Auteur Topic: 1ste x - 12d - is dagindeling goed? probleem lange bedden?  (gelezen 752 keer)

Offline carmen

• Schotland fan
Hallo

Wij (gezin met 2 zonen van 19-21j die absoluut meewillen!) gaan voor de eerste keer een rondreis maken in Schotland van 3-14 juli 2018.
Onze voorkeuren: steden Edinburgh en Glasgow, mooie landschappen, toeristische trekpleisters maar ook onvergeten stukjes, wandelen (maar niet te zwaar want anders kan ik niet mee met de mannen...)
Ondertussen al veel gelezen, gegoogled maar weet niet echt of ik goed zit met indeling.
Dus graag jullie mening als iets niet goed is aub

Dinsdag 3/7: Middag aankomst Glasgow doorrijden naar hotel Edinburgh (=oefenen huurauto links rijden)
Woensdag 4/7: Edinburgh
Donderdag 5/7: Edingburg -  Falkirk (sluizensysteem en paardenhoofden) – Castle in Stirlink - wiskey edradour - Cairngorm national park  slapen in Kingussie
Vrijdag 6/7: Bezoek NP -invernesse (bezoek Culloden Battlefield  …   
Zaterdag 7/7: via nessie naar skye  en overnachten in Duntulm (wou wat zuiders maar vind niets meer ....)
Zondag 8/7: skye
Maandag 9/7: mallaig
Dinsdag 10/7: fort william
Woensdag 11/7: loch lomond
Donderdag 12/7: Glasgow
Vrijdag 13/7: Glasgow
Zaterdag 14/7: thuis

Mijn probleem zit vooral bij Mallaig (veerboot nemen) - fort william - loch lomond.
Ik denk dat we hier wat tijd zouden te kort hebben?

Overnachting vinden in deze plaatsen is ook heel moeilijk
Zowieso hebben we wat problemen bij het vinden van overnachtingen.
Heel moeilijk zijn wij niet maar mijn man is 2m04, ikzelf 1m92 en beiden zonen ook 2m. Dus moeten we best bedden vinden die ook wat breed zijn. Of best allemaal éénpersoonsbedden.
En dan vallen we ook altijd in de duurdere B&B's of hotels.
Iemand hiermee ervaring?

Groetjes
Carmen

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: 1ste x - 12d - is dagindeling goed? probleem lange bedden?
« Reactie #1 Gepost op: 15 feb 2018, 14:43 »
Ik zie niet wat het probleem is voor Mallaig - Fort William - Loch Lomond, is zeker te doen! (overtocht Mallaig Armadale is slecht 40mins) Glencoe zeker niet te missen!
Voor de wagen als je niet zeker bent, neem dan een automatische versnellingsbak, dan hoe je enkel te sturen...
Ik zou voor single bedden gaan want vaak  zijn de bedden slechts 160cm breed!
I don't need therapy, I just need to go to Scotland!

Offline skye

• Schotland fan
Re: 1ste x - 12d - is dagindeling goed? probleem lange bedden?
« Reactie #2 Gepost op: 15 feb 2018, 20:54 »
Misschien een beetje erg veel op het programma op donderdag 5 juli. Het zijn ook geen 4 baanswegen in Schotland. Dagje Cairngorms voor mooie natuur en wandelen erin zou leuk zijn.

Lastig met die bedden inderdaad.