Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 Aug 2014, 20:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: 5/6 dagen schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 5/6 dagen schotland  (gelezen 2684 keer)
AvM79
Schotland fan

« Gepost op: 24 Apr 2012, 08:32 »

Hallo allen,

Wij willen over een paar weken een dag of 5/6 (we hebben helaas niet meer tijd) naar Schotland gaan. We willen vliegen op Edinburgh en dan een auto huren. Nu zag ik in een ander topic hetvolgende schema:

Dag 1 :  Aankomst, overnachten bij vliegveld.
Dag 2:   Rijden naar Inverness via Perth, Fort Augustus, Loch Ness
Dag 3:   Rijden naar Skye via Badavanich en Balgy
Dag 4:   Vanuit Portree lus naar het noorden maken
Dag 5:   Rijden naar Edinburgh via Loch Garry en Glen Coe
Dag 6:   Edinburgh bekijken en 's avonds terug

Nu kunnen we dit schema aanhouden en vantevoren wat onderzoek doen naar wat er op de genoemde plaatsen allemaal te zien is. Maar misschien hebben jullie nog goede tips voor een alternatieve route. Wij houden van natuurschoon en historische bouwwerken, maar we zijn minder van de musea. We schuwen een flinke wandeling niet en hebben geen probleem met een lange autorit.

Ik hoor graag jullie aanbevelingen!
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Apr 2012, 10:04 »

Dat klinkt als een hele lange rit in maar een paar dagen. Misschien zouden jullie moeten overwegen de route wat in te korten, zodat jullie meer tijd hebben om dingen te bekijken en flinke wandelingen te maken.

Groetjes,
Caroline

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Apr 2012, 10:15 »

Is een goede trip, je zal geen grote lange wandelingen kunnen maaken maar een aantal kleine wandelingen zou zeker moeten lukken lijkt me.

Dag 4 waar verblijven jullie dan nog steeds op Skye ? Of rijden jullie dan naar Fort William ?

De Trotternish route is erg mooi. Beste tip die ik daar voor kan geeven is als je een parkeer plaats ziet met andere auto's geparkeerd is dat meestal een goede indicatie
AvM79
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Apr 2012, 11:58 »

@Caroline: Ik heb geen idee, dat is info die ik van deze site haal.

@Jurriaan: Denk je dat er met nog 2,5 week te gaan, nog op de gehele route genoeg vacancy is? Mbt je vraag over Skye, ik heb geen idee. Zoals ik hierboven ook zeg, heb ik de route van een ander topic geleend. Heb verder geen benul van wat waar te zien is oid.

Schotland leek ons mooi en weer eens wat anders dan 5 dagen voor Praag of Rome banjeren...!  Cheesy
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Apr 2012, 13:38 »

Hoi Antonie,

Ja, mooie maar hele lange rit. Afhankelijk van hoe laat je op Edinbugh aankomt zou ik overwegen om niet bij het vliegveld te blijven overnachten maar alvast een stuk te rijden en b.v. bij Perth of Pitlochrie/Blair Athol overnachten. Dan kun je de volgende dag wat rustiger aan doen.

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Apr 2012, 13:47 »

Hoi Antonie,

Ja, mooie maar hele lange rit. Afhankelijk van hoe laat je op Edinbugh aankomt zou ik overwegen om niet bij het vliegveld te blijven overnachten maar alvast een stuk te rijden en b.v. bij Perth of Pitlochrie/Blair Athol overnachten. Dan kun je de volgende dag wat rustiger aan doen.

Afhankelijk van hoe laat jullie aankomen zou je inderdaad al een heel stuk kunnen rijden.

Hebben jullie al een auto gehuurd? Vaak is het duurder om een auto af te halen bij een vliegveld; je zou er ook een ergens in de stad zelf kunnen huren en daar in de buurt overnachten (met de bus zit je zo in de stad).

Succes met plannen en veel plezier  icon_thumleft !

AvM79
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Apr 2012, 14:34 »

Okay. Wat meer info:

We gaan van zondag 13 tot vrijdag 18mei. We landen rond 19uur. Dus tamelijk laat. Door ons huwelijksfeest de nacht vantevoren ( laughing7) verwacht ik niet dat we laat in bed willen liggen, dus heb ik geboekt bij Novotel, op 4km van het vliegveld.

Hoe verwonderlijk ook, de auto huren van zondagavond tot vrijdagavond was goedkoper dan van maandagochtend tot donderdagavond. Dus de auto halen we al direct op. Kosten voor de huurauto zijn net geen € 150,-, voor een middenklasser.

De laatste avond, van 17-18 mei, heb ik geboekt in The Howard, in Edinburgh. Dit is inclusief parkeerplek!  Cheesy Vrijdag willen we in Edinburgh doorbrengen.

Ergo: Maandag tot en met donderdag staan nog geheel open. Ik sta open voor jullie suggesties voor deze 4 dagen!

Aikara
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Apr 2012, 15:32 »

Ik zou Skye en Loch Ness schrappen geloof ik (ivm afstand (Skye) en er zijn mooiere plekken in Schotland dan Loch Ness).

Alternatief:

Dag 1: Stirling/gedeelte Trossachs
Dag 2: Glen Coe/Glen Etive
Dag 3: Ardnamurchan/Road to the isles
Dag 4: Via Rannoch Moor of Cairngorms naar Edinburgh
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Apr 2012, 18:49 »

Ik ben laatst met vrienden van Edinburgh naar noord Skye (Uig) gereden in 1 dag en onderweg zijn we op verschillende plaatsen gestopt om dingen te bekijken. Dit was goed te doen in 1 dag (vroeg vertrekken!), maar daarna waren we wel aardig doodop en dan heb je echt een aantal dagen rust nodig en gewoon lekker in de omgeving zelf blijven en dingen zien. De route die je noemt is erg intensief en lang. Ik zou inderdaad wat dingen skippen. Ik vind bijvoorbeeld Loch Lomond al mooier dan Loch Ness, en dat is toch dichterbij!
Persoonlijk vind ik de hele westkust van Schotland het mooist, met de eilanden. Maar maak goede afwegingen. Het is zonde als je alleen maar in de auto zit.

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Apr 2012, 08:56 »

De route die je beschrijft ga je ongeveer 3 a 4 uur rijden per dag behalve op dag 4 als je die route over de noordkant doet en dan naar Fort william. Dat kan dan makkelijk 6 tot 7 uur zijn. Van af Portree naar Fort William via de brug is 3 uur rijden. via ferry is ongeveer dezelfde tijd

Wat betreft de Trotternish Penninsula kan ik je wel heel veel over vertellen woon tenslotte in Portree  evil5 Maar zoals ik al zij de beste tip is als je een parkeer plaats ziet met mensen dan is dat meestal een goede indicatie bijna niets is aangegeven er zijn geen bordjes.

Dee dingen die je kan zien in Trotternish zijn de Storr, Quiraing, Inver Tote, Duntulm castle(is een ruine), Fairy Glenn, Island Life museum en Flora McDonald memorial, archeology digsites, dinosaur footprints, Staffin en Uig.

Dit is niet eens alles maar is een goed overzicht.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: 5/6 dagen schotland
Ga naar: