Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: eiland Iona
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: eiland Iona  (gelezen 1618 keer)
mariette
Gast
« Gepost op: 19 Jan 2007, 21:35 »

Ik wil in mei naar het eiland Iona. ik ga vliegen naar Glasgow en vanuit daar met de trein naar Oban, welk vliegveld heeft de beste verbinding met de trein naar Oban?
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Jan 2007, 11:12 »

Ik wil in mei naar het eiland Iona. ik ga vliegen naar Glasgow en vanuit daar met de trein naar Oban, welk vliegveld heeft de beste verbinding met de trein naar Oban?

Als je op Glasgow Airport vliegt, neem je de bus naar Buchanan Bus Station, dat ligt naast Queen Street Station, en vandaar de trein naar Oban. Dit is de makkelijkste en kortste route.
Vanaf Prestwick heb je wel een treinverbinding met Glasgow, maar in Glasgow moet je dan van Central Station dooe de stad naar Queen Street Station lopen.

Alvast veel plezier, en niet te veel stuk maken daar he, scheelt mij weer werk? tongue3
mariette
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Jan 2007, 11:50 »

Bedankt voor je antwoord! :help:Weet je misschien ook welke maatschappijen op Glasgow Airport vliegen? En hoe lang is het lopen van Central station Glasgow naar Queen's Street? help
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Jan 2007, 11:58 »

Het is ongeveer 10 minuten/een kwartiertje lopen.
En pfoe, ik ben niet zo thuis in de vluchten, volgens mij alleen de KLM rechtstreeks. De meeste prijsvechters (zoals Transavia) vliegen toch op Prestwick.
Nan
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Jan 2007, 12:04 »

Misschien handig deze sites :
http://www.worldairroutes.com/airline.html? (airlines naar 75 landen wereldwijd)? http://www.travelstreet.com/transport/BookXpress_Hitchhiker/Tarieven.cfm
http://www.lowcostairlines.nl? ?(als je klikt op Glasgow, dan zie je de diverse chartermaatschappijen, vooral handig voor grenslandbewoners)
?
mariette
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Jan 2007, 16:22 »

thx voor de reacties hello2,nog een vraagje, de trein naar Oban is het nodig om die vantevoren te reserveren? kan dit via internet? is het goedkoper om al meteen een retourtje te boeken?  dontknow  hoe werken de bussen daar , met strippenkaarten? dontknow Is het misschien ook mogelijk om vliegticket,bus en trein samen te boeken???
anna
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Jan 2007, 17:22 »

Hoi Mariette,

Als je een credit card hebt, kun je online drie maanden vantevoren een treinticket boeken (www.firstgroup.com/scotrail/index.php). Op elk station zijn speciale machines (heten iets van "fast ticket machine" of zo) waar je m.b.v. je credit card en het referentienummer dat je bij de boeking hebt gekregen, je kaartje op kan halen. Combinaties met ferries zijn volgens mij ook mogelijk, moet je even zoeken op de First website.

Succes,
Anna
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Jan 2007, 20:31 »

thx voor de reacties hello2,nog een vraagje, de trein naar Oban is het nodig om die vantevoren te reserveren? kan dit via internet? is het goedkoper om al meteen een retourtje te boeken?? dontknow? hoe werken de bussen daar , met strippenkaarten? dontknow Is het misschien ook mogelijk om vliegticket,bus en trein samen te boeken???

Voor de bus van het vliegveld-centrum Glasgow moet je gewoon contant betalen (kost een paar pond). Volgens mij geldt hetzelfde voor de bus van Craignure naar Fionnphort op Mull. Strippenkaarten heb ik ze in Schotland nog nooit zien gebruiken.
Voor de combinatie treinreis + ferry naar Mull kun je kijken op http://www.firstgroup.com/scotrail/content/travelinfo/airportandferry.php en dan helemaal onderaan.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: eiland Iona
Ga naar: