Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: Wildkamperen met een camper in Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wildkamperen met een camper in Schotland  (gelezen 7006 keer)
Scotland-lovers
Gast
« Gepost op: 21 Jan 2007, 22:29 »

Ik vond de volgende website met allerlei camperplaatsen waarvan bekend is, dat overnachten is toegestaan (of "gedoogd"):

http://rutgerbooy.nl/Wildcamping_page_2.htm#Scotland

Jullie zullen wel denken: wat hebben Griet en Sjouke ineens met camper-en?

Welnu, afgelopen winter hebben we een 2ehands VW Transporterbus (1996) gekocht waarin we het interieur gaan vervangen. Het kamperen met een tent op de koude harde grond begon toch wel wat te vervelen. Al eens om 20:00 in de slaapzak gekropen, omdat het hard waaide en slechts 6 graden was.

Nee, dan is zo'n busje wel zo lekker: uit de wind, van de grond, fatsoenlijk matras en als de temperatuur erom vraagt: de gaskachel (ook 2ehands) aan. Ook het koelkastje kan op gas, dus geen lege huishoudaccu.

Voor de gasvoorraad vertrouwen we op een staande dampgastank met een buiten-vulaansluiting, te vullen met het goedkope LPG.....Een 2ehands Porta Potti gekocht en we zijn straks klaar om wild te gaan kamperen. Alleen nog 2x per week naar een camping om te douchen en Porta Potti te legen.
kc
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Jan 2007, 22:48 »

Let je wel op met die LPG ?? Voor caravans is het verboden in Nederland te gebruiken / te bezitten, voor campers waarschijnlijk ook ?? Zou vooral iets te maken hebben met accijnzen / BTW en goedkeuring door het "stoomwezen" (ofzoiets) die in Nederland vergunningen aflevert.
In Belgi? is LPG voor "koken en verwarmen" wel toegelaten voor campers / caravans / etc..
Alleen wel opletten met klussen ? (indien je er weinig vanaf weet)

Koen
mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Jan 2007, 08:58 »

hoi Scotland lovers,
4 jaar geleden trokken wij met een (gehuurde) mobil-home door Schotland.Het was onze eerste Schotland-reis dus wilde we zoveel mogelijk zien,we reden dan ook 4400 km. op 12 dagen.We reden vanuit Dover,Engeland door,langs de Westkust tot het uiterst noorden,door de Highlands weer naar beneden crybaby2.
Wij sliepen meestal ergens in het bos,op een parking, of we vroegen ergens bij een boer of we op z'n land of ergens in de buurt mochten staan.Overal werden we even gastvrij ontvangen.Om de zoveel nachten sliepen we eens op een camping,om het water van de mobilhome te vullen,enz.....
Het werd voor ons een onvergetelijke reis,vooral de gastvrijheid zal ons bijblijven.Je bent op die manier zo vrij als een vogeltje,rijden tot je honger krijgt,een mooi plekje zoeken,koken en eten,waar je maar wilt en wanneer je maar wilt.....zalig........
wim
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Jan 2007, 10:09 »

Kijk hier eens !!
Inclusief nederlandse beschrijvingen en duidelijke plattegrond van elke plaats.
Enkele plaatsen kun je zelfs met google earth bekijken.

http://www.reisverhaleneuropa.nl/camper/plaatsen.htm
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Jan 2007, 17:49 »

@Wim,

Ik had mijn gevonden link geplaatst, ook als aanvulling op jouw werk. Alleen wil ik me beperken tot all??n vrij (wild) camper-en.

Vraag me nog wel even af, hoe ik jouw kaart + beschrijvingen op mijn laptop, dus off-line kan raadplegen als we in een buurt iets zoeken.

@Koen,

Met de veiligheid van de hervulbare dampgastank zit het echt wel snor. Je mag in Nederland geen gasfles bij een tankstation vullen (hoe rijden dan die auto's op LPG icon_scratch) en alleen voor tractie-doeleinden.? evil5 Wat dat betreft kun je beter in Belgie wonen. Maar als ik dan toch verhuizen moet, dan gelijk maar naar? Scotland face
wim
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Jan 2007, 21:17 »

Opslaan als grafisch bestandje (*.jpg, *.gif, *.png etc.)
Kaartjes kun je maken m.b.v. het bestandje dat op onze kaart wordt vermeld. (faststone Capture)

Succes
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 23 Jan 2007, 21:39 »

Heb nog een mooie link gevonden:

http://www.wildcamping.co.uk/forums/forumdisplay.php?f=12

Ik kan haast niet wachten.....
Smart-Team
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Feb 2007, 10:45 »

@Wim,
Vraag me nog wel even af, hoe ik jouw kaart + beschrijvingen op mijn laptop, dus off-line kan raadplegen als we in een buurt iets zoeken.

Hoi,
Met HTTrack Website Copier kan je volledige websides copieren op je laptop en nadien offline bekijken.
Wij hadden vorig jaar de volledige undiscovered scotland mee op reis. Was wel ongeveer 4giga groot.

Vriendelijke groeten,

Stan
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Feb 2007, 22:34 »

@smart-team: hartelijk dank voor deze tip!!!  Dit (gratis) programma doet precies wat ik wil. En je kunt ook nog instellen hoeveel levels diep hij moet scannen.

Perfect!!!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: Wildkamperen met een camper in Schotland
Ga naar: