Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Naar Schotland begin april
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Naar Schotland begin april  (gelezen 1433 keer)
Jorine
Gast
« Gepost op: 24 Jan 2007, 10:41 »

Hallo,

M'n partner en ik willen de eerste week van april naar Schotland.  hello2
(Ijmuiden-Newcastle en dan richting Aberdeen en westkust (Drumback ?) met eigen auto.
Zijn er mensen die ervaring hebben om zo vroeg in het jaar Schotland te gaan (dus niet in zomervakantie) en dan doel ik met name op het weer, B&B, etc.

Graag hoor ik jullie ervaringen...

Groetjes,
Jorine
Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Jan 2007, 12:02 »

Hoi Jorine,

Hier het reisverslag van onze trip naar Schotland in april:   http://www.teije.nl/2002/sch/sc_ne.htm  bagpiper

Jorine
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Jan 2007, 12:19 »

Dank je wel Lies, voor je snelle reactie!  notworthy

Geweldig dat verslag van jullie....   was het maar vast april!!   bagpiper

Groetjes,
Jorine
Lies
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Jan 2007, 12:46 »

Je ziet Jorine het weer kan daar prima zijn in april, niet te veel toeristen dus wat wil je nog meer
we zijn ook al eens in maart geweest en ondanks dat het wat kouder was ook nog prima te doen
ach het is ook zo'n mooi land dat het weer eigenlijk niet uitmaakt, elk seizoen heeft zo z'n bekoring
geniet alvast maar van de voorpret  hello2

http://www.teije.nl/schotland/sch_main_ne.htm

Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Jan 2007, 19:25 »

Hallo,

M'n partner en ik willen de eerste week van april naar Schotland.? hello2
(Ijmuiden-Newcastle en dan richting Aberdeen en westkust (Drumback ?) met eigen auto.
Zijn er mensen die ervaring hebben om zo vroeg in het jaar Schotland te gaan (dus niet in zomervakantie) en dan doel ik met name op het weer, B&B, etc.

Graag hoor ik jullie ervaringen...

Groetjes,
Jorine

Hi Jorine,
Wij zijn enkele keren voordat we hier zijn gaan wonen begin april naar Schotland op vakantie geweest. In ons geval hebben we twee keer een witte Pasen meegemaakt. Het eerste jaar hebben we totaal onverwacht leren skien in Schotland omdat we in Braemar ingesneeuwd raakten met onze kampeerbus en na drie dagen uiteindelijk maar besloten om met een grote boog (bijna via Aberdeen) naar Aviemore te rijden om van de nood een deugd te maken. Sinds die tijd hadden we er behalve Schotland nog een verslaving bij: skien! Ook sinds we hier wonen hebben we in april nog vaak sneeuw gehad, dus hou daar ook rekening mee met kleding, sneeuwlaarzen of in ieder geval stevige wandelschoenen. Je weet maar nooit! Het landschap ziet er trouwens prachtig uit als alles wit is en behalve skien kun je volop wandelen en/of met de auto rondtouren, want de wegen (behalve de A9, die bij sneeuwval nog wel eens afgesloten is) zijn doorgaans al snel berijdbaar.
Heel veel plezier in april!
Groetjes, Mirjam
Jorine
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Jan 2007, 12:01 »

Hoi Mirjam,

ook jij bedankt je voor je reactie!  notworthy

Nou, a.s. weekend gaan we de boot boeken hoor en we gaan! We zullen, wat kleding betreft, van alles wat meenemen. En ja joh... eigenlijk maakt het ook niet uit, Schotland is volgens mij altijd mooi. (zie ook verslag van Lies& Teije).

Ik heb er heel veel zin in!  Aye Trouwens, wat denk je, is het verstandig om van te voren de Bed & Breakfast te reserveren (dus nu al) of kun je rond die tijd altijd wel ergens terecht?!

Groetjes,
Jorine

Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Jan 2007, 17:46 »

Trouwens, wat denk je, is het verstandig om van te voren de Bed & Breakfast te reserveren (dus nu al) of kun je rond die tijd altijd wel ergens terecht?!

De meeste B&B's zijn begin april al open; alleen het Paasweekend (6, 7 en 8 april) is het aan te raden om te boeken; ervoor en erna zal het geen enkel probleem zijn om onderdak te vinden waar het jullie uitkomt.
Mirjam
Rillo
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Feb 2007, 14:23 »

Hoi,

Ik heb vorig jaar mei , samen met m'n broer een rondreis gemaakt met eigen auto.
Ben er nog steeds van onder de indruk, gewoon geweldig !  Aye
We hadden prima weer ( in tegenstelling tot het thuisfront ), af en toe een buitje kon, maar wisselde in soms 5 minuten
naar heerlijk zonnig weer !
We wilden gebruik maken van b&b, maar de prijzen vielen ons toch wat tegen.
Daar we ook de tent(je) bijhadden hebben we meestal gekampeerd op de (keurige) campsites.
Wildkamperen schijnt ook te kunnen, maar we hebben nergens langs onze route een toegestane plek gevonden.
Voordeel van een campsite t.o.v. wildkamperen is wel dat je elke ochtend heerlijk kunt douchen, in Glenbrittle Campsite zelfs
onder bergwater !  drunken_smilie
Had niet het idee dat in het voorseizoen de b&b's vol zaten, dus keus genoeg.

Tijdens dit tikken geniet ik weer na en wens jullie een net  onvergetelijke vakantie !

Grtz, Rillo
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Naar Schotland begin april
Ga naar: