Hoi allemaal,
Ik ben pas op dit forum gekomen toen ik op zoek ging naar informatie over onze komende reis naar Schotland. We willen in september gaan, met eigen auto, zonder tent deze keer en met de boot vanaf ijmuiden. Verder ben ik nog zoekende.
In 1998 zijn we in eind juli naar Schotland gegaan, wel met een tent (en eigen auto ook). Het was het jaar dat ook hier in Nederland enorm veel regen viel en in Schotland nog meer leek wel. De camping was overstroomd geweest en daarom stonden er nog maar 2 caravans en 2 tenten (terwijl het hoogseizoen was). De picknickbank even verderop hing in de boom (zo hoog had het water gestaan). Wel enorm mooie omgeving en erg genoten van vooral al die smalle weggetjes met hun 'blind summits'.
Hoewel we door de regen niet de geplande rondreis konden maken, hebben we veel van Schotland gezien. Van the Trossachs (Aberfoyle waar we stonden), via Oban naar Fort William en zelfs Loch Ness nog bezocht. Mooiste tocht vond ik zelf toch wel langs Loch Tray van Killin naar Monzie waar we de oudste wiskey stokerij bezochten Glen Turret. Volop regen en wind die dag, met een maximum temperatuur van 9 graden. Continu uit moeten stappen om schaapshekken te open en te sluiten, wachten op kuddes schapen op de weg. Puur Schotland. Helaas werd mijn man ziek. En ziekzijn met regen, kou en in een tent is niet echt geweldig.
Mooiste kasteel vonden wij Campbell Castle bij Dollar. Prachtig gelegen op een helling in een mooi wandelgebied.
Ik heb niet echt een verslag gemaakt van Schotland. Ik heb wel een site met diverse vakantieverslagen, waaronder dus ook Schotland (met wat tips en aanbevolen rondritten per auto).
www.home.versatel.nl/remcodo/vakanties.htmlNog even wat over mezelf:
Ik ben 36, getrouwd met Remco, geen kinderen, wel een pony waar we mee mennen. Ons favoriete vakantieland is zonder meer Zwitserland (of nee, eigenlijk alleen het dorpje Grindelwald waar we al zolang komen dat we inmiddels eregasten zijn), maar op een goede tweede staan Schotland en Ierland (kan nog altijd geen keus maken. Zijn nu 2x in Ierland geweest, maar vond die ene keer Schotland toch meer bijzonder ... misschien ook wel juist vanwege het weer).
Groeten, Ingrid