Auteur Topic: Midge onderzoek door Schotse wetenschappers  (gelezen 20678 keer)

T4

• Gast
Re: Midge onderzoek door Schotse wetenschappers
« Reactie #25 Gepost op: 21 aug 2007, 21:33 »
Wij hadden in juni prachtig weer en dientengevolge veel midges. Gelukkig waaide het op de eilanden meestal wel (dus geen last), maar o.a in Zuid-Scotland en aan de westkust hebben we er wel last van  gehad. In ons kampeerbusje kruipen hielp gedeeltelijk, maar de beestjes zijn zo klein dat ze door het horregaas heen komen.

We kamen bij Morrisons een Plug-in (zo'n ding dat je in het stopcontact stopt en waarvan de vloeistof vervolgens langzaam verdampt) van Jungle Formula tegen en dat hielp enorm goed. We konden de volgende ochtend honderden dode midgets opvegen en naar buiten gooien. IN het busje nadien geen last meer gehad, iedere avond de plug-in er in en klaar!  Heerlijk geslapen, wellicht een tip voor anderen.

Groet, Egbert&Manon

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 31 aug 2007, 00:54 »
Wij hebben de (eigenaardige ?) ervaring, dat die beestjes NIET steken als ze binnen in de caravan zijn. 
Ze vliegen naar de ramen, klitten daar bijeen alsof ze terug buiten willen  :icon_scratch:.  Daar kan je ze bijeenvegen met een natte handdoek.
Met honderden...

Koen

Ina

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 31 aug 2007, 02:16 »
Wij hebben de (eigenaardige ?) ervaring, dat die beestjes NIET steken als ze binnen in de caravan zijn.
Ze vliegen naar de ramen, klitten daar bijeen alsof ze terug buiten willen :icon_scratch:. Daar kan je ze bijeenvegen met een natte handdoek.
Met honderden...

Koen

Ja die ervaring hebben wij ook, volgens mij gaan ze dood zodra ze goed en wel binnen zijn.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #28 Gepost op: 31 aug 2007, 09:45 »
Midges steken niet binnen dat heb ik ook gemerkt behalve als het binnen vochtig en warm wordt dan krijgen ze ook daar de kriebels.

Ik gebruik al een aantal jaren Jungle formula, en het werkt perfect bezwaar is dat je wel moet blijven smeren en elke kier in de kleding moet dichthouden.

Overigens heb ik jaren geleden eens een leuk boekje over midges gekocht dat is geschreven door George Hendry her en der nog wel te koop: ISBN 0 08 036595 7.
Ik heb 't gekocht bij Nevis Sport in Fort William.

Overigens is de beste oplossing voor het ontlopen van Midges op vakantie gaan in de rustige tijd dus voorjaar en najaar heeft als bijkomend voordeel dat je ook de toeristen ontloopt  :aye :aye

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.