Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 17:57
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Mededelingen
|
Op reis
| Topic:
12 dagen naar Nederland geweest en nog een week Frankrijk
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: 12 dagen naar Nederland geweest en nog een week Frankrijk (gelezen 1045 keer)
Driekje
Schotland fan
«
Gepost op:
26 Mrt 2007, 00:30 »
In de eerste 2 weken van Maart naar Nederland geweest op familie en vriendenbezoek (ook nog even naar de belastingadviseur). Op 1 maart met "De King" vanuit New Castle richting IJmuiden. Precies een jaar geleden vertrokken we op 1 Maart vanuit IJmuiden enkele reis naar New Castle om in Aboyne te gaan wonen. Dat moest gevierd, met een etentje aan boord (meestal nemen we lekkere belegde broodjes mee).
Het eerste weekend een huisje in Haamstede gehuurd, waar onze dochter, die in Parijs woont, ook naar toekwam. Daarna op tournee langs alle bekenden. Geen eigen plek meer in Nederland, dus nu eens bij die en dan weer bij die gelogeerd. Voor iedereen kadootjes, bestaande uit Schotse produkten. Gerealiseerd: we moeten selecteren wie we kunnen bezoeken. Geen tijd voor iedereen. Consequentie van het emigreren. Onvoldoende tijd gehad om eigen inkopen te doen. Kadootje van een goede vriend meegekregen: boek over emigranten: "Ik mis alleen de Hema". Nog niet gelezen, maar de titel klopt. Wij wilden ook naar de Hema. Alhoewel, missen is een groot woord. We kunnen ook wel zonder. Veel door Nederland gereden: wat een drukte op de wegen, nog meer geluidschermen, overal wegwerkzaamheden.
Nog net op tijd de boot voor de terugreis gehaald. Volgende morgen nog suffend achter een kop koffie tuur ik al mijmerend door het raam, met het idee van naar huis gaan en denk: "ik zie de kust van IJmuiden al". Totdat tot me doordringt: "dat is IJmuiden helemaal niet, maar de Britse kust". Ik werd direct helemaal blij. Heerlijk, mijn thuis is in Schotland. Genoten van de weg naar huis.
Na 3 dagen weer op reis met zoon, schoondochter en kleindochter naar de Franse Alpen. Ski-vakantie voor zoon en schoondochter. Wij vermaken ons met de kleindochter. Imposante bergen. Weinig wandelmogelijkheden met een wandelwagentje. Heen en weer over een drukke weg waar auto's van en naar de ski-liften reden. Veel tourisme.
Genoten van ons kleinkind, maar o zo blij weer terug te zijn. Onze buren brengen ons telkens op de hoogte van het laatste dorpsnieuws. Vaak droevig nieuws. Er wonen in ons wijkje veel oude mensen. Nu is onze overbuurman overleden (in de 90). Hij liep iedere morgen, soms in zijn ochtendjas en op zijn pantoffels, naar zijn vriendje (van ook in de 90) verderop in de straat om zijn krantje te brengen. Toen we bijna een jaar geleden kennis met hem maakten, vertelde hij dat hij ook in Holland was geweest, in 1944, in Arnhem! Had hij voor onze bevrijding gevochten!
Wij gaan ons nu voorbereiden op de komst van onze gasten die momenteel op de boot zitten (De Queen). Het is hun eerste kennismaking met Schotland. Ik ben benieuwd. In ieder geval krijgen we nu zelf ook weer even de gelegenheid om leuke uitstapjes of wandelingen te maken. In januari en februari hebben we daar ook niet veel tijd voor gehad. Hebben we in de B&B van onze schoondochter en haar ouders in Ballater geschilderd. Was leuk om te doen, maar daardoor geen tijd gehad om op het forum te posten. Wel gelezen.
Driekje
gerdamartijn
Gast
Re: 12 dagen naar Nederland geweest en nog een week Frankrijk
«
Antwoord #1 Gepost op:
26 Mrt 2007, 07:25 »
Heerlijk Driekje,dat je zo lekker kan genieten van een "visite" aan Nederland.Maar als ik het goed lees allemaal was je blij weer thuis te zijn,weg van alle drukte.
The Deeside Piper
Schotland fan
Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick
«
Antwoord #2 Gepost op:
26 Mrt 2007, 09:00 »
Driekje,
Welkom THUIS!
Wat dat betreft gaan wij nu komende donderdag voor een paar dagen (donderdag heen en maandag weer terug) naar NL toe. November vorig jaar was de laatste keer dat we er waren. Ja en dat gevoel, als je zo de haven van Newcastle binnen vaart, herkennen wij ook!
Ook wij gaan familie en vrienden af in "record tempo". We hebben nu een maal niet meer dagen tot onze beschikking voor dit moment!
Groeten en tot gauw,
Hans
The Dee(don)side Piper,
Roald
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
26 Mrt 2007, 10:40 »
Leuk verhaal, Driekje. Sterk: ook ik vertrok vorig jaar 1 maart naar Newcastle !
Overigens ga ik later deze week voor een paar dagen naar Nederland. Ook ik zal dan keuzes moeten maken en niet met iedereen kunnen afspreken, bijvoorbeeld deze keer niet met diegenen waar ik de laatste keer mee heb bijgekletst, en wel met personen met wie het toen niet is gelukt. Ik zou natuurlijk langer kunnen gaan, maar ik wil niet elke vrije week in Nederland doorbrengen, ik wil natuurlijk ook graag
hier
eens een week of zo rondtrekken. (En mensen die echt niet zonder me kunnen, die komen hier maar naartoe, niet dan
.)
Live and let live
Driekje
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
26 Mrt 2007, 23:53 »
Hallo Roald,
Dat is zeker sterk. Zaten wij met een heel speciaal gevoel op die boot, zo van: "wij hebben een enkele reis, gaan echt emigreren!". Zat er dus nog een emigrant op die boot! Is toch wel heel leuk dat er een Schotlandforum is om hier achter te komen. Dankzij dit forum hebben we dus ook Hans en Nicole leren kennen, wat nu een heel fijne vriendschap is geworden.
Overigens: veel plezier in Nederland. Wanneer je op donderdag reist met de boot dan heb je nu kans om samen met Hans en Nicole te reizen.
Groetjes, Driekje
Driekje
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
27 Mrt 2007, 00:00 »
Hallo Dee(Don)sidepiper Hans,
Fijne vakantie in Nederland! Mooie foto's in de sneeuw. Ik hoop overigens dat je tijdens je vertrek niet teveel hinder hebt van sneeuw (voor a.s. woensdag wordt sneeuw voorspeld en we hebben ervaren dat er bij jullie dan veel meer valt en ook blijft liggen, dan bij ons). See you!
Driekje
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Mededelingen
|
Op reis
| Topic:
« vorige