Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Ivy stelt zich voor!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ivy stelt zich voor!  (gelezen 1876 keer)
Ivy
Gast
« Gepost op: 23 Jan 2007, 22:37 »

Hallo allemaal!

Ik ben Ivy, 25 jaar en ik woon in Heerhugowaard.
Ik werk op een grote geitenboerderij waar ik 1600 geiten melk, en straks verantwoordelijk ben voor alle bevallende dames en hun kinders.
ik heb me hier aangemeld omdat mijn vriend en ik (van oorsprong een Schot) dit jaar naar Schotland gaan verhuizen.
Zijn ouderlijk huis staat daar nog en dat word du opgeknapt door de aannemer zodat we er straks zo in kunnen.
Ook nemen we dan de Bed en Breakfast over die van zijn ouders is geweest.
ik ben van plan om veel te lezen hier over hoe anderen de dingen geregeld hebben en om wat tips op te doen.
als je vragen hebt, stel ze gerust!

Groetjes Ivy
Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Jan 2007, 22:46 »

Hallo Ivy,

welkom op het forum. Jammer, Nederland stroomt leeg en Schotland vol... straks kunnen we nog gewoon Nederlands gaan praten in Schotland, dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Maar geweldig dat je dit jaar naar Schotland gaat. Naar welke regio ga je? En hoe kom, als Schot zijnde, in Nederland terecht? Je ziet, we zijn niet nieuwsgierig, maar willen wel graag alles weten!
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Jan 2007, 22:57 »

Welkom hier ,ik hoop dat je hier? veel opsteekt? ,zodat je daar straks beslagen ten ijs komt.?
 Ivy wat heerlijk om een kant en klare B&B over te nemen.
En Teije heeft gelijk,we zijn gewoon schandalig? laughing7 nieuwsgierig? wave
Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Jan 2007, 22:57 »

Ja echt alles willen we graag horen (lezen) hello2
Welkom!

Yours Aye for Scotland
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Jan 2007, 23:17 »

Ook van ons (ik en Marien) een hartelijk welkom!!  wave

lucsa
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Jan 2007, 23:19 »

Welkom op het forum Ivy. hello2

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu
Roald
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Jan 2007, 23:37 »

Hoi Ivy (en vriend), welkom. In welk deel van Schotland gaan jullie wonen ? Je zult veel mensen stinkend jaloers hebben gemaakt met je intro, dat jullie zomaar in een gespreid bedje terecht (lijken te) komen?laughing7. Groeten uit Aberdeen (ik heb reeds de oversteek gemaakt).

Live and let live
marieke
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 23 Jan 2007, 23:50 »

Niet alleen schandalig nieuwsgierig maar ook een tikkeltje jaloers zijn we denk ik zo, op zo'n mooi avontuur!
Welkom ook van mij op het forum, Ivy Aye
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Jan 2007, 09:04 »

Welkom op het forum Ivy.
Super hoor allemaal. en ik ben ook heel nieuwsgierig hoor.
Heb je verder al wat ervaring met het b&b gebeuren?
en inderdaad in welk gedeelte ga je wonen?
Wij zijn echt heel nieuwsgierig, en straks wonen meer forum leden in schotland dan hier!

Ivy
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Jan 2007, 09:31 »

wauwww wat een leuke reacties allemaal!
mijn vriend is via amerika naar nederland gekomen, hij heeft in amerika zijn opleiding gevolgd en hoorde van een goede vriend van hem leuke verhalen over nederland en toen is hij daar 2 jaar geleden ook heen gegaan om te werken.
Wij gaan in Beath wonen. Helemaal in het bovenste puntje van de Highlands. het is een klein plaatsje met zo'n 1500 inwoners. Het is zo klein dat ik het nog steeds niet op de kaart heb kunnen vinden hahaha.

Nee we hebben nog geen ervaring met het b&b gebeuren maar de mensen die er nu in zitten willen het graag aan ons leren.
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 24 Jan 2007, 16:04 »

Welkom Ivy,

Heb je niet het gevoel erop achteruit te gaan? Je gaat van 1600 geiten naar 1500 dorpsgenoten. Da's toch al minder, hoewel je die niet hoeft te melken ( 10 minuten melken per geit = 16.000 minuten = 267 uur = ruim 11 dagen, ervan uitgaan dat je 24 uur per dag melkt. Dan kan ik me voorstellen dat je een dorpje met 1500 inwoners in het hoge noorden in Beath prefereerd...

Zou ik ook doen. Als je "Uisge" voor zet heb je "Uisge Beath" en alleen dat is al genoeg om er te gaan wonen... tongue3

Heel veel succes met julie B&B maar blijf je wel op dit forum berichten hoe het jullie vergaat? Je laat immers ook die 1600 geiten aan ons over of neem je die mee...? laughing7
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Jan 2007, 16:27 »

Ivy,heet het hill of beath? Dat kan ik vinden via google (bij fife in de buurt) Zie je nou hoe erg nieuwsgierig we zijn tongue3
Ivy
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Jan 2007, 19:56 »

nee het is niet hill of beath, dat kwam ik dus ook steeds tegen.

