Auteur Topic: camping gezocht bij Skye in de buurt  (gelezen 4337 keer)

Renate

• Gast
camping gezocht bij Skye in de buurt
« Gepost op: 01 mei 2007, 21:33 »
Hoi,

Ik had mijn reis compleet. 5 verschillende campings en een daarvan zou Reraig worden net voor Skye. Nu melden zij ons vandaag dat onze caravan niet geschikt is voor hun camping (de draai om het terrein op te komen).

Zij raadden ons aan om naar Morvich uit te wijken. Maar als ik de website goed bekijk is die camping voor "members". Waarschijnlijk betaal je je blauw als je geen lid bent.

Weet iemand nog een leuke camping in die buurt. Liever niet op Skye zelf maar er net voor.
De camping die wij voor Skye nemen is in Inverness en de camping na Skye is in Oban. Wij zoeken een leuke plek er tussen. Iemand een idee?????

Groetjes,

Renate

Offline kc

• Schotland fan
Re: camping gezocht bij Skye in de buurt
« Reactie #1 Gepost op: 01 mei 2007, 22:21 »
Is jullie caravan dan zooo groot ?
In 2003 ben ik op dezelfde camping wel geweest met caravan.  Lengte opbouw 3,60 meter en totaal zo'n 4,75 meter lang, breedte 2 meter.
De eigenaar (indien nog dezelfde) is erg fier op zijn camping : overal bordjes met "do's en dont's" (in een grappige, vriendelijke vorm). 
Dus ook : zéér bezorgd om zijn gras.  Wat ik me nog herinner : de indraai valt mee om te doen, redelijk smalle weg na de hoofdbaan (is al het privé gedeelte).  Op de camping rijd je best niet teveel rond : inderdaad wat smal.  Maar met wat uitkijken en voorzichtig zijn moet het lukken. 
Motorhomes die er toen stonden, waren ook niet van de kleinsten.

Kijk ook eens op de site van Gea en Wim.  (of deze link direkt : http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/lijsten/krt3/balmacarareraig.shtm )

Koen

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 01 mei 2007, 22:23 »
Wat heb je dan wel niet voor een caravan? wij zijn 2 keer in Reraig geweest en vind het maar een vaag verhaal!
Kijk eens op de kaart van Wim, er is er nog 1 in Balmacara (wij hebben hem nooit kunnen vinden trouwens) en anders is er ook nog 1 Shiel Bridge.
Sommige campings van de Caravan Club zijn extra duur als je geen lid bent maar niet allemaal, ofschoon ze allemaal wel aan de prijs zijn.
succes!

http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm

Dit geval kwam er zonder problemen Reraig oprijden!maar de eigenaar is nogal eigenzinnig, als je vroeg bent kun je zo de camping oprijden pas 'savonds is de man aanwezig om af te rekenen.

wim

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 03 mei 2007, 21:50 »
Wij hebben in 2005 op 'Balmacara' gestaan met onze voormalige caravan. Dit was een Hobby 5.20 tqm en de totale lenge was 7.00 meter.
Het was geen probleem om deze camping te bereiken en het is ook nog een leuke camping en zeer goed onderhouden.
Ook een goed uitgangspunt voor het verkennen van Skye en natuurlijk een bezoekje aan Eilean Donan Castle.
Het enige waar je op moet letten is bij het verlaten van de camping, het opgaan van de 'grote weg', daar wordt soms stevig doorgereden.

Wim

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2007, 10:05 »
Bij Invergarry (Faichemard) zijn ook 2 goede campings.  Prachtig uitzicht. Ligt iets verder van Skye af maar wij vinden het een prima tussenstop. :bagpipe