Auteur Topic: creditcard, leuk plaatsje met hostel, etc etc  (gelezen 6999 keer)

Roos

• Gast
creditcard, leuk plaatsje met hostel, etc etc
« Gepost op: 13 apr 2007, 12:45 »
Goeiemiddag!

Ik heb net een berichtje geplaats bij reizen met het openbaar vervoer, maar vergat nog het belangrijkste te vragen, wat ik denk ik beter hier kan doen.. Het zit zo, eind juni kom ik aan in Edinburgh, maar omdat ik de stad een beetje wil ontwijken, ben ik opzoek naar een leuk plaatsje, wat makkelijk te doen is vanaf Edinburgh met de bus, geen stad, maar een leuk cosy hostelletje ergens waar het rustig is. Ook is het voor mij niet echt verstandig om een creditcard te nemen, maar nu begreep ik toch dat dat via internet bij het boeken vaak wel de bedoeling is, is het af te raden om op de bonnefooi ergens naar toe te gaan en wel te zien of zij nog plek hebben? Lijkt me wel leuk, maar misschien wat riskant aangezien je daar soms in de middle of nowhere terecht kan komen.

Ben zeer benieuwd naar jullie tips, fijne dag! Groetjes, Roos

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: creditcard, leuk plaatsje met hostel, etc etc
« Reactie #1 Gepost op: 13 apr 2007, 14:51 »
Een creditcard is inderdaad heel handig (eigenlijk onmisbaar) voor boeking via internet (bv easyjet). Maar ook als je een auto wil huren kan je niet zonder en voor het afrekenen van hotels kan het ook handig zijn. Verder gebruiken wij het ook om benzine te tanken en voor dure aankopen (bv. whisky). Voor de rest gewoon geld pinnen en contact betalen.
Het nadeel van een creditcard is dat er na afloop van de vakantie nog een rekening komt.   :crybaby2:

Voor het aanraden van een hotelletje net buiten Edinburgh kan ik je niet helpen. Gewoon eens googlen. Misschien is een B&B dan wat voor jouw?

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 apr 2007, 15:34 »
Nou ik kan me iets bij je creditcard aversie voorstellen(heb ik ook :laughing7:).Je kunt je reserveringen en boekingen via internet ook doen met idealbetalen ideal-betalen.nl
En in Schotland zelf zijn ze in de kleinere hotels en B&B 's ook blij :hello2: met harrrrde valuta.zo hou je lekker zelf in de gaten wat je uitgeeft :wave:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #3 Gepost op: 13 apr 2007, 21:38 »
Ik heb 4 jaar lang zonder credit card gedaan. Als je via internet een leuk hotelletje/B&B vindt (vooraf boeken voor in de zomerperiode is zeker rondom Edinburgh erg aan te raden), geef dan gewoon aan dat je geen credit card hebt. Meestal maken ze daar geen probleem van, en willen ze wel je adres etc. weten om zeker te zijn dat je niet voor de lol een boeking maakt.
Ik heb juist hele leuke conversaties gekregen doordat ik (in het verleden) nog geen credit card had. En soms, als ik een boeking moet maken via een onbeveiligde site (pas er mee op!), zeg ik nog steeds glashard dat ik geen credit card heb. En gelukkig, en met heel veel goed vertrouwen dat nog veel mensen (gelukkig) hebben, kan ik nog steeds in Schotland en daarbuiten zonder credit card ver van te voren hotels en B&B's boeken.

Roos

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 apr 2007, 12:56 »
Ok! Super. Voorlopig gebruik ik de creditcard van m'n vader wel.
Lijkt nu net alsof ik hem altijd mag gebruiken, maar zo werkt het niet hoor  ;)
Veel plezier vandaag, moet wel lukken met dit mooie weer denk ik zo!  :sunny:
Doeiiiii Groetjes, Roos

twoen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 jun 2007, 13:44 »
Ik gebruik ook de creditcard van men vader.
Soms heb ik ook men twijfels bij de veiligheid maar ik zal ze nooit gebruiken via een onofficiële site. Ik bel het nummer liefst nog door. Dan hoor je wie je aan de lijn hebt en kunnen je gegeven niet gestolen worden op het internet.

Ik vond het eerst een zeer onveilig systeem maar wanneer je weet waar de mensen wonen aan wie je je gegevens hebt doorgespeeld dan kan het echt geen kwaad.
Ik vind het meer bizar dat ze in hotels 1000€ durven afhalen dat ze dan later terugstorten. Ook wel een deftige waarborg. Men vader heeft zelfs al voorgehad dat hij zijn kaart moest afgeven!! aan de receptie..