Auteur Topic: advies gevraagd op reisschema  (gelezen 745 keer)

Offline silviaa91

• Schotland fan
advies gevraagd op reisschema
« Gepost op: 29 mrt 2018, 13:11 »
Hallo iedereen,

Mijn man en ik ga dit jaar rondtrekken door Schotland. We willen geen auto huren, maar juist met het openbaar vervoer rond trekken.
Ik heb alvast een schema gemaakt. Graag zou ik hier advies op willen..

vliegen van amsterdam naar Edingburgh
2 nachten verblijven in kamer van air bb in Edingburgh

met de bus naar Glasgow en daar ook 2 nachten verblijven in een kamer van air bb

Dan met de west highland line naar mallaig
Daar ook 2 nachten verblijven aan een huisje aan het strand (dagje naar skye)

trein naar fort william en met de bus naar inverness
2 nachten verblijven in invereness ( naar loch ness meer)

dan met de mega bus weer naar edingburgh
Misschien dat we daar dan nog een nacht blijven..

De prijs heb ik al ongeveer berekend en dit valt binnen ons budget!

Alvast bedankt! :hello2:

Offline skye

• Schotland fan
Re: advies gevraagd op reisschema
« Reactie #1 Gepost op: 29 mrt 2018, 14:07 »
Veel steden , is dat een bewuste keus? Ik heb zelf geen recente ervaring met openbaar vervoer, alleen uit 1992.
Op schotland de groep op facebook komt dit ondewrp ook wel ter sprake.

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
Re: advies gevraagd op reisschema
« Reactie #2 Gepost op: 29 mrt 2018, 19:38 »
Hi Silvia

Ik weet niet of je al wat geboekt hebt in Mallaig, maar Mallaig is een klein visserdorpje en heeft voor zover ik weet geen strand. De witte zandstranden liggen iets zuidelijker, tussen Arisaig en Morar. Openbaar vervoer tussen Arisaig/Morar en Mallaig is gelimiteerd, dus hou daar rekening mee in je planning.

Openbaar vervoer op Skye is een uitdaging, dus ik raad aan dit van te voren te plannen. Bussen van Armadale (waar de veerboot aankomt op Skye) naar Broadford of Portree gaan maar een paar keer per dag. Op zondag rijden de lokale bussen niet en sommige bussen gaan ook niet op een zaterdag. Het handigst zou zijn om in Malliag of op Skye voor een dag een auto te huren en op die manier Skye te verkennen. Ben je minder tijd kwijt met het wachten op bussen en je kan meer van het eiland zien, maar ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie een optie is.

Als je Loch Ness wilt zien zou ik aanraden om in Fort Augustus of Drumnadrochit te verblijven. Deze twee plaatsen liggen aan Loch Ness. Inverness ligt aan de rivier de Ness en daar verblijven zou betekenen dat je terug moet reizen om dingen rond Loch Ness te zien en te bezoeken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding