Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Legalisatie + apostille stempel Diploma's
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Legalisatie + apostille stempel Diploma's  (gelezen 2071 keer)
orion94nl
Gast
« Gepost op: 25 Jan 2007, 10:24 »

Wie kan me vertellen wat de geldigheidsduur is van een gelegaliseerd en met apostille stempel voorzien diploma in Schotland?

De IB-Groep die diploma's legaliseert kon me geen uitsluitsel hierover geven omdat dat afhankelijk is van het land waar je naartoe emigreert. Ik zou dat moeten gaan navragen bij  bv. Ministerie van Buitenlandse Zaken in Schotland maar eerst probeer ik het via dit forum in de hoop dat andere mensen ook al deze weg eens hebben bewandeld.

gr.

MJ
Roald
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Jan 2007, 09:59 »

Lijkt me inderdaad het beste advies: navragen in het land zelf. Maar kan een diploma ?berhaupt verlopen dan ?? Weer wat nieuws.

Live and let live
orion94nl
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Jan 2007, 10:03 »

nee het diploma verloopt niet maar de geldigheid van de legalisatie stempel + de apostille stempel (rechtbank stempel) zijn vaak wel maar een tijdje geldig (op andere forums bv gelezen dat geboorte-akte of trouwakte na legalisatie + apostille stempel toch maar 6 maanden of een paar jaartjes rechtsgeldig is.
Vandaar mijn vraag: als ik dit nu zou doen, is het dan nog geldig als ik bv. over 2 jaar daar naar toe zou gaan.

Weet iemand een adres/tel. van een instantie in Schotland die ik eens zou kunnen aanschrijven/bellen?

MJ
anna
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Jan 2007, 10:17 »

Heb je de Nuffic al geprobeerd (www.nuffic.nl)? Dat is een algemeen erkend instituut als het gaat om het "vertalen" van officiele documenten en diploma's. Als zij je niet direct kunnen helpen, weten ze misschien waar je wel terecht kunt.

Succes,
Anna
Roald
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Jan 2007, 11:07 »

Vreemd, dat zo'n stempel meer beperkt geldig zou zijn. Heb je dat ergens gelezen/gehoord ? Ik heb het legaliseren enz. al lang geleden laten doen (door Nuffic) maar hier nog nooit opmerkingen over geldigheid gehad. Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet werk in de richting van dat diploma (dus niet nodig gehad) en het maar een enkele keer gebeurd is dat een uitzendbureau het diploma wilde zien. Maar toch.

Vraag bij de Nederlandse vakvereniging (van de richting van je diploma) of ze de naam weten van hun Britse tegenhanger, die zouden je dan wel weer verder moeten kunnen helpen. Vakverenigingen hier heten bij mijn weten 'chartered institute', probeer eens op Google met je richting.

Live and let live
orion94nl
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Jan 2007, 17:26 »

Ik heb gehoord/gelezen dat bv. de legalisatie + apostille stempel voor trouwakte, geboorte-akte e.d. vaak maar een bepaalde geldigheidsduur hebben, vandaar dat ik nu dus probeer te achterhalen of dat ook voor diploma's geldt. Je zou denken van niet maar tja... je weet nooit natuurlijk.

Nuffic is meer gerelateerd aan Universitaire opleidingen, ik heb het over onze " bescheiden" VWO, Mavo en MEAO diploma's. Mijn secretaresse diploma (Schoevers) is geen erkende opleiding net als alle andere diploma's die we wel op zak hebben (daar rest ons dus alleen officieel laten vertalen). Legalisatie gaat via de IB-Groep in Groningen die tevens ook kunnen zorgen voor Apostille (Rechtbank) stempel.

Nou ja... ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar ambassade UK in london, afdeling onderwijs. Ben benieuwd of daar uberhaupt een reactie op komt.

MJ
Mel
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Apr 2007, 21:11 »

Hoi MJ

Ik heb mijn diploma gelegaliseerd bij het IB-group maar er is mij nog nooit naar de diploma gevraagd de afgelopen 8 jaar
Ze kunnen het niet lezen omdat het in het nederlands is en ze stellen meer waarde aan referencies
Tijdens solicitaties werd er alleen gevraagd wat de opleiding inhield en wat ik gedaan heb
Daar zou ik me niet druk om maken als je moet soliciteeren tenzij je het voor iets anders nodig hebt

Groetjes

Mel
Roald
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Apr 2007, 22:23 »

Bij mij is wel degelijk, en regelmatig, gevraagd naar m'n diploma: bij uitzendbureaus, en op m'n eerste werkdag van m'n nieuwe baan word ik geacht alle kwalificaties cq. bewijzen daarvan mee te nemen. Nu kan dat standaard en een formaliteit zijn, maar toch. Bij de uitzendbureaus heb ik steeds meteen de Engelstalige beschrijving van het diploma erbij geleverd, die ik tegelijkertijd met de legalisering heb geregeld. Met andere woorden: misschien is het nuttig die ook in huis te hebben.

Live and let live
big_yin
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Apr 2007, 22:39 »

IK heb nog nooit via een uitzend buro gewerkt en ze hebben mij nog nooit gevraagd om mijjn diploma.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Legalisatie + apostille stempel Diploma's
Ga naar: