Hoi,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Daniella, 24 jaar en ook al sinds ergens in mijn jeugd Schotland gek. Vraag me niet waarom. Wales komt op een goede tweede plaats, maar Schotland blijft toch echt favoriet.
In 2003 was mijn vriend m'n gezeur ieder jaar zo beu en zijn we eindelijk een keer naar Schotland gegaan. Het was beter, mooier en leuker dan verwacht. We hadden toen een huisje in Inveraray, dat is nog steeds m'n favoriete dorp. Van daaruit zijn we o.a. naar Glen Coe, Ben Nevis, the Trossachs en het graf van Rob Roy geweest. Gelukkig is het land mijn vriend ook goed bevallen, al is hij er niet zo gestoord van als ik. Maar ook hij vindt het een perfect vakantieland. Vriendelijke mensen en goede zalm! Ik heb hem nog niet zo ver dat hij er zou willen wonen, maar wie weet komt het nog. Hij wordt iedere keer een beetje enthousiaster... Of een eigen vakantiehuisje in Schotland, dat is ook goed. Maar ja, dat zijn allemaal dromen, eerst maar eens de loterij winnen vrees ik.
In 2004 zat een vakantie er niet in, maar dit jaar zijn we in juni weer naar Schotland geweest, 8 dagen maar helaas. Maar in die 8 dagen hebben we niet stil gezeten. Onze splinternieuwe huurauto had 2500 kilometer meer op de teller staan toen we hem inleverden.
We zaten nu wat verder naar het noorden. Ons huisje was in Dingwall, wat ten noorden van Inverness. Het weer was helaas minder dan eind augustus 2003, maar we hebben toch nog steeds erg genoten. En slecht was het ook niet.
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die vooroordelen altijd? Dan vertel je dat je naar Schotland gaat. Eerste reactie: Oh, daar regent het altijd. En dat
komt dan van mensen die berhaupt nog nooit in GB zijn geweest :wface. Vooral de eerste vakantie hebben we de thuisblijvers flink op hun neus laten kijken met onze zonnige foto's, terwijl het hier niets anders dan regen was ?

Afgelopen juni zijn we hier o.a. geweest: Inverness, Culloden, Fort George, Moray Firth, Cromarty Firth, Skye (Trotternish peninsula), Ullapool, Lochinver, Loch Lurgainn, point of Stoer, Drumbeg, Kylesku, Cairngorms, Aviemore, Loch Ness, Urquhart castle, Five sisters of Kintail. Eilean Donan castle, Applecross peninsula, Kinlochewe, Rogie Falls, John O'Groats en Stroma Island.
De westkust is bij mij favoriet. Zowel Glasgow als Edinburgh hebben we nog nooit echt bezocht, we gaan echt meer voor de highlands en ook zouden we in de toekomst wat meer tijd uit willen trekken voor de vele eilanden. Naar Edinburgh willen we ook nog weleens, maar dan voor een lang weekend ofzo.
Beide keren zijn we naar Glasgow gevlogen en hebben daar op het vliegveld een huurauto opgepikt. Voor ons de ideale manier, al zal het zeker niet de goedkoopste zijn.
Foto's zijn hier te vinden:
http://community.webshots.com/user/dannie1981. Albums 2 t/m 7 zijn van 2005 en album 9 is van 2003.
Groetjes
Daniella