Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 16:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: a scottish love
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: a scottish love  (gelezen 2075 keer)
zita
Gast
« Gepost op: 19 Feb 2007, 12:03 »

Scotland face Sinds ander half jaar het ik scotse vriend.
Hij woond tussen glasgow en edinburgh in in een klein dorpje armadale.
Ik kom er elke maand soms een lang weekend of een week of langer ligt er aan hoeveel vrij ik heb van werk.
Maar elke keer als ik naar huis moet is het weer het zelfde crybaby2 heimwee naar hem en naar scotland.
ik kan me nog heel goed herinderen dat ik daar de eerste keer kwam ik voelde me metteen op me gemak.
Maar nu vind ik het toch wel de tijd om daar voorgoed te blijven.ik heb er erg lang over nagedacht en ik weet het zeker ik wil emigreren. Aye
maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.ik zal even wat over me zelf vertellen.
ik ben 23 jaar en woon in een huurhuis met me hondje ik werk als activiteitenbegeleider in een verzorgingstehuis met dementerende ouderen.
het liefst zou ik nu het vliegtuig pakken en alles achter me laten behalve me hond die gaat mee. evil5 maar helaas gaat dat allemaal niet zo makkelijk.
Ik zou graag willen weten hoe lang zo een periode duurt voordat je kan emigreren naar scotland.ik wil echt alles voor doen om naar de zomervakantie van ditjaar er voorgoed te blijven.
ik hoop dat jullie mij wat meer advies kunnen geven en jullie ervaren kunnen vertellen.
 bagpiper groetjes zita
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Feb 2007, 13:15 »

Vooral goed plannen, Zita! Ik snap heel goed dat je zo vaak mogelijk bij je vriend wilt zijn maar als dat de enige reden is om naar Schotland te emigreren denk ik dat er nog wat denkprocessen zullen volgen. Je schrijft dat je vanaf medio 2007 daar wilt gaan vestigen. Dan is het hebben van een vriend daar wel erg handig.

Ik heb zelf een dochter van 21 en die heb ik altijd opgevoed met het idee "zorg, hoe lief je omgeving ook voor je is, dat jij je altijd zelf kunt behelpen" m.a.w. zorg dat je zo zelfstandig/onafhankelijk mogelijk blijft. Een liefde van een half jaar (is op zich helemaal niets mis mee!) maar is nog wel erg jong om heel zeker te kunnen zijn of het wel een durende relatie kan groeien. Misschien blijkt dat jullie vreselijk goede vrienden zijn maar dat een diepere, intieme relatie er niet in zit. Kan toch? In dat geval moet je wel op eigen benen kunnen staan en jezelf kunnen behelpen in een "vreemd" land.

Ik geef je dit slechts in overweging omdat het voor hetzelfde geld de liefde van je leven blijkt te zijn, je direct werk vind en met zijn tweeën een heel "rijk" leven tegemoed gaat. Maar denk na voordat je naar je hart luisterd...

En als je dan besluit te gaan... reserveer je dan een logeerkamertje voor als ik ga emigreren?

Roald
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Feb 2007, 15:14 »

Goede tip van Freebird. Een goede kennis van me woont in Glasgow, en daar heeft ie dikke verkering. Maar die persoon voelde druk van 'jij bent/blijft hier vanwege mij dus moet de relatie slagen'. Nu die kennis heeft verduidelijkt dat het hem daar donders goed bevalt, en dat ie er ook blijft als het uit zou raken, is die druk er niet meer, en dat is goed geweest voor hun relatie.

Verder is er op zich geen periode die je in acht moet nemen om te emigreren: als je vandaag nog de boot of het vliegtuig wil pakken, dan kan dat en dan ben je geëmigreerd. Voor jezelf is het wel makkelijk om de tijd te nemen om dingen voor te bereiden, maar een wettelijke termijn is er dus niet.

Live and let live
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Feb 2007, 16:00 »

Tja, wij mensen kunnen morgen al weg, maar helaas onze trouwe viervoeters moet aan wat meer eisen voldoen, daar ben je minimaal een half jaar mee bezig.
In deze topics staat beschreven wat er allemaal bij komt kijken.

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Feb 2007, 16:18 »

Nou,anderhalf jaar is best wel een tijdje,maar.......ik zou de raad van de wijze mannen aannemen,en eerst maar es een langere tijd "op visite" gaan.Dat is al heel handig als je in Nederland woont,kan je lekker weer es naar je eigen huis terug.En in een vreemd land moet je echt ook zelf een baan,verzekering,ziekteverzekering,enzo.Ook al is het nu allemaal 1 europa,echt makkelijk is het allemaal nog niet.

Nou succes met alles  wave

iblixz
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Feb 2007, 13:45 »

hoi,

ik zit in redelijk dezelfde situatie en weet hoe moeilijk het is om elke keer weer afscheid te moeten nemen...

Sinds 11maanden heb ik verkering met een schotse. De 2.5jaar daarvoor was ze mn soulmaatje en ondanks dat we elkaar in die 2,5jaar maar 1keer gezien hadden (ze heeft 1.5jaar in nieuw zeeland gewoond) wist ik al vrij snel tijdens onze relatie dat ik naar schotland zou emigreren. Het voelde vanaf het begin zo goed en ik wist vanaf dag1 dat ik haar nooit meer kwijt wilde. We zijn in de herfst voor 3maanden naar Amerika geweest voor vrijwilligerswerk en rondreizen, en de liefde is alleen maar dieper gegroeid.
Na amerika (half december)was het nog moeilijker om afscheid te moeten nemen en toen hebben we een datum geprikt dat ik over zou komen: 2maart!!  Cheesy

Ik ben niet de meest georganiseerde persoon en net als jij wilde ik het liefst het vliegtuig pakken en thats it, maar er zijn wel wat dingetjes te regelen. Maar de hoveelheid valt best mee en op deze site is veel hulp te vinden!
Een voordeel voor mij is dat ze in Edinburgh woont, een stad waar ik me helemaal thuis voel! Dat zou moeilijker zijn geweest als ze in een dorpje zat, maar misschien zie jij een dorp juist als een voordeel.

Ik ben altijd al aan het reizen geweest en weet daardoor uit ervaring dat ik mn weg wel vind in andere landen. Mijn omgeving had ook niet verwacht dat ik in nederland zou blijven, ook dat maakt het makkelijker voor me.

Tja, of je hier nou wat aan hebt.....   Verward

Ik zou zeggen, ga er voor langere tijd langs, maar of je ook gelijk je *snif* hondje al mee moet nemen?
en vergeet niet.. in het ergste geval kan je altijd weer terug 

Mys
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Feb 2007, 08:55 »

Hoi hoi,

Herken het probleem helemaal..ik heb bijna 4 jaar lang een Engelse vriend gehad en heb die periode dus 2x in de maand met het vliegtuig op en neer gevlogen..Ieder afscheid was weer een tranendal... Toen kwamen de plannen op tafel.. Hij wilde naar Nederland en ik naar Engeland .. impasse dus Wink. Maar ja hij wilde toch zijn zekerheid van een baan huis ed niet opgeven..en hij kon zich de nederlandse taal niet echt machtig maken sad1.
Ik wist het zeker ..ik wilde naar Engeland waar ik me van dag  1 helemaal thuis voelde ..als in.. Home is where the heart is.
Maar het probleem was ... 3 kids waarvan er maar 1 mee wilde.. Dus de toekomst zag er somber uit.. nog minstens 10 jaar heen en weer vliegen.. Helaas heeft de relatie hier teveel onder te lijden gehad en is verbroken...although we are still  best friends Aye.

Maar nu na jaren... en na mijn vakantie naar Schotland weet ik het weer helemaal...ik wil weg hier Aye..
Maar moet wel goed weten wat je kunt verwachten....ivm met werk  huisvesting ..verzekering ed.....

Mijn  ervaring met the UK is dus niet alleen gebaseerd op  "vakantie ervaringen" heb namelijk ook langere periodes het "echte" leven daar meegemaakt.

Vandaar dit forum bagpiper

sylvia
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Feb 2007, 14:39 »

Hoi Zita,

Ik begrijp heel goed hoe het is.  Mijn vriend woont ook in Schotland. In Catrine wat vlakbij Ayr ligt. En dat ligt weer in Ayrshire.  We zien elkaar elke 3 weken en het afscheid is altijd weer heftig. Je zou denken dat je er op een gegeven moment aan gewend moet zijn. Nou echt niet. Het went nooit. Het is elke keer weer moeilijk en het lijkt wel steeds moeilijker te worden.

We hebben het er al heel vaak over gehad en alles gaat hele serieuze vormen aannemen. Ik ga de oversteek maken. Mijn vriend is bezig om een huis te zoeken. En ik ben druk met het zoeken naar een baan. Het is heel erg spannend allemaal. Een hele uitdaging. maar wel een hele mooie.

Moet zeggen dat dit forum heel veel goede tips heeft en geeft met betrekking op alles wat je weten wilt. Er is altijd wel iemand die een antwoord heeft.  Helemaal geweldig!! Ik heb er heel veel aan. En we zijn allemaal grote Schotland fans en dat schept toch wel een band moet ik zeggen.

Ik wens je heel veel succes. Groetjes Sylvia
zita
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Mrt 2007, 21:54 »

bagpiper
Morgen is het weer zo ver dat ik weer ga naar me vriend ga het was maar 12 dagen geleden dat we afscheid hadden genomen.
En in de 12 dagen dat ik thuis was voelde ik me echt heel erg rot.
Voel me totaal niet meer thuis hier,toch gek is dat ik heb hier me vrienden en familie en me hondje en kat en me werk.
Maar elke dag ben ik er mee bezig om plannen te maken om naar scotland te verhuizen.
We gaan ook samen deze week infomatie inwinnen in scotland om te kijken wat ik allemaal moet doen om te emigreren naar scotland.
Me hele leven daar er nu om.
ben ook al bezig om me hond in te enten en dergelijken.
maar ik wou even alle mensen alvast bedanken die hierop hebben gereageerd.
en aub blijf reageren dat doet me erg goed.
liefs zita Aye
iblixz
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Mrt 2007, 13:33 »

hoi Zita (en iedereen!),

ik ben een week geleden met een enkele reis naar Edinburgh gevlogen en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu! We zijn in die tijd met een gehuurd busje en de boot naar Nederland op en neer geweest om mijn spullen te halen en na een paar dagen dozen uitpakken en Ikea meubels in elkaar zetten voelt het flatje helemaal als ons flatje  icon_smile
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik geen afscheid meer van mn vriendin hoef te nemen! Onbewust blijft iets in me bang dat iemand me uit deze droom zal halen en zal zeggen dat het tijd is om terug te vliegen naar Nederland en ik geniet daardoor nog steeds driedubbel van elke minuut dat we samen zijn.

Succes met je beslissingen  Wink

Roald
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Mrt 2007, 13:49 »

Leuk om te lezen Iblixz ! Ik hoop dat je dat gevoel nog lang zult houden ! icon_thumleft

Live and let live
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Mrt 2007, 16:52 »

Goed joh, icon_thumleft heel veel geluk gewenst,en geniet ze wave Kom af en toe even vertellen hoeveel vlinders je nog hebt icon_sunny
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 10 Mrt 2007, 17:07 »

Ook van mij veel geluk gewenst en heel veel plezier in Scotland

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: a scottish love
Ga naar: