben tot nu toe altijd wel geluk gehad met B&B's via internet. Je weet inderdaad niet echt waar je terechtkomt.

Op Gigha hadden we geen heet water meer (Aarjen was 's avonds in bad gegaan en 's ochtends stond ik onder een ijskoude douche), maar dat had wel z'n charmes op zo'n piepklein eiland (waar ook niemand de deur op slot deed). In Port Charlotte verbleven we in een Inn, nouja, een schuurtje achter de pub was het meer, maar de pub was oergezellig! (iets te gezellig soms ;)). En je moet het ook treffen met de eigenaars van de B&B.  In Whitehouse zaten we in een B&B met een vrouw die 5 kwartier in een uur praatte, dat hield maar niet op (zelfs 's ochtends om half 6, toen we vroeg ontbijt hadden om de eerste ferry te nemen). Dat was echt een toffe vrouw!
In Lochgilphead was de eigenaar een erg 'bemoeizuchtige' man, we hadden een drukke dag gehad en wilden gewoon even lekker in een bar hangen, maar meneer wilde ons het hele dorp wel laten zien en we kwamen bijna niet van hem af. Dat was op een of andere manier weer een vervelende
man.

Heerlijk he, roze tapijt in de badkamer, en een bloemetjessprei op bed :)

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #42 Gepost op: 11 nov 2005, 08:50 »
he marien, gaan jullie ook wandelen???
zag een leuke wandeling bij de pentland hills, maar misschien heb je die al??? water reservoirs.
zet hem er in ieder geval even bij: http://www.bmeijer.com/scotland/walks/views_reservoirs/index.html
zag er wel leuk uit

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #43 Gepost op: 11 nov 2005, 10:53 »
Ik heb een (redelijk goedkoop!) B&B gevonden in Thurso, en meteen maar geboekt.
http://www.watersidehouse.info/

B&B op Westray is ook al geboekt.
http://www.no1broughton.co.uk/

Nu nog de uitdaging om het enige B&B op Rousay aan de lijn te krijgen. Ik heb zin in vakantie! Jammer dat het nog zo lang duurt tot Juni.

Al lezende kom ik ook achter rare weetjes. Dat er bijvoorbeeld een speciale bootdienst werd opgestart om een jongen van zijn 'wooneiland' naar een
basisschool te vervoeren op het eiland ernaast, en dat er zelfs plek was voor 3 extra passagiers!

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #44 Gepost op: 11 nov 2005, 12:52 »
Citaat
he marien, gaan jullie ook wandelen???
zag een leuke wandeling bij de pentland hills, maar misschien heb je die al??? water reservoirs.
zet hem er in ieder geval even bij: http://www.bmeijer.com/scotland/walks/views_reservoirs/index.html
zag er wel leuk uit

Quote: wilma64

Ja, we gaan zeker wandelen. Willen wel weer een Munro pakken. Maar jouw site had ik nog niet, thanks! Hebben afgelopen jaar ook de Pentland Hills bewandeld. Dat komt omdat de boerderij waar we verbleven daar staat. Echt goed te wandelen hoor en zo leuk tussen de schaapjes door. Zo her en der vonden we ook schapenpootjes, dat waren restanten van de vossen rooftochten.

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #45 Gepost op: 11 nov 2005, 12:56 »
Citaat

Nu nog de uitdaging om het enige B&B op Rousay aan de lijn te krijgen. Ik heb zin in vakantie! Jammer dat het nog zo lang duurt tot Juni.

Al lezende kom ik ook achter rare weetjes. Dat er bijvoorbeeld een speciale bootdienst werd opgestart om een jongen van zijn 'wooneiland' naar een
basisschool te vervoeren op het eiland ernaast, en dat er zelfs plek was voor 3 extra passagiers!

Ziet er netjes uit hoor!! :goed

Wat kan een mens maanden voorpret hebben he? ?:)

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #46 Gepost op: 11 nov 2005, 13:25 »
Citaat

ziet er echt goed uit hoor, en goedkoop! zal wel liggen aan de ligging??????
Hoop dat jullie mooi weer treffen, dat is altijd afwachten he? leuk hoor die voorpret
Al lezende kom ik ook achter rare weetjes. Dat er bijvoorbeeld een speciale bootdienst werd opgestart om een jongen van zijn 'wooneiland' naar een basisschool te vervoeren op het eiland ernaast, en dat er zelfs plek was voor 3 extra passagiers!

Quote:
Sas.

Marien

• Gast
Vakantie 2006
« Reactie #47 Gepost op: 11 nov 2005, 13:30 »
Als iemand me nu een ticket geeft dan ben ik morgen weg! ?:)

Wij moeten nu alleen nog 2 overnachtingen regelen en de overtocht.

Offline Wilma

• Schotland fan
Vakantie 2006
« Reactie #48 Gepost op: 11 nov 2005, 14:21 »
rij je niet aan een stuk door?
waar zoek je precies die overnachtingen?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Vakantie 2006
« Reactie #49 Gepost op: 11 nov 2005, 14:31 »
Citaat
Als iemand me nu een ticket geeft dan ben ik morgen weg! ?:)

Wij moeten nu alleen nog 2 overnachtingen regelen en de overtocht.

Quote:
Marien

dat schiet lekker op!

to do list:
-B&B in kirkwall
-B&B in stromness (waarschijnlijk al 1 gevonden..)
-B&B op Hoy
-B&B op Rousay
-B&B in Inverness (tips voor goedkope plaatsen zijn welkom =)
-Huurauto misschien
-8-12 ferrytochten en een vlucht boeken
-ohja, een overtocht van Zeebrugge-Rosyth vv is ook wel handig
:)