Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 20:43
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Mededelingen
|
Welkom en dienstmededelingen
| Topic:
Bert stelt zich voor
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Bert stelt zich voor (gelezen 2142 keer)
Albertus
Schotland fan
Bert stelt zich voor
«
Gepost op:
14 Feb 2007, 20:55 »
Hallo beste Schotlandliefhebbers,
Op 8 april is het dan zover: de caravan wordt achter de Defender gehangen en zal ik voor de tweede maal gaan genieten van een prachtige reis door Schotland (ik hoop dat de sneeuw dan een beetje weg is).
Ik herinner me nog het schitterende Loch Affric, de magische St Jacobite door (toen in oktober) het desolate herfstlandschap, de prachtige whiskystokerij Dalwhinnie, het betoverende Rannoch Moor (met van die verse mossen die zo zacht zijn als een kussen), de prachtige westkust met loslopende schapen. Ik kan nog wel even doorgaan. Regen is namelijk mooi in Schotland (natuurlijk niet te lang, het eerste zonnetje erna is natuurlijk genieten) Gelukkig is niet iedereen het met mij eens, laat de rest maar naar Spanje gaan.
Dit jaar wil ik in ieder geval ook naar de omgeving van Skye en Ullapool.
Ik weet niet wat het precies is, maar het is het landschap, de rust en verlatenheid, de mensen die meer op elkaar aangewezen zijn, maar ook de stijl van Schotland. Van vliegvissers is het groen tot doedelzakspelers.
Als ik 's morgens de caravandeur opendoe met verse koffie ben ik de gelukkigste man van de hele wereld.
Het is de eerste keer met caravan, en ben wel een beetje benieuwd hoe dat gaat met dat links rijden en het zal wel spannend worden op smalle weggetjes (vooral die rotondes zie ik naar uit!) , vooral als tegenliggers hard rijden.
Groeten,
Bert
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
Re: Bert stelt zich voor
«
Antwoord #1 Gepost op:
14 Feb 2007, 21:20 »
Welkom op het forum, Bert!
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
14 Feb 2007, 22:49 »
Welkom!
Het rijden met een caravan gaat prima hoor, ook op de single tracks, de schotten zijn ontzettend tolerant. Wij hebben het 3 jaar gedaan met de caravan en eigenlijk nooit problemen gehad. Vorig jaar zijn wij ook naar Ullapool geweest...geweldig!
Yours Aye for Scotland
lucsa
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
15 Feb 2007, 00:36 »
Welkom op het forum, en veel plezier in Schotland.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc
[img]http://lu
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #4 Gepost op:
15 Feb 2007, 08:15 »
Welkom,en veel plezier met het forum.
Zo te horen klopt jouw hart netzo als het onze ,nl een beetje schots
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
15 Feb 2007, 08:36 »
welkom op dit forum.
Hard rijden kunnen ze wel, maar de schotten zijn zeer tolerant hoor. en geven je de ruimte. En inderdaad, laat de rest maar naar Spanje gaan. Is trouwens niets mis mee hoor in de winter
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
Albertus
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
15 Feb 2007, 20:28 »
Mijn hartelijke dank voor jullie welkom en reacties!
Hartstikke leuk zo'n bloeiend forum!
Groeten,
Bert
Teije
Administrator
«
Antwoord #7 Gepost op:
16 Feb 2007, 20:46 »
Welkom op het forum, Bert.
Wanneer was je 'eerste keer'?
Let in heuvelachtig gebied in het binnenland nog wel een op de temperatuur, wij hebben al meermalen vorst in april meegemaakt en dan is het op de kleinere wegen nog wel eens een klein beetje glad. Gewoon voorzichtig doen, de Schotten hebben er alle begrip voor (op een paar jonge Snottiërs ipv. Schottiërs na) (
sorry Freebird, dit moest ik even van je pikken
)
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
16 Feb 2007, 20:51 »
Jij mag dat, Tije
Albertus
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
16 Feb 2007, 21:23 »
Hoi Teije,
Mijn eerste keer schotland was de derde week in oktober 2005. De eerste 4 dagen volop zon, daarna veel regen en wind.
Inderdaad kan het in april misschien nog glad zijn, maar als het moeilijk wordt kan ik altijd nog ergans anders heen uitwijken. Maar ik verwacht op de doorgaande wegen geen problemen. Maar inderdaad, als het kouder wordt, zou het zeker op de hoger gelegen wegen erg glad kunnen zijn. Dan moet je niet voor de fun een een stijgend/dalend weggentje nemen met caravan....Maar binnenweggetjes rijden vind ik wel erg leuk. Als het niet kan, blijf ik hangen bij die grote camping bij Fort William, maar ik hoop dat hetmeevalt.