@freebird
met 1600 geiten heb je 4 uur werk om te melken, en dat 3 keer per dag. Ik melk ze alleen s'middags.
hier een filmpje van het melken:

Wat is Uisge?
Ik heb eerder het gevoel dat ik dan lekker mijn eigen gang kan gaan, en een hoop vrijheid uiteraard.
hahaha die geiten gaan niet mee, er werken daar genoeg andere mensen die in mijn plaats kunnen melken.
Uiteraard neem ik als we eenmaal verhuisd zijn er wel een paar geiten voor de hobby bij!
Ina
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Jan 2007, 20:22 »

We maken toch wel wat mee hier op het forum,  nu weten we hoe je 1600 geiten melkt! Leuk hoor.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 24 Jan 2007, 20:24 »

Goh! een geitenfarm. Zo leer ik ook nog eens wat. Leuk!

Uisge is de keltische naam waarvan het huidige Whisky is afgeleid. Compleet komt whisky van "Uisge Beatha", vandaar mijn woordspeling... laughing7
Ivy
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 24 Jan 2007, 20:38 »

owwwww ok!
ik kan nog helemaal geen schots. Komt omdat mijn vriend prima nederlands spreekt haha.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Jan 2007, 22:34 »

Nog van harte welkom op het forum!  wave
Ivy
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 24 Jan 2007, 22:45 »

dank je wel!
Defender M
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 24 Jan 2007, 23:16 »

Ivy,

ben hier ook nieuw, maar wat ik vond is dat Beath een 'sept' is van de Mac Donald Clan.
Een sept is een familie die verbonden is aan een Clan en meestal ook aan de streek van de clan. Beath kan dus een 'plaats' zijn waar? de familie in haar oorsprong zich vestigde. Maar een plaats met 1500 inw die niet vinden is lijkt me sterk, meer nog jullie moeten toch stillan weten waar je naartoe verhuist of waar dat huis staat ?? Of misschien is de 'plaats Beath' gelegen bij een dorp met 1500 inw'.

Nu al wat ik momenteel vind is dat de Clan 'Mac Donald' op Skye boven Portree zat/zit en Lord Mac Donald op North Uist

oh ? Al eens schapen gemelkt ?? laughing8

gr
m

fyi
Septs
A Sept is a family name which can be related to a clan or larger family for various reasons: Either through marriage or by seeking protection from a larger and more powerful neighbouring clan or family. Many names which are recorded as septs have since become clans in their own right and many can be related to more than one clan

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 25 Jan 2007, 08:19 »

Goh! een geitenfarm. Zo leer ik ook nog eens wat. Leuk!

Uisge is de keltische naam waarvan het huidige Whisky is afgeleid. Compleet komt whisky van "Uisge Beatha", vandaar mijn woordspeling... laughing7
En dat betekent "levenswater"
Ivy
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 25 Jan 2007, 08:38 »

Ivy,

ben hier ook nieuw, maar wat ik vond is dat Beath een 'sept' is van de Mac Donald Clan.
Een sept is een familie die verbonden is aan een Clan en meestal ook aan de streek van de clan. Beath kan dus een 'plaats' zijn waar? de familie in haar oorsprong zich vestigde. Maar een plaats met 1500 inw die niet vinden is lijkt me sterk, meer nog jullie moeten toch stillan weten waar je naartoe verhuist of waar dat huis staat ?? Of misschien is de 'plaats Beath' gelegen bij een dorp met 1500 inw'.

Nu al wat ik momenteel vind is dat de Clan 'Mac Donald' op Skye boven Portree zat/zit en Lord Mac Donald op North Uist

oh ? Al eens schapen gemelkt ?? laughing8

gr
m

fyi
Septs
A Sept is a family name which can be related to a clan or larger family for various reasons: Either through marriage or by seeking protection from a larger and more powerful neighbouring clan or family. Many names which are recorded as septs have since become clans in their own right and many can be related to more than one clan

ja we weten ook wel waar we naar toe verhuizen, hij komt er vandaan!
alleen het lastige is hij zit op dit moment in amerika voor werk dus ik kan hem ook niet zo snel even  dingen vragen.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Jan 2007, 15:15 »

Voel je niet opgejaagd ofzo hoor Ivy? Bonk ,maar we gebruiken dit soort dingen gewoon als een soort vingeroefeningen om dingen op te zoeken icon_sunny

Wat ik vond is deze mining-villages.co.uk/35.html

Je ziet,het gaat er gewoon om dat je met schotland bezig bent hello2 hello2

Maar ik blijf toch wel nieuwsgierig? laughing7 laughing7 wave
Ivy
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 25 Jan 2007, 17:24 »

ja wat jullie vinden vond ik dus ook allemaal al  dontknow
ik zal eens vragen of hij de postcode weet uit zijn hoofd, het is voor hem 15 jaar geleden dat hij daar gewoond heeft. Dan kan je het opzoeken met google earth.
Ivy
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 29 Jan 2007, 20:04 »

Ik had mijn grote liefde vanmiddag even aan de telefoon en hij heeft beloofd mij een kaartje te sturen waar hij op aangegeven heeft waar Beath ligt.
Hij vertelde me dat het op 2,5 uur rijden van Aberdeen ligt (niet dan je er wat mee op schiet...)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Ivy stelt zich voor!
Ga naar: