Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 16:52
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Leven in Schotland
|
Emigreren naar Schotland
| Topic:
Tijdelijke woonruimte
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Tijdelijke woonruimte (gelezen 2713 keer)
Sam
Gast
Tijdelijke woonruimte
«
Gepost op:
20 Feb 2007, 22:56 »
Hallo Luitjes
Ik ze me even kort voorstellen, ben 23 jarige mannelijke student en woon nu in Enschede. Ik ga binnenkort naar Glasgow toe voor het afmaken van mijn Universitaire opleiding (onderzoek doen naar iets wat te maken heeft met de EU en dergelijke, lang verhaal). Ik ben half verbonden met de universiteit van Strathglyde in Glasgow, maar ze hebben niet de mogelijkheid om huisvestiging te regelen.
Dus hier komt de vraag/probleem. Ik heb een aantal websites gevonden waarop apartmenten en sub-lets worden aangeboden. Ik had niet anders verwacht dan dat je zoiets pas kan regelen als je daarwerkelijk in Schotland bent, wat opzich geen probleem is. Mijn ervaring van wonen in Dublin is dat er naast zulke websites er ook informele bronnen zijn om aan 'huis' contacten te komen, vooral in de grote groepen buitenlanders/ Toen ik in Dublin woonde waren er altijd prikboorden in "buitenlandse callcenters" en dergelijke. Ik weet dat er ook redelijk wat callcenters in Schotland zijn (blackpool dacht it). Nu is mijn vraag dus eigenlijk, zijn er in Glasgow ook zulke informele bronnen, en waar kan ik die vinden. Natuurlijk is andere hulp en tips bij het vinden van een sublet of bedstay ook van harte welkom.
Alvast bedankt, en nog een paar weekjes en dan kom ik ook naar
Gr Sam
Alvast bedankt.
Freebird
Schotland fan
Re: Tijdelijke woonruimte
«
Antwoord #1 Gepost op:
21 Feb 2007, 10:20 »
Hoi Sam!
Welkom op dit forum. Ook ik zit regelmatig te kijken op welke wijze we vlot en tijdelijk woonruimte kunnen vinden in Schottië. Tot nu toe zijn wij het verst gekomen als we kijken naar de overheidspagina's van de lokale "counsils". Daartoe kun je googlen naar de plaatsnaam of regio waarin je wilt wonen en zoek je naar de betreffende counsil. Daar vind je ook topics als "Living in XXX" en vind je er ook vaak wat huur- en koopmakelaars. Mogelijk dat je daar wat kunt vinden.
Ook sommige caravanparken willen nog wel eens een stacaravan voor langere tijd verhuren. Kijk daar eens naar?
Overigens weet ik niet of William Wallace vanacht een wederopstanding heeft gemaakt en tussen neus en lippen even een stukje Sassanach-land heeft her-veroverd maar de laatste keer dat ik Earth Googelde lag Blackpool toch echt in Engeland... Geeft niet Sam, het geeft aan hoe graag je wilt dat de hele UK verschotlandt en iemand die zo denkt kan nooit een verkeerd persoon zijn, toch?
Succes met het vinden van je woonruimte en je studie!
Sam
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
21 Feb 2007, 11:37 »
Citaat
Overigens weet ik niet of William Wallace vanacht een wederopstanding heeft gemaakt en tussen neus en lippen even een stukje Sassanach-land heeft her-veroverd maar de laatste keer dat ik Earth Googelde lag Blackpool toch echt in Engeland... Geeft niet Sam, het geeft aan hoe graag je wilt dat de hele UK verschotlandt en iemand die zo denkt kan nooit een verkeerd persoon zijn, toch?
euh, toch ff op de kaart gekeken deze keer, en ik zat er inderdaad een paar honderd km naast. Op de een of andere manier had ik het idee dat er een groot aantal callcenters in de buurt van Glasgow zaten(en ik dacht dat het blackpool heette). Heb er een keertje voor gesolliciteerd, toch lullig dat me geheugen het nu al begeeft. Trouwens wel geinig dat ik later in een callcenter in Dublin terecht gekomen ben, vooral omdat ik net las dat de engelse naam voor Dublin, "Black Pool" is.
Bedankt voor de tips, ik zal als ik over een paar weken wel wat laten weten hoe en of ik aan woonruimte gekomen ben. Verdere tips en adviezen zijn natuurlijk nog altijd welkom.
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
21 Feb 2007, 17:40 »
Hoi Sam,
Ruim negen jaar geleden hebben wij ook vanuit Enschede de overstap naar Glasgow gemaakt, alleen wij wonen er nu nog.
Ik werk in een Callcenter ( Hilton Hotels), maar de prikborden die jij beschrijft zijn mij onbekend.
Woonruimte ( kamers en flats) worden hier bij makelaars aangeboden, advertenties aangeplakt bij News agents en in het blad The List.
Over woon ruimte moet je je echt geen zorgen maken, er wordt veel te huur aangeboden in het centrum van de stad en in de studneten buurten.
Je kunt echt binnen een paar dagen een kamer hebben, dus gok het erop, kom over , verblijf bv een paar dagen in het Youth Hostel ( ligt erg centraal) en ga op zoek. De meeste universiteiten hebben alleen woonruimte voor eerstejaars, daarna moeten ze zelf wat zoeken, maar is er dus veel te huur.
Succes,
Andrea
The Deeside Piper
Schotland fan
Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick
«
Antwoord #4 Gepost op:
21 Feb 2007, 18:06 »
Hallo Freebird,
In welke regio zoek jij in Schottië woonruimte?
groeten,
Hans
The Dee(don)side Piper,
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
21 Feb 2007, 20:08 »
Hoi Hans!
Toto en ik willen ons graag vestigen in Moray / Aberdeenshire / rondom de Cairngorms/Noord -Oost Schottië. Aangezien we tegenwoordig alletwee werkloos zijn (nou ja, Toto deeltijdbaan in de Schoonmaak; ik fulltime werkloos per 1 maart a.s.) ben ik me dus vervroegd aan het oriënteren op werk in die regio. Met al die whisky stokerijen, het tourisme en het milde klimaat moet het toch een gewilde plek zijn om er te werken, eventueel in de toeristenindustrie, in zo breed mogelijke zin.
Ik (als hoofdinkomensverzorger) ben daarvoor bereid om naar "beneden" en "onder mijn capaciteit" bij te schalen en ook te werken.
Hell! Ik ben nog liever vuilnisman in Aberdeen dan manager in Nederland! maar ik moet er wel mijn gezinnetje (Toto en ik) van kunnen bedruipen en we eten nogal graag een Angus-Beefje en rijden graag wat rond in de verre buurt en dat kost Slotties! Dus wel graag een Hoofd-Vuilnisman, dan... Zou "Eco-Recycle Manager" geen mooiere naam zijn daarvoor en tevens wat aan het image van de vuilnisman doen én aan diens ego?
The Deeside Piper
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
22 Feb 2007, 10:09 »
Hoi Freebird en anderen,
Wij hebben onze twee huurhuizen (klinkt decadent maar is het niet :-) ) gevonden via deze site:
http://www.aspc.co.uk/Search/HomesForLease/SearchByMap.html
Dat zijn alle (?) makelaars in Aberdeenshire die deze webpagina hebben gemaakt.
De site is een beetje onoverzichtelijk en je moet JAVA hebben geïnstalleerd!
Als je deze pagina opstart in je browser krijg je een kaartje van Aberdeenshire te zien.
Je trekt met je muis een vierkantje over het gebied waar je "wilt wonen" en je klikt vervolgens even rechts boven het kaartje op -FIND-.
Aan de rechterkant van de pagina wordt een lijstje -met foto's- opgebouwd van de op dat moment beschikbare woningen. Het is een divers
aanbod; prijzen variërend tussen de 300 tot 3000 pond per maand. Appartementen, terras woningen en vrijstaand! Van alles wat. Vergeet niet om Aberdeen er bij te betrekken, daar staat nogal wat te huur!
Als je deze site regelmatig in de gaten houdt dan krijg je een aardig zicht op de markt en misschien staat daar je toekomstige woning wel tussen.
Wij hebben deze site ongeveer een jaar, driekwart jaar voor onze daadwerkelijke overgang naar Scotland haast dagelijks in de gaten gehouden! Naast het feit dat dit verstandig is, is het ook een site om bij weg te dromen als je begrijpt wat ik bedoel.
Doe je voordeel er mee.
Hartelijke groet,
Hans
The Dee(don)side Piper,
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
22 Feb 2007, 13:57 »
Cheers Hans! Dit is nou exactly wat ik bedoel met orienteren op de huizenmarkt. Deze site kende ik nog niet maar heb het wel in mijn favo's gezet...
Ta!
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
22 Feb 2007, 15:46 »
Is de omgeving van Aberdeen niet extra duur ivm met het oliegeld wat daar zit?
Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
22 Feb 2007, 18:58 »
Yup! En daar probeer ik een graantje van mee te pikken door er hard voor te werken in zo'n mooie omgeving.
Sam
Gast
«
Antwoord #10 Gepost op:
22 Feb 2007, 19:55 »
Bedankt voor de tips iedereen!!
Nog ff een vraagje, sinds er redelijk wat mensen aanwezig zijn. Ik ben van plan me computer mee te nemen. Is het gewoon een kwestie van een nieuwe voedingskabel kopen voor systeemkast en monitor, of werken ze in the UK met een ander voltage? Alvast bedankt!
Gr Sam
The Deeside Piper
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
22 Feb 2007, 20:05 »
Ha die Sam,
Ja hoor gewoon een nieuw passend stekkertje er aan en gaan met die pc. Hier draaien ook allemaal pc's die in NL gekocht zijn!
Succes,
Hans
The Dee(don)side Piper,
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
22 Feb 2007, 20:17 »
Pas wel op in de winter! Dan is het kouder en is de stroom dikker.Daardoor kan je computer wat trager werken...
The Deeside Piper
Schotland fan
«
Antwoord #13 Gepost op:
22 Feb 2007, 20:23 »
Citaat van: Ina op 22 Feb 2007, 15:46
Is de omgeving van Aberdeen niet extra duur ivm met het oliegeld wat daar zit?
Hoi Ina, ja helaas de huizen zijn zijn hier niet goedkoop. Tot verdriet van de locals. Die hebben de grootst mogelijke moeite om een (betaalbaar) huis te vinden!
Groeten,
Hans
The Dee(don)side Piper,
chris84
Gast
«
Antwoord #14 Gepost op:
19 Dec 2007, 19:45 »
Gumtree (bijvoorbeeld edinburgh.gumtree.com) is gratis en daar staat ook veel op. Zowel huis huren als gedeelde huizen.
Pas wel op voor oplichters, uiteraard eerst kamer bezichten en degene ontmoeten voordat je geld geeft, maar dat is natuurlijk logisch ;-)
Alleen gedeelde huizen: Easyroommate.co.uk is betaalde website voor kamers, maar daar staat ook best wel wat op.
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Leven in Schotland
|
Emigreren naar Schotland
| Topic:
Tijdelijke woonruimte
« vorige
volgende »