Ik wil eigenlijk nog gaan kijken bij ee leuke camping en B&B:
www.badrallach.com
Groeten,
Bert
isapaardje
Gast
«
Antwoord #10 Gepost op:
06 Mrt 2007, 15:46 »
Citaat van: Ina op 14 Feb 2007, 22:49
de schotten zijn ontzettend tolerant.
De schotten zijn inderdaad wel tolerant, maar het zijn die "bloody" toeristen die de regels soms niet begrijpen
Zelf hebben wij de vorige keer bijna een fikse aanrijding gehad met een Nederlander die op een single road uitweek naar ... juist rechts. De sukkel. Gelukkig was mijn man even snel en week hij ook uit naar "de verkeerde" kant. Anders hadden we frontaal tegen elkaar aan gezeten (en dat tussen de schapen op een verlaten heideveld met 0,0% bereik van je mobiel).
Voordeel van april is dat je weinig van dit soort "domme" toeristen tegen zult komen.
Bert, is de grote camping waar je op doelde nabij Fort William heel toevallig "Lochy Holiday-Caravan Park"?
Gaan wij namelijk heen in mei.
Groeten, Ingrid
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
06 Mrt 2007, 16:54 »
Citaat van: isapaardje op 06 Mrt 2007, 15:46
De schotten zijn inderdaad wel tolerant, maar het zijn die "bloody" toeristen die de regels soms niet begrijpen
Zelf hebben wij de vorige keer bijna een fikse aanrijding gehad met een Nederlander die op een single road uitweek naar ... juist rechts. De sukkel. Gelukkig was mijn man even snel en week hij ook uit naar "de verkeerde" kant. Anders hadden we frontaal tegen elkaar aan gezeten (en dat tussen de schapen op een verlaten heideveld met 0,0% bereik van je mobiel).
Voordeel van april is dat je weinig van dit soort "domme" toeristen tegen zult komen.
Groeten, Ingrid
Links rijden is niet zo lastig, maar op een single track, vooral als je vlak na een bocht of een blind summit een tegenligger krijgt waar je van schrikt heb je de neiging om instinctief naar rechts uit te wijken.
Sommige nederlanders zouden iets kunnen leren van de tolerantie van de Schotten.
Yours Aye for Scotland
kc
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
06 Mrt 2007, 17:04 »
Links rijden is niet zo lastig, maar op een single track, vooral als je vlak na een bocht of een blind summit een tegenligger krijgt waar je van schrikt heb je de neiging om instinctief naar rechts uit te wijken.
Eh, ik stop gewoon. Of eerder : (redelijk) hard in de remmen. En zie dan wel verder...
Koen
jvw
Gast
«
Antwoord #13 Gepost op:
07 Mrt 2007, 11:18 »
Citaat van: Albertus op 14 Feb 2007, 20:55
Ik herinner me nog het schitterende Loch Affric, de magische St Jacobite door (toen in oktober) het desolate herfstlandschap, de prachtige whiskystokerij Dalwhinnie, het betoverende Rannoch Moor (met van die verse mossen die zo zacht zijn als een kussen), de prachtige westkust met loslopende schapen. Ik kan nog wel even doorgaan. Regen is namelijk mooi in Schotland (natuurlijk niet te lang, het eerste zonnetje erna is natuurlijk genieten) Gelukkig is niet iedereen het met mij eens, laat de rest maar naar Spanje gaan.
Dit jaar wil ik in ieder geval ook naar de omgeving van Skye en Ullapool.
Hoi Bert, ben ook nog niet zo lang lid op dit forum maar heb er al veel wetenswaardigheden vanaf gehaald. Ga dit jaar in mei ook naar Ullapool, ben daar 3 jaar geleden al geweest en voor mij de mooiste streek van Schotland (maar dit is voor ieder persoonlijk natuurlijk). Als je van desolate landschappen houdt zal je zeker aan je trekken komen. Ook de single-tracks zijn goed te doen, heb geen ervaring met een caravan, heb met alleen een auto daar gereden.Alvast een prettig verblijf toegewenst,
Jos.
