Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even mezelf voorstellen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Even mezelf voorstellen  (gelezen 1057 keer)
isapaardje
Gast
« Gepost op: 20 Jan 2007, 17:52 »

Hoi allemaal,

Ik ben pas op dit forum gekomen toen ik op zoek ging naar informatie over onze komende reis naar Schotland. We willen in september gaan, met eigen auto, zonder tent deze keer en met de boot vanaf ijmuiden. Verder ben ik nog zoekende.

In 1998 zijn we in eind juli naar Schotland gegaan, wel met een tent (en eigen auto ook). Het was het jaar dat ook hier in Nederland enorm veel regen viel en in Schotland nog meer leek wel. De camping was overstroomd geweest en daarom stonden er nog maar 2 caravans en 2 tenten (terwijl het hoogseizoen was). De picknickbank even verderop hing in de boom (zo hoog had het water gestaan). Wel enorm mooie omgeving en erg genoten van vooral al die smalle weggetjes met hun 'blind summits'.

Hoewel we door de regen niet de geplande rondreis konden maken, hebben we veel van Schotland gezien. Van the Trossachs (Aberfoyle waar we stonden), via Oban naar Fort William en zelfs Loch Ness nog bezocht. Mooiste tocht vond ik zelf toch wel langs Loch Tray van Killin naar Monzie waar we de oudste wiskey stokerij bezochten Glen Turret. Volop regen en wind die dag, met een maximum temperatuur van 9 graden. Continu uit moeten stappen om schaapshekken te open en te sluiten, wachten op kuddes schapen op de weg. Puur Schotland. Helaas werd mijn man ziek. En ziekzijn met regen, kou en in een tent is niet echt geweldig.

Mooiste kasteel vonden wij Campbell Castle bij Dollar. Prachtig gelegen op een helling in een mooi wandelgebied.

Ik heb niet echt een verslag gemaakt van Schotland. Ik heb wel een site met diverse vakantieverslagen, waaronder dus ook Schotland (met wat tips en aanbevolen rondritten per auto). www.home.versatel.nl/remcodo/vakanties.html

Nog even wat over mezelf:
Ik ben 36, getrouwd met Remco, geen kinderen, wel een pony waar we mee mennen. Ons favoriete vakantieland is zonder meer Zwitserland (of nee, eigenlijk alleen het dorpje Grindelwald waar we al zolang komen dat we inmiddels eregasten zijn), maar op een goede tweede staan Schotland en Ierland (kan nog altijd geen keus maken. Zijn nu 2x in Ierland geweest, maar vond die ene keer Schotland toch meer bijzonder ... misschien ook wel juist vanwege het weer).

Groeten, Ingrid

Marien
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Jan 2007, 18:01 »

Van harte welkom op dit forum!! Nou lees maar eens lekker hier, informatie genoeg! En voor vragen waarop je geen antwoord kan vinden, kan je altijd een topic openen en er is altijd wel iemand die een antwoord weet.

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Lies
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Jan 2007, 18:05 »

Hoi Ingrid,

ook van ons een hartelijk welkom hier,
ook wij vinden Ierland prachtig maar Schotland is toch wel onze favoriet, en het is niet alleen met lelijk weer geweldig
moet je maar eens kijken wanneer de zon er schijnt (en die is er redelijk vaak hoor)  nou dan is het helemaal bijzonder hoor!? hello2

Lies & Teije

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Jan 2007, 18:32 »

Welkom op het forum, Ingrid? wave Wie weet treffen we elkaar in september op de boot!

Leuke foto trouwens op je website, met de schapen
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Jan 2007, 21:29 »

Welkom Ingrid, hier op dit forum.
Wij hebben ook een keer Schotland meegemaakt met max 9 graden! (toen was er in Nederland wel een hittegolf) Maar andersom ook hoor. Wij in Schotland prachtig weer en 25 graden en in Nederland veel regen.
Ook met regen vind ik Schotland super. Ierland ken ik (nog) niet, maar staat wel, net als Noorwegen hoog op mijn lijstje.
Helaas heb ik niet zo veel vakantie, en dan gaat Schotland voor!

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Jan 2007, 21:57 »

Welkom,en wat zal je veel van Schotland gaan houden met mooi weer,als je er al verliefd op bent geworden met al die regen icon_thumleft Veel voorpret en leesplezier
isapaardje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 23 Jan 2007, 15:15 »

Als die man van mij niet ziek was geworden door die kou en de regen (en dat in een tent) dan was de herinnering nog veel beter geweest.
Wel van geleerd, want paar jaar geleden in Wales in ieder geval een huisje gehuurd. Ook veel regen, maar dat was toch minder vervelend  Aye

Leukste ervaring in Schotland was toch wel een van de schaapskuddes die we onderweg tegen kwamen. Je komt met zo'n 80 km per uur op een brug afrijden, even geen uitzicht en ineens "meehhhh" zit je tussen de schapen. Ze sprongen over de motorkap heen. Leuk gezicht al die bolletjes wol om je heen. Gelukkig kwamen ze ons tegemoet (zoals ook op de foto van mijn site die overigens in Wales is gemaakt) en konden we daarna weer verder.

Ander leuke ervaring was in Glen Coe. We waren op een parkeerplaats gestopt en naast ons stond een caravan. Wij dachten leeg. Niet dus ... Er ontwaakte langzaam een schot die even zijn doedelzak ging opwarmen.  bagpiper
Mijn broer stond net de mooie omgeving te filmen, toen de eerste wat valse tonen klonken van een niet opgewarmde en ingespeeld instrument. Je ziet aan de schok van de camera dat hij even echt schrok, maar daarna in een deuk lag van het lachen. Het klonk ook echt niet. Dat geluid staat uiteraard op de video.

Zo hoort een bagpipe dus niet te klinken   laughing7 laughing7
lucsa
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Jan 2007, 23:20 »

Welkom op het forum isapaardje

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Jan 2007, 16:06 »

Welkom Isapaardje  icon_salut
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even mezelf voorstellen
Ga naar: