Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland campings  |  Topic: camping in kinlochleven
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: camping in kinlochleven  (gelezen 3710 keer)
e jordans
Gast
« Gepost op: 11 Feb 2007, 17:03 »

hallo lezers van dit forum .
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar schotland.
We zijn al verschillende keren in engeland geweest, maar nu is schotland aan de beurt.
We gaan zo''n 18 dagen ,en willen beginnen bij een camping in kinlochleven aan het meer.
Wie kent deze camping en kan je er zo terecht in september? Zonder te reserveren?
Hoe zit het met een supermarkt is die in de buurt?
We zijn enorm benieuwd hoe de reis zal gaan, maar we hebben er nu al erg veel zin in.
                     ik hoop op wat reacties 

Groetjes van edith jordans
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Feb 2007, 17:23 »

Loch Leven is een geweldig mooi stukje Schotland, komend vanuit Glencoe wat ook al zo mooi is, heb je direct aan het begin van het loch een camping en verderop nog 1.
Kinlochleven is een redelijk gehuchtje en ik weet zeker dat ik er winkeltjes heb gezien, maar we zijn er slechts 1x langsgereden dus ik weet niet precies hoe en wat.
Ik denk dat het in sept. wel zal meevallen met de drukte maar je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met de camping.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Feb 2007, 16:02 »

Hoi Edith,

Bereid je maar voor op een totaal verslavende ervaring! Juni, Juli en Augustus zijn zo'n beetje de hoogtijdagen hoewel wij altijd in Juni gaan en nog nooit campings geboekt hebben, maar dat komt ook omdat we zwerven met onze motorhome. Waar ik even aan dacht is of jullie van plan zijn in één ruk naar Kinlochleven te rijden. Je hebt het over een camping dus ik neem voor het gemak even aan dat je misschien wel met een caravan rijdt. Houdt er rekening mee dat rijden in de bergen van Schotland niet zo snel gaat; Los van de adembenemende uitzichten die je bijna zullen dwingen om uit te stappen om het op je in te laten werken moet je ongeveer een gemiddelde snelheid rekening houden van rond de 70 kilometer per uur. Als je dus in Newcastle aankomt zou je misschien een overnachting nodig kunnen hebben.

Maar als je met de tent gaat en in Rosyth aankomst kun je in een dikke ochtend doorstomen. Let je wel goed op en dwing jezelf niet de schaapjes te tellen die uitgestooit zijn op de bergwanden tenzijn je stilstaat?

Heel veel plezier met de voorpret en je uiteindelijke vakantie straks. Welkom overigens op dit forum. Het is een onuitputtelijke bron van informatie over Schottië, de remedies tegen midges en de ervaringen van anderen op dit gezellie forum.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Feb 2007, 16:41 »

Je hebt het over een camping dus ik neem voor het gemak even aan dat je misschien wel met een caravan rijdt. Houdt er rekening mee dat rijden in de bergen van Schotland niet zo snel gaat; Los van de adembenemende uitzichten die je bijna zullen dwingen om uit te stappen om het op je in te laten werken moet je ongeveer een gemiddelde snelheid rekening houden van rond de 70 kilometer per uur.

Een gemiddelde van 70 km per uur mét caravan is veel hoor in Schotland.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Feb 2007, 19:51 »

Je hebt gelijk; moesten miles zijn, én ik zei niet dat de caravan heel moest blijven... tongue3
Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Feb 2007, 20:04 »

ik zei niet dat de caravan heel moest blijven... tongue3

nee dat zei je niet, ging ik gek genoeg wel vanuit! Aye
 zo'n kilometer of 40 gemiddeld is redelijk.

Yours Aye for Scotland
lucsa
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Feb 2007, 20:44 »

Je hebt gelijk; moesten miles zijn, én ik zei niet dat de caravan heel moest blijven... tongue3

? ? ? ? ? ? ? ?
70 miles = ±110km  tongue3  tongue3

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu
Ina
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Feb 2007, 21:39 »

? ? ? ? ? ? ? ?
70 miles = ±110km tongue3 tongue3

Dat wordt een complete ravage Freebird!

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 13 Feb 2007, 08:40 »

Zie het maar als mijn pogingen om Schottië rustig te houden...

Nee hoor, Edith. Het forum heeft helemaal gelijk; 70 KMH is erg veel als gemiddelde als je met een caravan gaat. Ik ging uit van mijn gemiddelde met een camper en da's niet helegaar eerlijk. Gelet op de maximum toegestane snelheid van 80 KMH plus de schoonheid van het landschap waar je doorheen rijdt gedeeld door het aantal stops om ervan te genieten denk ik inderdaad dat je eerder aan 50 tot 55 kilometer per uur moet denken. Dat wordt dus een lange rit als je in Newcastle aankomt waardoor ik inschat dat je een tussenstop op een camping nodig zou kunnen hebben. Overweeg in dat geval eens "The Witches Graig" (zie ook http://www.witchescraig.co.uk/) bij Stirling http://www.stirling.co.uk/

Als je echter al aankomt in Rosyth (aan de overkant van de Forth of Firth bij Edinburgh) kun je de rit in een dag zeker wel halen, ook weer afhankelijk van hoe vaak je onderweg stopt. Vergeet echter het "lange slagen, gauw thuis" ritme dat we in het platte noordeuropa rijden; de wegen in Schotland hebben veel meer bochten (zowel horizontaal als vertikaal op de wegen, diagonaal als je van de pub komt.)