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #14 Gepost op:
07 Mrt 2007, 13:19 »
Pas op met een caravan op een single track! Los van het feit dat je natuurlijk een goede chauffeur bent die zich voor een pad, zo breed als een Nederlands Fietspad, niet laat afschrikken. Het wordt wel een probleem als je combinatie te lang is om fatsoenlijk uit te wijken bij tegenliggers.
Schotten zijn erg tolerant maar schromen niet om je van je stupiditeit op de hoogte te brengen als je geen rekening houdt met de totale "treinlengte" die vaak meer kan zijn dan de single track aan "passing places" biedt.
Laat je caravan lekker op de camping staan en trek er dan op uit over die single tracks. Dan kun je echt het rijdersavontuur tegemoet en je kwaliteiten als chauffeur toetsen. Ik kan mij nog herinneren dat ik me -na een rit- nog nooit zo goed heb gevoeld als na de tocht naar Clachtoll via zo'n verdedeld fietspad...
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #15 Gepost op:
07 Mrt 2007, 14:12 »
Freebird schreef:Pas op met een caravan op een single track!
1 van de laatste doorgaande wegen die nog single track was, de A 832, was er erg slecht aan toe maar ondanks dat hebben we'm met de caravan gereden. Hij is nu vervangen door een 2 baans.
De "fietspaden"kun je inderdaad maar beter zonder caravan nemen.
Yours Aye for Scotland
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #16 Gepost op:
07 Mrt 2007, 14:14 »
Citaat van: jos2 op 07 Mrt 2007, 11:18
Ga dit jaar in mei ook naar Ullapool, ben daar 3 jaar geleden al geweest en voor mij de mooiste streek van Schotland (maar dit is voor ieder persoonlijk natuurlijk).
Jos.
Als je in de buurt van Ullapool bent
mag
je Handa Island niet overslaan, echt geweldig.
Yours Aye for Scotland
jvw
Gast
«
Antwoord #17 Gepost op:
07 Mrt 2007, 15:28 »
Citaat van: Ina op 07 Mrt 2007, 14:14
Als je in de buurt van Ullapool bent
mag
je Handa Island niet overslaan, echt geweldig.
Hoever is dit vanaf Ullapool, heb er meer over gelezen maar heb geen idee wat de afstand en reistijd vanaf Ullapool is.
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #18 Gepost op:
07 Mrt 2007, 15:38 »
Ik denk iets van 45 miles, mooie rit via de Kylesku brug.
Je wordt met een soort sloep naar het eiland gebracht en die vaart als die vol is. (5 min) en als je even moet wachten vertelt de "kaartjesverkoper" prachtige verhalen.
http://www.mackaycountry.com/Handa%20Island.htm
Yours Aye for Scotland
jvw
Gast
«
Antwoord #19 Gepost op:
07 Mrt 2007, 16:45 »
Heb net op site gekeken, ga er zeker heen. Bedankt voor de tip. Ben alleen bang dat een week al weer kort wordt, nou ja dan volgend jaar maar weer terug.
Albertus
Schotland fan
«
Antwoord #20 Gepost op:
07 Mrt 2007, 19:18 »
Hoi Freebird,
Ik ben het met je eens: eerst een leuk plekje, dan pas touren. Mijn caravan is best lang, maar je kan ook niet echt ontspannen rijden want je moet steeds ruim de bocht nemen, de hoogte en de uitzwaai in de gaten houden en... soms achteruitrijden. Dan zie je dus helemaal niets. Aangezien ik er kom om uit te rusten en mijn spaarcenten erin zitten, ga ik eerst een camping zoeken.
Groeten,
Bert
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #21 Gepost op:
08 Mrt 2007, 09:12 »
Nou Bert, jouw vakantie gaat vast helemaal goed komen want je gaat er met de juiste motivatie naartoe. Ik denk ook dat je met je solo auto (defender, was it?) best wel wat contact zult maken met de plaatselijke bevolking die daar ook best vaak in rijdt en helemaal in de wat meer afgelegen gebieden...
Albertus
Schotland fan
«
Antwoord #22 Gepost op:
08 Mrt 2007, 19:53 »
Freebird, ik zie het helemaal zitten: raampje open (het is net een landbouwvoertuig), sigaartje roken, radio aan en lekker tuffen. Praatje hier en daar maken. Ik hoop nu wat tijd te hebben om in die dorpjes leuke cafetjes tegen te komen: ik heb ze vorige keer niet zoveel gezien.
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Mededelingen
|
Welkom en dienstmededelingen
| Topic:
Bert stelt zich voor
« vorige
volgende »