Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Openbare toiletten
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Openbare toiletten  (gelezen 2464 keer)
Roald
Schotland fan

« Gepost op: 24 Jan 2007, 00:04 »

Ik ben op zaterdag 30 december in Newcastle aangekomen, en ben die dag naar Aberdeen gereisd. In Haddington, een leuk plaatsje oostelijk van Edinburgh, heb ik even gestopt. De openbare toiletten daar waren, als prettige afwisseling met die in Nederland (als ze daar al zijn), goed aangegeven, gratis en goed verzorgd: schoon, bakje met water voor de hond buiten, een flink aantal ingelijste oorkondes van 'Loo of the year', een briefje bij de wasbakken dat er geen warm water was maar daar werd aan gewerkt en vooral excuus, en ... nog een apart briefje voor de 'klanten' met het oog op Oudjaarsdag, zie bijlage. Prachtig !

Live and let live
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Jan 2007, 15:37 »

Ja geweldig! Ik vind het echt in heel Schotland bijzonder goed geregeld, ieder gehucht een openbaar toilet en nog netjes ook.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Jan 2007, 15:47 »

Ook dat heeft ertoe bijgedragen dat Toto en ik zo graag op vakantie gaan naar the UK en met name Schottië. Vanwege medicijnen moeten we soms op de raarste tijden gebruik kunnen maken van toiletten want ook "ophouden" heeft andere dimensies gekregen als je ergens elders in Europa loopt en dreigt de race te verliezen als je dringend op zoek bent...

Niet dat we zulke zeikerts zijn maar ook wij behoren tot die categorie toeristen die "Lavatorial Conveniences" hoog op hun agenda hebben staan. En nu weten jullie dus ook wie de nominaties helpt opstellen van de jaarlijkse "Loo of the year". ER is er echter één die ik iedereen aanraad, niet alleen vanwege de opluchtende noodzaak maar ook omwille van de therapeutische werking die ervan uitgaat: de Toiletgebouwen op Camping "The Witches Craig" bij Sterling. Volgens mij moeten ze daar de campinggasten iedere avond met geweld uit die gebouwen jagen, zo comfotable, ruim opgezette "tronen" met de juiste Schotse trekzakmuziek (trekmuzak?) om de natuurlijke achtergrondgeluiden te verdrinken. Automatische aromaverstuivers maken het geheel tot een toilet beleving in plaats van "effe de piepers afgieten"...
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Jan 2007, 17:43 »

Wow Freebird,wat ben je toch een luxepaardje laughing8 laughing8 Wij gebruiken in Schottie tijdens onze wandelingen gewoon de natuur.
Bij ons heet dat gewoon"het land even bemesten"(of besproeien,al naar behoefte)

En om grapjes te voorkomen,nee,dat doen we niet in de steden nono(of er moeten 's avonds veel bomen staan)
Roald
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Jan 2007, 23:12 »

(of er moeten s avonds veel bomen staan)

Juist ja, je bedoelt zo'n plek waar overdag geen bomen staan, maar 's avonds wel laughing7. (Sorry, kon 't niet laten Knipoog.)

Live and let live
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Feb 2007, 13:00 »

Ik durf het bijna niet te laten zien:

Op BBC 1 (ook op de kabel dus)

ONE Life
Tue 20 Feb, 10:35 pm - 11:15 pm  40mins

For the Love of Loos: Documentary about the British Toilet Association, which campaigns for more and better public lavatories in the UK. Plus a look at its annual Loo of the Year competition.

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Feb 2007, 18:28 »

We gaan gewoon allemaal kijken laughing8
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Feb 2007, 19:44 »

Wie weet komen die overmooie wc's op Bute nog voorbij! Die hadden ook behoorlijk wat Loo of the Year certificaatjes hangen (en terecht) Aye

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Feb 2007, 09:08 »

Weer alleen voor mannen  protest Wel erg mooi,lijkt wel een romeins badhuis tongue3
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Feb 2007, 19:00 »

Hoezo "alleen voor mannen"... er staat toch niet dat vrouwen er niet uit de broek mogen? tongue3
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #10 Gepost op: 22 Feb 2007, 19:05 »

Hoezo "alleen voor mannen"... er staat toch niet dat vrouwen er niet uit de broek mogen? tongue3

De foto's heb ik 'illegaal' genomen in de mannen-wc, waar inderdaad alleen mannen worden toegelaten (vrouwen mogen er alleen in als de wc-bewaker eerst heeft gecheckt of er geen mannen met de broeken op de enkels of de kilts omhoog hun behoefte staan te doen...) De vrouwentoiletten zijn ook prima hoor, maar pas veel later gebouwd en de versieringen zoals in het herentoilet ontbreken  protest protest
skye
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 22 Feb 2007, 19:13 »

Grappig. Wij zijn vorig zomer ook in Haddington geweest (vond het overigens nwiet bijzonder), en ook gebruik gemaakt van die openbare toiletten. Een grote bloemenzee in de damesafdeling.

Inderdaad wel erg prettig dat die openbare toiletten zo goed geregeld zijn in the Uk

skye

Petra
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Jul 2009, 11:30 »

Hallo

Misschien toch verstandig om altijd een muntstukje van 20 p. bij je te hebben.
Je zal maar nodig moeten en zit er zo'n hekje voor, waar 20 p in moet  sad2
Gezien bij oa.  John O'Groats en Tobermory.

Groetjes Petra
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Openbare toiletten
Ga naar: