Auteur Topic: campings omgeving Ullapool  (gelezen 6424 keer)

Offline skye

• Schotland fan
campings omgeving Ullapool
« Gepost op: 28 mei 2007, 16:09 »
Wij willen ook nog een paar dagen in de omgeving van Ullapool blijven om nog wat te wandelen. Wat is een leuke camping in deze omgeving. Ik weet dat er wel een paar zijn, maar wil graag eens persoonlijke ervaringen van iemand horen. Wij houden zelf niet van die hele grote massale campings.

Skye

Offline Ina

• Schotland fan
Re: campings omgeving Ullapool
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2007, 17:05 »
Je hebt in Ullapool zelf een camping (geen ervaring mee, maar zag er wel leuk uit, je kunt de boot langs zien varen), wij hebben zelf op een camping 3 mile boven Ullapool gestaan, Ardmair point. Ja wat is een leuke camping? Je staat er aan het kiezelstrand ( geweldig uiticht) of op een veldje, er is een winkeltje met 1e levensbehoeften en het sanitair is goed.
Uitzicht vanuit de caravan!

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2007, 21:09 »
Hoi Skye,

In Ullapool heb je een prachtige, maar eenvodige camping: de Broomfield camping. Deze ligt aan loch Broom en vlakbij het centrum van Ullapool (om de hoek) Ik ben er maar een dag geweest vanwege de harde wind. Als het weer meewerkt is het daar erg leuk en mooi.
En.... je kan in Ullapool de beste Fish en Chips van de UK kopen (volgens TV kok Rick Stein).

Groeten,

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2007, 23:34 »
Waarschijnlijk in '99 (met tent) op dezelfde camping gestaan als Albertus.  Ook maar 1 dag gestaan. 
In augustus en voor de eerste keer "die kleine beestjes" tegengekomen / gevoeld.
Dan maar "achter de hoek" lekker gaan eten, rondgestruind in het stadje, optreden van de lokale doedelzakband gezien.  Ook nog een wandeling in de omgeving, met zicht op de Summer Islands en prachtige kleuren van zon en wolken.

...die hele grote massale campings.

Zijn die er wel in Schotland ? 

Koen

Jan Wandelaar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2007, 13:35 »
Wij zijn 2 keer op Broomfield geweest. Echt een heerlijke camping.
Bij de uitgang van de camping zit de ingang naar de pub :drinky . Ideaal.

Vorig jaar september voor het laatst geweest, er staat me iets van bij dat ze gingen verbouwen.
Zal wel commercieler worden.

Jan

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2007, 20:04 »
Die hele grote massale campings ben ik nog niet tegen gekomen in Schotland. Een voorbeeld van een grote camping is de glen nevis camping. Maar ook daar geen extreme toestanden!

Een camping die klein is en waar ik geen tijd meer voor had is: www.badrallach.com
Deze camping (als je niet van drukte houdt) zou wel eens heel mooi en leuk kunnen zijn en ligt tegenover Ullapool.
Er is een BenB bij, twee cottages, een terrein voor tenten en ik geloof max. 5 caravans.
Ik vind het jammer dat ikmer jiet geweest ben, want ze hebben een verblijfsruimte (soort cottage) met een turfkachel: in die atmosfeer smaakt de sigaar en de Laphroaig whisky nog lekkerder.
Maar er moet wat te wensen overblijven!

Groeten,

Bert

Jan Wandelaar

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2007, 14:54 »
Hier de camping Broomfield

Jan Wandelaar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 12 jun 2007, 15:23 »
Mijn zwager is net terug uit Schotland van een fietsvakantie. Volgens hem is de camping Broomfield net veranderd.

Jan

Offline hansenlucie

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 12 jun 2007, 21:57 »
Beste Skye

Ten noorden van Ullapool is een heel mooie camping op het schiereiland Coigeach aan de Achnahaird baai. Vanuit deze camping kan je Sulven en Stach Pollaid zien. Stac Pollaidh is gaaf om te beklimmen en het uitzicht is schitterend. Wij vinden dit een van de mooiste stukjes van Schotland.

Hans.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 22 jul 2007, 16:40 »
Wij hebben drie nachten op Ardmair Point gestaan. Vonden dit een mooie camping, met ook goed sanitair. Die bij Ullapool zelf vonden we wat te druk zo dicht in de plaats zelf. Die we overigens ook iets aan de toeristische kant vonden. en die andere die hier genoemd werd hebben we tijdens een rondritje zien liggen, ook een mooie ligging. De omgeving is inderdaad schitterend!

skye