Auteur Topic: camping kielder water  (gelezen 3969 keer)

e jordans

• Gast
camping kielder water
« Gepost op: 10 apr 2007, 10:23 »
 Hallo lezers van dit forum.
Wie kent de camping bij kielder water? bij de schotse borders.
Daar is een caravan club camping , moet je daar lid  van zijn en mag je daar ook met je tent staan?
Het is me niet helemaal duidelijk.
Anders hoor ik graag een paar suggesties van aardige campings daar in die omgeving.
Of richting edinburgh  wie weet daar wat mooie campings?
 Alvast bedankt.

Edith

Offline kc

• Schotland fan
Re: camping kielder water
« Reactie #1 Gepost op: 10 apr 2007, 12:22 »
Als het een "Caravan Club Camping" is, heb je een Camping Card International (CCI) kaart nodig.
Camping zelf ken ik niet. 
Tenten zijn bijna overal toegelaten.  Voortenten aan caravans ligt moeilijker.

Koen

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 apr 2007, 13:48 »
Aan de andere kant van Kielder Forest ligt boerencamping "Demesne Farm" ( http://www.demesnefarmcampsite.co.uk/) waar Toto en ik bijna altijd verbleven voor een of twee nachten voordat we óf verder noordwaarts óf via Newcastle weer huiswaarts gingen. Eenvoudige camping voor tenten, caravans met voortent (verhuizen vanwege verstikt gras? nog nooit gehoeven...) dorpstraat om de hoek, goeie slager, leuke super, opletten bij de kleine super; deze wil nogal eens "vrijelijk" omgaan met de houdbaarheidsdatum van sommige artikelen. Goede eet- en drinkgelegenheid (goed voor "wehnag") en heel hartelijk Northumbrian Welcome bij de oude Tom en zijn zoon Robert en diens vrouw Margaret.

Afhankelijk van het seizoen lopen er kippen rond op het kampeerveld, dus niet op teenslippers lopen  :laughing7: en het naast gelegen veld wordt gebruikt door hun schapen en lammeren. Je kunt genieten van de herder kunsten van Rob met zijn quad en twee shelties die buitengewoon onderdanig en sociaal naar vreemden zijn. Ideaal voor kinderen die zichzelf ook kunnen vermaken.

Tip: Trakteer Tom op een goede Hollandsche Sigaar (Justus van Maurik: lekker zacht) en je hebt er een vriend voor het leven bij. Misschien trakteert hij je dan ook op 1 of 2 drams Laphroigh, zijn lievelings Maltwhisky. Ik heb dat genoegen mogen smaken in 2005...

Kijk maar eens op de link of het je bevalt. Wij kozen hem altijd omdat we nooit hoefden te boeken in Juni, de camping op de groene doortocht route naar Jedbugh ligt en Otterburn met zijn theetuin en mooie wollen producten op fietsafstand ligt. Let op de "Blind Summits"!

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 apr 2007, 16:01 »
Ik ken Kielder Water niet, maar heb wel ervaringen met campings van de Caravan Club Camping!
Je mag er wel staan ondanks dat je geen lid bent maar je betaald meer, kan wel 7 pond per nacht schelen, ze hanteren daar allemaal andere regels voor, soms maar 1,50 extra maar 7 pond behoort ook tot de mogelijkheden (Killin).
Wel een leuke camping in de borders is in Lauder km of 20 onder Edinburgh, er zitten er 2 ook een van de CCC , die ik bedoel ligt binnen de muren van het kasteel, vrij eenvoudig, goed sanitair en bijzonder vriendelijke mensen, maar die tref je bijna overal in Schotland.

http://www.thirlestanecastlepark.co.uk/index.html