Ga in ieder geval ontzettend genieten; het land leent zich er uitstekend voor. Laat je ons weten hoe je het vergaan is? wave
e jordans
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Feb 2007, 10:34 »

gepost 13 febr om 11.00
Goedemorgen alle lezers.
Erg leuk die reacties van jullie, ik moest om sommige wel lachen.
Wij gaan niet met een caravan ,maar met de tent we hebben wel een aanhangkarretje bij ons.
We komen aan in new-castle en hopen het dan wel in een dag te halen, volgens routeplanner doe je er ongeveer 6 uur over.
Maar hoe zit het met die midges in september? moeten we ons daar tegen wapenen?
Mocht ik nog meer informatie willen, wat vast nog gebeurt dan meld ik me weer even.
Ik heb al wel veel gelezen op de site ,heel leuk om te lezen.

Groeten van edith.
kc
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 13 Feb 2007, 12:06 »

Volgens mij is de afstand haalbaar in 1 dag.  In 2003 ben ik met (kleine) caravan van NewCastle naar Pitlochry gereden. 
Via o.a. A1 en A9.  Regelmatig een pauze (maximum na 2 uur), en ook een korte uitstap naar Holy Island.
Kinlochleven lijkt mij in afstand niet veel verder dan Pitlochry.  Met bagagewagentje kan je gemiddelde snelheid hoger zijn dan met caravan.
Uiteraard kan je dan de kust en kuststadjes ten oosten van Edinburgh, Edinburgh zelf, enz niet bezoeken en rondwandelen.
Maar dat hou je dan tegoed voor een andere keer  Aye
Ik ben alleen nog maar in augustus in Schotland geweest : op het einde van die maand zijn de midges er nog  Aye crybaby2.

Koen
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 13 Feb 2007, 13:01 »

Op Google Earth kun je mooie routes inplannen, locaties bekijken maar ook het wegennet, bergen enzovoort. Via gevonden adressen en/of postcodes die je in de Google Earth versie kun plakken, kun je precies zien waar een camping of huisje zich bevind, staan de coördinaten erbij en kun je inzoomen naar de wegen die ernaartoe leiden. Zo kun je "virtueel" al op vakantie vanuit de lucht. Sommige sateliet opnamen zijn zo helder dat je bijvoorbeeld de DFDS schepen in de havens kunt zien liggen.

Ik zit regelmatig in de "Lucht" om aan mijn Schottië-verslaving te kunnen "doen" Ook kijk ik vaak op Skye... Probeer maar eens.
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Feb 2007, 16:18 »

notworthy Ina... tongue3 voor het opmerkzaam maken van mijn nogal kapitalistische vergissing. Als echte 'Ollander dacht ik natuurlijk aan de pondjes (Sterling) en niet aan het stadje (Stirling). Dankzij de oplettendheid van andere forumleden, die ik anoniem wil houden omdat ik Ina bedoel, is deze storende fout gecorrigeerd... maar dat kan ook gecorrigeert zijn... of gekkorigeerdt... corrygesjeerd? Bonk
Ina
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Feb 2007, 16:24 »

Volgens mij is de afstand haalbaar in 1 dag. In 2003 ben ik met (kleine) caravan van NewCastle naar Pitlochry gereden.
Via o.a. A1 en A9. Regelmatig een pauze (maximum na 2 uur), en ook een korte uitstap naar Holy Island.
Kinlochleven lijkt mij in afstand niet veel verder dan Pitlochry. Met bagagewagentje kan je gemiddelde snelheid hoger zijn dan met caravan.
Koen

Ja maar de A9 is wat anders dan de weg langs Loch Lomond (smalle delen) , Ranoch Moor en Glen Coe (files), wij hebben er met caravan eens uuuuuren over gedaan, kwam vooral door hevige regen maar ja dat tref je toch weleens in Schotland.
Buiten de paar goeie wegen halen wij gemiddeld toch niet meer dan 40 km per uur met caravan.

Yours Aye for Scotland
Ina
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 13 Feb 2007, 16:25 »

notworthy Ina... tongue3 voor het opmerkzaam maken van mijn nogal kapitalistische vergissing. Als echte 'Ollander dacht ik natuurlijk aan de pondjes (Sterling) en niet aan het stadje (Stirling). Dankzij de oplettendheid van andere forumleden, die ik anoniem wil houden omdat ik Ina bedoel, is deze storende fout gecorrigeerd... maar dat kan ook gecorrigeert zijn... of gekkorigeerdt... corrygesjeerd? Bonk

Het maakt niet zoveel uit hoe het er staat maar de link werkte niet met een e.

Yours Aye for Scotland
kc
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 13 Feb 2007, 22:12 »

Ja maar de A9 is wat anders dan de weg langs Loch Lomond (smalle delen) , Ranoch Moor en Glen Coe (files), wij hebben er met caravan eens uuuuuren over gedaan, kwam vooral door hevige regen maar ja dat tref je toch weleens in Schotland.
Buiten de paar goeie wegen halen wij gemiddeld toch niet meer dan 40 km per uur met caravan
.

schreef Ina

Je hebt me doen twijfelen over de haalbaarheid NewCastle - Pitlochry. Toch maar even opgezocht en "oude papieren" erbij gehaald : toch hebben we dat gedaan in 2003.  Met mooi weer  icon_sunny
Die M90 naar  Perth en daar voorbij de A9, schieten inderdaad goed op. 
Ik had het gevoel dat via de kust (A1) vlotter / sneller ging dan via de A 68 (Jedburgh).

De gemiddelde snelheid met caravan onthou ik nooit.  Reken soms voor de aardigheid uit, en verschiet dan altijd hoe laag het gemiddelde is.  (Stoppen altijd na maximum 2 uur, voor minstens een kwartier)

Koen
Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 14 Feb 2007, 01:36 »

Citaat
Maar hoe zit het met die midges in september? moeten we ons daar tegen wapenen?

Hoi E Jordans,

Wij zijn afgelopen september in Schotland geweest.
Hebben bewust gekozen voor campings die Niet tussen de bossen zitten. Daar wordt je aardig weggevreten.
Lekker aan het water. Is meestal wel een briesje. Scheelt een hoop.

Op de campings was buiten het weekend om heel erg rustig. Zo rustig zelfs dat we regelmatig maar in ons uppie op de camping stonden.
Alleen in de weekenden wil het wel eens aantrekken met mensen uit de "grote" steden.

We zijn vorig jaar in een ruk van Newcastle naar Tummel Bridge(nabij Pitlochry) gereden.
Vond het goed te toen via Jedburgh. Was september, denk wel dat dat scheelt met de drukte.

Jan Wandelaar

Ina
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 14 Feb 2007, 15:12 »

Hebben bewust gekozen voor campings die Niet tussen de bossen zitten. Daar wordt je aardig weggevreten.
Lekker aan het water. Is meestal wel een briesje. Scheelt een hoop.

Ja dat is een goeie tip, ga ook niet knus langs de rand (met bomen) van een camping staan, zoals wij 1x deden, maar liefst zo hoog mogelijk midden op een open veld.

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #18 Gepost op: 16 Feb 2007, 20:38 »

Hoi Edith,

onze ervaring is dat de afstand prima te doen is in 1 dag, als je maar niet teveel stops maakt.
Campings zijn inderdaad flink rustig in september maar het kan wel behoorlijk koud worden en als er net een paar dagen regen zijn geweest moet je proberen die plek te zoeken waar de afwatering het beste is. De camping waar wij vorig jaar september stonden was overstroomd geweest en juist op de hogere delen was het grondwater het minst gezakt en zakte de auto er juist in weg. En ons luchtbed leek net een koud waterbed de eerste nachten.

Van midges hebben we 1 dag last gehad, zwermen om ons heen die echter helemaal geen zin hadden om te bijten, zelfs niet onder de bomen... Je ziet het, er is niet 1 echte goede regel voor.
monique
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Mei 2008, 15:19 »

Dit onderdeel is al weer een jaar geleden.
Ik wil van de zomer( eind juli/ begin aug) hier ook naar toe.
Hoe is het daar nu?
Leuke campings?
Monique
e jordans
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 01 Jun 2008, 20:19 »

hallo monique ,wij gingen in september naar kinlochleven we hadden een prachtige rustige camping aan het meer.
Uitzicht was echt mooi.met de midges moet je geluk hebben dat hadden wij.
Wij hadden geregeld wind  en dat scheelt dan wel.
De eigenaresse zei dat het erg was geweest.
De omgeving is prachtig , als je van wandelen houd kan je dat volop.

groetjes edith

d
monique
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 03 Jun 2008, 13:54 »

Edith, hoe heet die camping?
Ben benieuwd of het dezelfde is die we uit gezocht hebben.
Monique
e jordans
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 04 Jun 2008, 08:15 »

Monique ik heb het nog even nagekeken, de camping heet Caolasnacon Park.
Wij kwamen uit de richting van glencoe op een gegeven moment rechtsaf de B 863 op richting kinlochleven.
Ben benieuwd of dat jullie camping is.

groetjes edith
monique
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 22 Jun 2008, 20:42 »

(ik reageer een beetje laat, sorry)
Deze camping had ik inderdaad ook uitgezocht, leuk.
Ben benieuwd. Nog ong. 4 weekjes en dan......
Heb er veel zin in. Piper
Monique
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland campings  |  Topic: camping in kinlochleven
Ga naar: