Geluk moet je altijd hebben.
We gaan al zo'n 20 jaar kamperen in Zwitserland en nog nooit erg veel regen gehad op af en toe een enkele bui na.
2 Jaar geleden zijn we geevacueerd geweest omdat de wegen vernield waren door modderstromen en vele regenval en we onze camping (die ook 1/3 onder water stond) niet meer konden bereiken.
Da's pech hebben, maar zeker voor de gedupeerden daar wiens woningen onder water stonden. Onze spullen waren toen peanuts vergeleken bij de schade van de inwoners. Je wilt dan zo graag helpen, zandzakken vullen, what ever, maar dan besef je ineens dat het enige goed dat je hebt, hetgeen is wat je aanhebt.

En nu ik net de beelden op het journaal zag van de huidige overstromingen in Engeland, dan beleef je die periode toch weer en kan ik me ook helemaal inleven in de mensen die daar in die gebieden zijn (zowel inwoners als vakantiegangers).
Overigens vind ik zelf persoonlijk strak blauwe lucht enorm saai. Juist de wolken zorgen vaak voor een mooi schaduwspel in de bergen, zeker in Schotland, waar wolken en avondzon voor verrassende kleuren op de bergen zorgen. Zoals in ons geval de Ben Nevis die dan weer eens met sneeuw te zien was, dan door een mist van regen, dan helemaal ingepakt en plots weer de top zichtbaar met een mooie regenboog ervoor. Al dat mooi mis je toch als het niet af en toe een beetje regent