Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: verzekering totdat je werk hebt gevonden?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: verzekering totdat je werk hebt gevonden?  (gelezen 1298 keer)
iblixz
Gast
« Gepost op: 14 Feb 2007, 16:01 »

hey,

ik heb 't gevoel dat ik via alle hulp hier al aardig wat wijzer ben geworden over wat er allemaal te regelen valt Cheesy maar...ik heb nog 1 vraagje...  Ik begrijp dat er, wanneer je werkt, belasting wordt ingehouden voor de NHS en dat je vie een gp kan worden aangemeld voor de NHS, maar hoe zit het met de tijd die het kost om een baan te vinden? ben je dan al wel verzekerd?

alvast dank!

groetjes, laurien
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Feb 2007, 16:22 »

Neem eens contact op met je zorgverzekeraar? Ik maak me sterk dat je tot een bepaalde tijdsduur ook in het buitenland verzekerd bent. Als je op vakantie gaat geldt dat toch immers ook? Tot het moment van "overgang" naar de NHS lijkt het me dat je dus gewoon bij je eigen zorgverzekeraar verzekerd bent maar misschine wel gebonden bent aan specifieke hulpverlening in het buitenland van goedgekeurde hulpinstanties.

Ik denk dat één telefoontje naar je huidige zorgverzekeraar veel uitkomst kan bieden. Houdt je ons op de hoogte op de "emigratiepagina"?
iblixz
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Feb 2007, 20:47 »

ik zal ze bellen, moest ik toch nog doen  Wink  zodra ik meer weet zal ik het hier doorgeven!

Mel
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Apr 2007, 20:53 »

Hoi Laurin

Het is waarschijnlijk handiger als je een reis verzekering vanuit Nederland aanhoud tot dat je werk gevonden het
zolang je geen national insurance number hebt heb je weinig rechten en de NHS hier is al niet al te best

Groetjes

Mel
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Apr 2007, 23:28 »

Onze ( familie met 3 kinderen) ervaringen met de NHS zijn uitstekend; onlangs een plotselinge ziekenhuisopname en ook daar weer niets op aan te merken.
Er is veel kritiek op de NHS, maar persoonlijk hebben wij de afgelopen (bijna) 10 jaar geen negatieve ervaringen met de NHS. Het ziet er allemaal misschien niet zo up-to-date uit als in Nederland, maar dat zegt niet zoveel over de zorg die er verleend wordt. En geen dokter zal je weigeren omdat je niet ingeschreven bent.

National Insurance nummer kan iedereen krijgen, kinderen krijgen het automatisch als ze 16 worden. Vind je een baan en heb je nog geen NI nummer dan krijg je eerst een voorlopig nummer.
big_yin
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Apr 2007, 07:02 »

Je kunt inderdaad gewoon een NI nummer krijgen vooral omdat er vrij verkeer in de EU is
Maar alles wordt je wel een heel stuk makkelijk gemaakt als je werk hier hebt
dan kan alles heel snel geregeld worden
Ik ben van het veilige soort
Ik had een reisverzekering van een maand afgesloten toen ik hier heen kwam puur om mezelf de tijd te geven om alles hier uit te zoeken.
Toen ik eenmaal een baan gevonden had waren alle instanties heel erg snel met reageren
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: verzekering totdat je werk hebt gevonden?
Ga naar: