Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: spullen verhuizen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: spullen verhuizen  (gelezen 1319 keer)
iblixz
Gast
« Gepost op: 18 Jan 2007, 21:26 »

hoi allemaal,

wat een goed forum! Ik ga ook naar Schotland verhuizen en ben niet de meest georganiseerde persoon, dus alle tips hier hebben me al aardig wat geholpen!

Ik ben erg benieuwd of en hoe anderen hun spullen hebben verhuisd naar Schotland.. via een bedrijf?en dan verschepen?of zelf met de auto?op de boot?? Op het internet krijg je zoveel bedrijven voor je kiezen, dus ik hoop dat er hier iemand is die me wat meer kan vertellen over de opties e.d.  icon_smile

alvast heel erg bedankt!

fgroetjes, laurien
McErnootje
Schotland fan

Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Jan 2007, 11:03 »

beste laurien,

ook wij hopen dit jaar te verhuizen.
afhankelijk van de hoeveelheid spullen/meubelen die je hebt
wij zelf gaan een zeecontainer kopen en deze laten verschepen.

reden hiervoor is omdat we in eerste instantie nog geen vaste woonplaats hebben en de container naast het huurhuisje geplaatst wordt.

ik zou zoiezo de verschillende mogelijkheden en prijzen vergelijken.
succes en hou ons op de hoogte
Roald
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Jan 2007, 14:08 »

Ik heb een hoop dingen verkocht, weggegeven of naar de kringloop gebracht. Verder veel spullen bij familie op zolder. En toen de auto tot aan het plafond toe vol en karren maar ! Ben sinds m'n vertrek 1x met de auto terug geweest en heb toen weer wat spullen van de zolder meegenomen.

Live and let live
iblixz
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Jan 2007, 19:16 »

dank voor de reacties !

ik had zelf ook al wel gehoord dat verschepen prijzig is en aangezien ik wel met wat minder spullen kan, denk ik dat ik ook maar voor de optie auto-vol-stauwen-op-boot moet gaan   sad1  Was nog niet toegekomen aan offertes aanvragen, maar toevallig was er vandaag een klant op het werk en zij is van schotland naar hier geemigreerd en moest 2500pond betalen voor het verschepen van haar spullen! het hangt natuurlijk van de hoeveelheid af, maar toch...

ik neus nog ff verder, succes en bedankt   icon_smile
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Jan 2007, 11:33 »

Toto en ik zijn op het punt in ons leven beland dat huishoudelijke aparaten een voor een de geest geven en de meubels aan vervanging toe zijn vanwege een zeer hoog jaren 70 gehalte. We hebben afgesproken dat we bij aanschaf van meubelen al rekening gaan houden  met de "verscheepbaarheid" en bruikbaarheid ervan en hopen zo in twee tot drie jaar door deze natuurlijke selectie het aantal mee te nemen troep... erm... huisraad tot acceptabele niveaus terug te brengen. Ik heb tijdens diverse vakanties errug leuke, landelijk aandoende meubeltjes gezien in Northumberland en Schotti? dus ik zou er niets om geven daar nieuwe meubels te moeten kopen die in ons huisje passen.

Dus eigenlijk nemen we alleen onze fijne leren Chesterfield banken, onze eethoek en onze nasa "sweefbedden" mee; de rest zien we daar wel. Ik besef dat onze planning meerdere jaren betreft en dat sommigen van jullie misschien niet zo lang hoeven/kunnen/mogen/willen/durven wachten maar ik denk dat Toto en ik voor onze overtocht alleen met een wat grotere verhuisbus naar de overkant kunnen, dan terug om de bus terug te brengen en met onze eigen vervoer een enkeltje Newcastle te nemen.

Eerst eventjes mijn studie afronden en nog wat sparen... icon_pale
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Jan 2007, 14:24 »

Freebird,bij ons in Amsterdam heb je prima kringloopwinkels,waar je goede 2e hands? spullen kan kopen(ook elektrische).
 Zou zonde zijn om nieuw aan te schaffen voor een paar jaar En ook mooi ,tzt komen ze gewoon je overtollige zooi ophalen.

Hebben jullie zoiets niet in Gelderland? Niet dat dat the end of ...nowhere is natuurlijk? laughing8
 Dan hoef je straks echt niets mee te nemen.Tenzij onze spullen hier minder kosten dan daar,dan kan je ze beter hier aanschaffen? Verward
iblixz
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Jan 2007, 22:47 »

de ikea is in ieder geval even goedkoop daar  laughing7

ik heb gelukkig niet veel mee te nemen en de meeste flats die te huur aangeboden worden zijn al gemeubuleerd, dus veel hoef ik niet mee te nemen als ik mn bank hier laat..maar die past nog in een aanhanger als het zou moeten... de rest kan in de auto gepropt worden met fietsen op het dak.
Ik heb voor 2maart een enkele reis staan per vliegtuig, en had pas net na oud en nieuw datum geprikt (was wel van plan 1e helft van dit jaar te verhuizen),ik ben niet de meest georganiseerde persoon, dus ben blij met dit forum!!   hello2
The Deeside Piper
Schotland fan

Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Jan 2007, 14:16 »

Hoi,

wij zijn verhuisd met een verhuisbedrijf die het (toen) bij ons in Amsterdam ophaalden. Ze verscheepten het naar Schotland en daar werd het opgeslagen tot er een wagen richting Aboyne ging. Dat heet "groupage verhuizing". Koste ongeveer 1000 euro voor 4 ? 5 kuub. Niet veel (die 4 ? 5 kuub) maar wij hebben toen ook de natuurlijke selectie toegepast  waar Freebird het over had. Kwam bij ons ook zo uit.

Verder hebben we een bestelbus gehuurd en daar hebben we de kwetsbare spullen ingedaan, zoals schilderijen en electronica, boeken etc. Op zich was dat niet zo idioot duur dacht bij elkaar zo een 500 euro. Het was ook verschrikkelijk gezellig om zo'n manier naar Schotland te rijden. Wij hebben er leuke herinneringen aan overgehouden.

In Banchory is een tweedehands winkel waar ook meubels worden verkocht. Daar hebben wij heel wat leuke spulletjes voor "weinig" gekocht. Ik denk dat er vast nog wel meer van dergelijke winkels zijn in Schotland!

Veel succes met jullie verhuizing! En heb je nog vragen: stel ze!

Vriendelijke groet uit een weer mooi besneeuwd Strathdon,                                         bagpiper

The Deeside Piper,

Hans

The Dee(don)side Piper,                                      bagpiper
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: spullen verhuizen
Ga naar: