Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 20:42
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Reizen door Schotland met een huurauto
| Topic:
Terreinwagenrijden
Pagina's:
1
[
2
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Terreinwagenrijden (gelezen 7718 keer)
isapaardje
Gast
Re: Terreinwagenrijden
«
Antwoord #25 Gepost op:
02 Mrt 2007, 17:03 »
http://www.planet.nl/planet/servlet/nl.gx.siteworks.client.http.GetFile?id=2954195
Ook een manier ... droom lekker door
isapaardje
Gast
«
Antwoord #26 Gepost op:
02 Mrt 2007, 17:17 »
Citaat van: anna op 01 Mrt 2007, 20:59
Het spijt me erg, maar het moet me toch even van het hart : ik heb een vreselijke hekel aan dit soort "sportief" toerisme in boys' toys.
Verder een heel prettige vakantie, hoor.
Al ben je dan "afgehaakt", ik vraag me nog altijd af waarom je een hekel hebt aan dit soort "sportief" toerisme.
Tenslotte ben ik van plan om de komende vakantie hieraan deel te gaan nemen; dus ik ben benieuwd naar het antwoord.
Heeft de term "off-the-road" misschien een negatieve bijsmaak? Omdat het richting "iets illegaals en mafs doen" klinkt? Buiten de paden rijden is iets wat we tenslotte allemaal al snel als iets "oh dat mag niet" interpreteren.
Is "terreinrijden" (rijden in het terrein en daarmee meer legaal klinkend) daarom een betere term?
Of heb je ooit iets dramatisch meegemaakt met een terreinwagen? Schaapje onderste boven, landweg door midden geploegd?
.
groeten, Ingrid
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #27 Gepost op:
02 Mrt 2007, 18:17 »
Maar we kunnen na dit alles denk ik wel weer de bekende conclusie trekken dat het leven moeilijker wordt als je met z'n allen op een kluitje zit. Hier zit je een ander niet zo snel in de weg, er is zoveel ruimte.
En daar ben ik absoluut mee eens, Anna!
Heel fijn weekeinde. Take care.
anna
Schotland fan
«
Antwoord #28 Gepost op:
02 Mrt 2007, 19:35 »
OK, nog een keer dan... Maar wat zijn jullie vreselijk snel aangebrand, zeg. Je moet hier echt goed op je woorden letten, pfff.
In de eerste plaats bedoelde ik met "ik haak af" alleen maar dat ik op ging hangen, want ik tikte dat vanaf mijn werk en wilde naar huis. En wat ik met boys' toys (overigens een makkelijk gebruikte uitdrukking hier, die je ook voor allerlei gadgets kunt gebruiken, tenzij ze van een meisje zijn natuurlijk) bedoel lijkt me ook duidelijk. Als je zo gek bent op een bepaald type auto, dan zie je dat toch als meer dan alleen maar een vervoermiddel? Geniet ervan, dat maakt mij echt helemaal niks uit. Ik vind er alleen zelf niets aan. Hoewel ik graag naar Top Gear kijk en erg heb genoten van de aflevering waarin Jeremy Clarkson met zo'n 4x4, het merk is me even ontschoten, maar het zou best eens een heuse Landrover geweest kunnen zijn, echt dwars door de Schotse highlands ploegde en op een gegeven moment door een compleet dorp uit de bagger gehaald moest worden. Dat was leuk, je moet er alleen niet aan denken dat iedereen dat gaat doen.
Dus Isapaardje, ga nou gewoon lekker terreinrijden, ik heb je notabene nog een link gegeven waar je dat allemaal kunt doen. En als je dat ook nog in zo'n off road centre gaat doen, hoor je mij helemaal niet meer, goed?
En al die dingen die jij opbrengt (illegaal, maf en zo) dat zijn jouw woorden, hoor, niet de mijne. En nee, ik heb nooit iets dramatisch meegemaakt met een terreinwagen, dus verdenk me niet van een 4x4 trauma! Ook die andere zijpaden in deze topic (paarden, jagers, eekhoorns, wat hebben we wel niet allemaal gehad inmiddels) ben ik niet ingegaan, hoor.
Dus kom op, kijk naar de leuke dingen van Nederland (die zijn er ook, goed zoeken), maak je niet zo druk en kom maar regelmatig hier in Schotland om bij te tanken.
En nu, inderdaad, haak ik weer af, ik ga een wijntje inschenken en van het weekend genieten,
Dag hoor,
Anna
Teije
Administrator
«
Antwoord #29 Gepost op:
02 Mrt 2007, 20:05 »
Met stijgende verbazing heb ik de afgelopen 24 uur (zo kort pas?) jullie discussie gevolgd en hoewel ik af en toe de kriebels voelde om in te grijpen heb ik me er buiten gehouden, net als mijn 2 mede-moderators (hulde
)
Mijn verbazing gaat vooral over het feit dat de discussie (net) niet echt uit de hand is gelopen, wat je op andere fora al heel snel ziet gebeuren. Snel even iets intiepen, het hart op de tong, en op enter drukken... Was het niet Vondel die zei dat het pen scherper was/is dan het zwaard? Nou, fora op internet zijn meestal nog heel wat scherper!
Bij deze dus mijn complimenten voor het feit dat er niemand bedolven is door off-road modder en iedereen nog gewoon post.
Een verhitte discussie is helemaal niet erg, maar ik zie wel dat men af en toe moeite heeft met het juist intepreteren van het geschrevene van de ander. Anna die "afhaakt" wil alleen zeggen dat ze even iets anders gaat doen, maar een ander ziet/leest er heel wat anders in. De reacties op haar van Bert (en anderen) die zij als "aangebrand" omschrijft vind ikzelf ook wel weer meevallen omdat zij een heel duidelijke mening weergeeft die bijna klinkt als een absolute veroordeling.
Ga rustig door met dit topic (misschien dat ik mijn mening over terreinwagens hier ook nog wel eens post, we kennen een paar Schotten die dat graag doen en waar we zelfs 1x erbij in hebben gezeten), we zijn een community van Schotland-liefhebbers en verder zijn we net zo verschillend als al die andere miljoenen mensen dus af en toe onenige meningen horen erbij. Maar hopelijk bindt de liefde voor Schotland ons meer dan de verschillende manieren waarop we die liefde willen bedrijven ons uiteen kunnen drijven!
Hadden we al verteld dat we vorig jaar (toen we autoproblemen hadden) een 30-jaar oude jeep aangeboden kregen om door Schotland te crossen? Wat we (uiteraard
) afgewezen hebben...
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #30 Gepost op:
02 Mrt 2007, 20:28 »
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #31 Gepost op:
02 Mrt 2007, 20:46 »
Citaat van: Teije op 02 Mrt 2007, 20:05
Hadden we al verteld dat we vorig jaar (toen we autoproblemen hadden) een 30-jaar oude jeep aangeboden kregen om door Schotland te crossen? Wat we (uiteraard
) afgewezen hebben...
Goh, waarom....?
Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
«
Antwoord #32 Gepost op:
02 Mrt 2007, 20:50 »
isapaardje
Gast
«
Antwoord #33 Gepost op:
02 Mrt 2007, 21:45 »
Ik vond het zelf nog wel meevallen met het hoog oplopen van de gemoederen; het woord afhaken had ik herhaald, maar ik had wel begrepen dat Anna alleen voor het weekend afhaakte ...
Doet er ook niet toe verders.
Ik ga in ieder geval aan de slag met de links die ik gekregen had en kijken wat er bij "ons" in de buurt zit. Aangezien wij niet bekend zijn met terreinrijden (nog nooit in een 4x4 gereden), lijkt het me wel handig dat we dat onder begeleiding doen; dus in zo'n "4x4 Centrum" of hoe het ook heet.
Je kunt overigens als je fly-drive boekt ook voor een 4x4 kiezen. En ik neem aan dat je die niet huurt om alleen maar boodschappen mee te gaan doen
... daarmee wil je vast ook wel "het Schotse terrein in" (met humor getypt dit).
isapaardje
Gast
«
Antwoord #34 Gepost op:
03 Mrt 2007, 14:45 »
By-the-way ... er bestaat ook zoiets als een "Scottish Outdoor Access Code" ...
Ik neem aan dat iedere "outdoor" gebruiker/rijder/enz. zich hieraan moet houden (of je nu te paard bent, met een landrover of andere 4x4, of zelfs te voet). Zo niet, dan ben je waarschijnlijk strafbaar en kun je op zijn minst beboet worden als ze je snappen. Toch ??
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #35 Gepost op:
03 Mrt 2007, 17:56 »
'ere ewe go...
http://www.countrysideaccess.gov.uk/things_to_know/countryside_code
isapaardje
Gast
«
Antwoord #36 Gepost op:
04 Mrt 2007, 11:04 »
Haha geweldige plaatjes van die schapen, hond, meeuwen en de highlandpony's
isapaardje
Gast
«
Antwoord #37 Gepost op:
05 Mrt 2007, 21:01 »
Heb links en rechts zitten zoeken en vond nog wat voor mensen die wel het terrein in willen, maar niet zelf willen of kunnen rijden. Ook leuk voor gezinnen lijkt mij. De
Schotland-safari
.
http://www.highlandadventuresafaris.co.uk/visAdSaf.htm
Je wordt rondgereden in een Defender op zoek naar vogels/herten en ander moois van Schotland.
Het gaat in een rustig tempo, dus geen kans op omvergereden schapen of ander loslopend vee (grapje).
Overigens hadden wij ooit in Schotland haast tig schapen onder de voorwielen van onze two-wheeldrive ... Wij kwamen met ca. 80 km/u op een blind summit af (slow ... ik weet het
) en ineens ..... beehhhhh .... Allemaal schaapjes voor onze neus. Bijna had die schaapsherder haardkleedjes gehad ...
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #38 Gepost op:
05 Mrt 2007, 21:15 »
Citaat van: isapaardje op 05 Mrt 2007, 21:01
Overigens hadden wij ooit in Schotland haast tig schapen onder de voorwielen van onze two-wheeldrive ... Wij kwamen met 80 km/u op een blind summit af en ineens ..... beehhhhh .... Allemaal schaapjes voor onze neus. Bijna had die schaapsherder haardkleedjes gehad ...
Hihi, dat komt me bekend voor, maar dan op de mountainbike (niet dat we bijna door een grote bak zijn overreden, het schapen-verhaal dan
).
Maar als je met 60 km/u op een rammelig mountainbikje de heuvel afknalt, is het niet meer zo fijn om ineens een kudde schapen op de weg te zien verschijnen
Pagina's:
1
[
2
]
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Reizen door Schotland met een huurauto
| Topic:
Terreinwagenrijden