Auteur Topic: vliegen van Schiphol naar Prestwick  (gelezen 4407 keer)

sylvia

• Gast
vliegen van Schiphol naar Prestwick
« Gepost op: 30 apr 2007, 19:24 »
Hoi allemaal,

Ik vlieg altijd met Transavia naar Prestwick (Glasgow), maar kunnen jullie nog een andere (voordelige) maatschappij noemen die ofwel op Prestwick vliegt danwel op Glasgow? KLM weet ik zeker maar verder?????? En ik vlieg altijd vanaf Schiphol, maar als een andere maatschappij vanaf Rotterdam vliegt vind ik dat ook geen probleem. Ik woon in Den Helder en we hebben hier een vliegveld (nou ja "veld") het wordt tijd dat ze daar wat mee gaan doen  :) maar dat terzijde.

Groetjes Sylvia

Sam

• Gast
Re: vliegen van Schiphol naar Prestwick
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2007, 22:40 »
Mijn ervaringen zijn de volgende.

Transavia: Schiphol --> Prestwick
KLM: Schiphol --> Glasgow International
Easyject: Schiphol --> Edinburgh.
Ryanair: Eindhoven --> Prestwick

Als je van te voren boekt maakt het qua prijs niet heel veel uit. Ik kwam uit op 94 pond (inc. tax) voor Transavia en 104 pond (inc. Tax) voor KLM. Het verschil tussen die 2 is dat je de bus naar Prestwick iets van 8 pond kost en een uurtje duurt, de bus naar Glasgow Int is goedkoper. Verder vliegt Transavia maar een paar keer per week, KLM een paar keer per dag. Easyjet was weer goedkoper dan deze twee, maar dan moet je een bus naar Edinburgh centrum nemen en dan naar Glasgow, het is te doen en erg goedkoop ook, maar blijft lastig plannen. Ryanair vliegt naar Eindhoven, zal zeker goedkoper zijn, maar ik ben geen fan van Eindhoven, het is ver rijden en openbaar vervoer is ook niet altijd makkelijk. Ik ben dus zelf voor KLM gegaan.