Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 20:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1013 keer)
Daniella81
Gast
« Gepost op: 12 Aug 2005, 12:00 »

Hoi,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Daniella, 24 jaar en ook al sinds ergens in mijn jeugd Schotland gek. Vraag me niet waarom. Wales komt op een goede tweede plaats, maar Schotland blijft toch echt favoriet.

In 2003 was mijn vriend m'n gezeur ieder jaar zo beu en zijn we eindelijk een keer naar Schotland gegaan. Het was beter, mooier en leuker dan verwacht. We hadden toen een huisje in Inveraray, dat is nog steeds m'n favoriete dorp. Van daaruit zijn we o.a. naar Glen Coe, Ben Nevis, the Trossachs en het graf van Rob Roy geweest. Gelukkig is het land mijn vriend ook goed bevallen, al is hij er niet zo gestoord van als ik. Maar ook hij vindt het een perfect vakantieland. Vriendelijke mensen en goede zalm! Ik heb hem nog niet zo ver dat hij er zou willen wonen, maar wie weet komt het nog. Hij wordt iedere keer een beetje enthousiaster... Of een eigen vakantiehuisje in Schotland, dat is ook goed. Maar ja, dat zijn allemaal dromen, eerst maar eens de loterij winnen vrees ik.

In 2004 zat een vakantie er niet in, maar dit jaar zijn we in juni weer naar Schotland geweest, 8 dagen maar helaas. Maar in die 8 dagen hebben we niet stil gezeten. Onze splinternieuwe huurauto had 2500 kilometer meer op de teller staan toen we hem inleverden.
We zaten nu wat verder naar het noorden. Ons huisje was in Dingwall, wat ten noorden van Inverness. Het weer was helaas minder dan eind augustus 2003, maar we hebben toch nog steeds erg genoten. En slecht was het ook niet.
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die vooroordelen altijd? Dan vertel je dat je naar Schotland gaat. Eerste reactie: Oh, daar regent het altijd. En dat
komt dan van mensen die berhaupt nog nooit in GB zijn geweest :wface. Vooral de eerste vakantie hebben we de thuisblijvers flink op hun neus laten kijken met onze zonnige foto's, terwijl het hier niets anders dan regen was ?Knipoog

Afgelopen juni zijn we hier o.a. geweest: Inverness, Culloden, Fort George, Moray Firth, Cromarty Firth, Skye (Trotternish peninsula), Ullapool, Lochinver, Loch Lurgainn, point of Stoer, Drumbeg, Kylesku, Cairngorms, Aviemore, Loch Ness, Urquhart castle, Five sisters of Kintail. Eilean Donan castle, Applecross peninsula, Kinlochewe, Rogie Falls, John O'Groats en Stroma Island.

De westkust is bij mij favoriet. Zowel Glasgow als Edinburgh hebben we nog nooit echt bezocht, we gaan echt meer voor de highlands en ook zouden we in de toekomst wat meer tijd uit willen trekken voor de vele eilanden. Naar Edinburgh willen we ook nog weleens, maar dan voor een lang weekend ofzo.

Beide keren zijn we naar Glasgow gevlogen en hebben daar op het vliegveld een huurauto opgepikt. Voor ons de ideale manier, al zal het zeker niet de goedkoopste zijn.

Foto's zijn hier te vinden:
http://community.webshots.com/user/dannie1981. Albums 2 t/m 7 zijn van 2005 en album 9 is van 2003.

Groetjes
Daniella
Marien
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Aug 2005, 15:35 »

Welkom hier!
Mooie foto's hoor! :goed
Mooi autootje was dat trouwens! ?Smiley

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Daniella81
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Aug 2005, 18:46 »

Het was een goede auto inderdaad. Een Ford Focus weer en ook alweer splinternieuw, net als in 2003. Toen hadden we slechts voor een Fiat
Seicento betaald (A klasse), maar we kregen een Focus mee (C klasse). Waarom weet ik niet, maar ons hoorde je niet klagen ?Knipoog ?En achteraf gezien was een Focus ook beter, een Seicento was wel erg proppen geweest met de koffers en handbagage, plus mijn vriend is tamelijk lang, dus die had in een Focus ook wat meer ruimte.

Dus dit jaar maar meteen een Focus geboekt, alleen deze keer kregen we een Wagon mee, dat had nu ook weer niet gehoeven.
De weggetjes zijn niet zo breed en in de dorpjes kan het ook vrij krap zijn, dus ergens keren was niet altijd even handig. Maar, we hebben hem zonder schade weer ingeleverd. Niet dankzij mij trouwens, ik heb nog geen meter gereden in Schotland, als je 24 of jonger bent moet je een flinke toeslag betalen als je wilt rijden. Dus mijn vriend was allebei de jaren de klos. Maar de volgende keer wil ik toch zelf ook wel een poging wagen.

Daniella
Teije
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Aug 2005, 22:10 »

Hoi Danille,

welkom op het forum. Anderen zijn tegenwoordig al sneller dan wij om nieuwe mensen te begroeten (bedankt, Marien). Leuk om te horen dat je zo enthousiast bent en wij zijn al net zo wat die kilometers door Schotland betreft, het is gewoon heerlijk om er doorheen te rijden, af en toe even uit te stappen en maar genieten van dat mooie landschap.
Mooie foto's en inderdaad een leuke auto. Wij hadden een keer een B-klasse auto besteld, maar kregen een heel klein fiatje waarvan de verwarming het niet deed, dat was helemaal niets.
En wat die vooroordelen over het weer betreft heb je helemaal gelijk: iedereen die er nog nooit is geweest denkt dat het er alleen maar regent. Als het hier regent gaat het vaak uren door, maar daar zie je juist heel heel vaak dat ineens onverwacht de zon weer opduikt. Wij hebbn nu in 6x Schotland (zo'n 10 weken samen) maar een paar dagen echt de hele dag regen gehad. Misschien moeten we eens een onderwerp over het weer in Schotland openen...
Daniella81
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Aug 2005, 22:42 »

Dank je Teije! Dat van de auto is wat minder! Kon je daar je beklag niet over doen? Dat je een mindere auto kreeg dan je had geboekt?

Het weer is inderdaad erg veranderlijk, vandaar dat wij ook vaak met ?Cool ?op op de foto staan, terwijl het lijkt alsof het weer zo grijs en bewolkt is als wat. Binnen 5 minuten kan het werkelijk om slaan. Persoonlijk heb ik dat toch liever dan dagen achter elkaar regen! Wat we hier nog weleens hebben.

Groetjes Daniella
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen
Ga naar: