Auteur Topic: Wegwerkzaamheden Forth Road Bridge zomer 2007  (gelezen 4319 keer)

Offline Roald

• Schotland fan
Wegwerkzaamheden Forth Road Bridge zomer 2007
« Gepost op: 13 apr 2007, 10:07 »
Onderstaand bericht kreeg ik van een collega opgestuurd. Het betreft werkzaamheden aan Forth Road Bridge, deze zomer, alleen 's weekends. De alternatieve routes zijn gerekend vanuit het noorden !
===================================================================================
Please be advised the Forth Road Bridge will be undergoing a summer season of repair and roadworks.  This work will be taking place on consecutive weekends (exact dates below) and will nominally be from 19:00 on Friday to 06:00 on Monday.  The work will mean the closure of the Northbound carriageway, the introduction of a contraflow system and therefore  considerable traffic congestion during these weekends.  The phased work will take place every weekend from 13 April to 18 June AND 7 September to 29 October.

Alternative routes into Edinburgh are
A - via Motorway;
At Perth continue towards Stirling, take the M9 south towards Falkirk/ Grangemouth and proceed to Edinburgh via the Newbridge junction. This junction also leads onto the city bypass (A702) should you be travelling through the city.

B- via A roads;
At Perth continue south on the M90.  At Kinross services turn towards Kinross and Alloa.  This leads to Grangemouth via Kincardine.  The road will lead to the M9 and into Edinburgh as above.

Alternatively take the train!
Leven en laten leven

€nette

• Gast
Re: Wegwerkzaamheden Forth Road Bridge zomer 2007
« Reactie #1 Gepost op: 13 apr 2007, 11:57 »
Fijn .........ze waren vorig jaar ook al bezig bij de brug  :tongue3: Afijn, in Nederland is het al niet anders met die wegen ; in onze provincie kunnen ze er ook wat van ..........ieder zomerseizoen is het bingo !
Ik zal het maar positief inzien : dan is straks weer alles al nieuw en kunnen we weer veilig over bruggen en wegen  :)

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 apr 2007, 16:10 »
Kies ik richting Stirling op de rondweg om Edinburgh en niet over de brug over de Forth als ik in Juni naar Isle of Skye, PLockton en de rest van het noorden reis. Dank voor je bericht! :hello2:

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 apr 2007, 19:11 »
Dank je wel Roald, voor dit bericht. We zullen onze gasten informeren!

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 14 apr 2007, 02:47 »
Graag gedaan; ik zal het aan die collega doorgeven !
Leven en laten leven

big_yin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 apr 2007, 21:48 »
Ik heb er afgelopen zondag avond in de file gestaan dat ik van uit mijn werk kwam.
Als je in het weekend naar het noorden moet ga dan niet over de brug want je bent zo 60 tot 90 minuten kwijt als het stil staat.
Ik stond vanaf halverwege de A8000 stil en het heeft 70 minuten geduurt voor ik de brug over was.
Je kan het beste de M9 route nemen langs stirling maar daar zijn ook weg werkzaamheden dus kan af en toe ook vast staan maar in de weekenden zal dit mee vallen.
Een goede pagina voor verkeers info is http://www.trafficscotland.org/   of anders   http://www.bbc.co.uk/scotland/whereilive/travelscotland/home/regions/

Groeten uit Fife en veel plezier als je naar Scotland gaat

Dirk